Збірник тестових завдань з літератури (інтегрованого курсу) для 11 класу
як засіб "запуску" механізмів самоактуалізації особистості та сприяння
формуванню прогнозованого результату
Бусько Валентина Миколаївна, вчитель російської мови та літератури, "Спеціаліст вищої категорії", "Вчитель-методист"
Запорізька гімназія №71, з поглибленим вивченням іноземної мови Запорізької міської ради Запорізької області
Провідна педагогічна ідея: Основна ідея створення "Збірника завдань з літератури (інтегрованого курсу) для11 класу" полягає в тому, що він є інструментом об'єктивного оцінювання досягнень учнів з засвоєння знань текстів художніх творів, статей підручника та навичок написання творів – роздумів. Завдання збірника дозволяють забезпечити моніторинг рівня досягнень старшокласників, врахувати результати, досягнуті вчителем та учнями в різних видах діяльності: навчальній, творчій, дослідницькій.
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: Завданням школи є створення таких умов, які б забезпечили "запуск" механізмів самоосвіти, самопізнання та самоактуалізації особистості, а також сприяли формуванню мотивації досягнення. Нове розуміння результату освіти має на увазі використання технологій, які дозволяють створювати освітній простір, що відповідає потребам особистості учня. Тільки вчитель-професіонал може розкрити природні здібності учнів, допомогти їм стати творчими особистостями, які вміють креативно мислити, мотивувати та оцінювати свою діяльність. У зв'язку з цим стає очевидною необхідність нових підходів до перевірки та оцінювання результатів засвоєння знань.
Науково - теоретична база: В. Сухомлинський писав: "… хвилювання, радість приносить не сам матеріал, а виконана учнем робота, подолання труднощів, маленька перемога думки, маленька перемога над собою". Контрольні тести призначені для перевірки отриманих знань, що стосуються характеристики персонажів, сюжетно – композиційних особливостей та художніх прийомів. Завдання збірника допомагають об'єднати розрізнені уявлення в єдину систему, проникнути в роздуми автора. Багато тестових завдань складені так, щоб учень зміг пройти слідом за автором шляхом його роздумів та понять, чому письменник віддає перевагу тим або іншим художнім засобам
Стисла анотація досвіду: Даний досвід демонструє електронний збірник тестових та творчих завдань з літератури (інтегрованого курсу) для 11 класу за новими програмами. В ньому представлені завдання, що дозволять об'єктивно перевірити рівень знань та сформованих навичок на кожному етапі засвоєння матеріалу та спланувати подальшу роботу з метою отримання прогнозованого результату.
Результативність впровадженого досвіду: Наслідком використання даного збірника є створення умов для якісно нового рівня співпраці вчителя та учнів, вмотивованого підходу до підготовки учнів не тільки до кожного уроку, а й до успішного складання ЗНО з суміжних дисциплін.
Репрезентація досвіду: Навчальний заклад, методичне об'єднання вчителів гуманітарного циклу.