Творча
група вчителів-філологів
Корчева Людмила Михайлівна учитель української мови та літератури, спеціаліст вищої
категорії, «Старший вчитель»
Камінська Вікторія Анатолівна учитель української мови та
літератури, спеціаліст вищої категорії, «Учитель-методист»
Макух Лариса Миронівна учитель
української мови та літератури, спеціаліст першої категорії
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №75 Запорізької міської
ради Запорізької області
Директор Гончаренко Роман Вікторович
Адреса: 69009, м. Запоріжжя, вул.
Історична, 92
Телефон (061)2365610
shkola75@i.ua; http://zzosh75.ucoz.ru/)
Провідна
педагогічна ідея досвіду
Мета профільної філологічної освіти – всебічне вивчення
світового літературного процесу, яке неможливе без вивчення сучасної
української літератури. Виховуючи полікультурну компетентну особистість
старшокласника, творча група вчителів прагне розвивати критичне мислення як
основу майбутньої самоосвіти, креативності, здатності здобувати інформацію,
поновлювати її, коригувати та інтерпретувати протягом усього свого життя.
Обґрунтування
актуальності та перспективності досвіду
Розробки уроків покликані
популяризувати творчі досягнення українських письменників кінця ХХ – поч. ХХІ
ст.; мають на меті доповнити основний курс вітчизняної літератури. Зібраний
матеріал спрямований на виховання високої читацької та загальної культури,
гуманізму й патріотизму, вироблення естетичного смаку, власного світогляду
старшокласників.
Науково-теоретична
база
Творча
група вчителів спирається на дослідження сучасної української літератури
Р. Харчук, Н. Гундорової, М. Павлишина, В. Пахаренка, І. Старовойт. Під час
формування критичного мислення учнів застосовуємо дослідження Е. де Боно, С.О.
Терно, Корінько Л.М., Тягло О.В.
Стисла
анотація досвіду
За характером інноваційного потенціалу досвід є комбінаторним. В основі
досвіду покладено евристичний (пошук інформації, її осмислення та
інтерпретація), дослідницький (дослідження проблеми, її актуальності),
пояснювально-рецептивний (сприймання, осмислення, запам’ятовування), проектний
метод. У досвіді систематизовано розробки уроків різних типів, направлених на
розвиток критичного мислення учнів.
Результативність
впровадження
Розробки уроків використовуються при викладанні курсу за вибором у
філологічних класах, спонукають до активного ознайомлення із сучасним
літературним процесом.
Репрезентація
досвіду
Досвід представлений на презентації філологічного профілю в ЗОШ №75, на курсах підвищення
кваліфікації ЗОІППО учителів української мови та літератури, публікація уроку
вчителів Корчевої Л.М., Камінської В.А. «О.Ірванець. Повість «Очамимря»
(«Вивчаємо українську мову та літературу» №17, 2013)
https://docs.google.com/file/d/0B1tf8JfDnC1DQnRLQmlGSG8wTkU/edit