Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 11:37

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Впровадження продуктивних технологій у процесі викладання української мови та літератури
Впровадження продуктивних технологій у процесі викладання української мови та літератури

Рубанова Наталія  Леонтіївна,  вчитель української мови та літератури,   спеціаліст вищої категорії,  «вчитель – методист».

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 78 Запорізької міської ради Запорізької області.

Директор Череповська О.В.

Адреса: м. Запоріжжя, Бульвар Центральний 12-А,
34-35-33
E-mail shool_78@bk.ru




Провідна педагогічна ідея досвіду:  
Рубанова Наталія Леонтіївна  розкриває шляхи розвитку  творчих  можливостей  вчителя і учня  через організацію    навчання за продуктивними  методами та технологіями навчання  на уроках української мови та літератури  через  моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне вирішення проблемних питань  на основі аналізу відповідної навчальної ситуації, створення умов для організації роботи над  навчальними  проектами.  

Обґрунтування актуальності  та перспективності  досвіду

Формування основних груп компетентностей є надзвичайно важливою задачею школи,  тому однією  із актуальних тем сьогодення.  Одним із основних інструментів забезпечення компетентнісного підходу у освітній  процес є  використання продуктивних технологій  навчання. Досвід вчителя української мови та літератури Рубанової Наталії Леонтіївни  «Впровадження продуктивних технологій у процесі викладання української мови та літератури» розглядає питання  практичного впровадження  в освітній процес продуктивних технологій навчання , що дозволяє вчителю створити у навчально -  виховному  процесі умови, які максимально дозволяють розвити потенційні можливості вихованців.   

Науково-теоретична  база досвіду

В основі досвіду  покладено провідні ідеї екзистенціальної філософії (Н.Адлер, В.Франкл, Е.Фромм, Е.Еріксон), психології (Л.С.Виготський, А.Маслоу, С.Рубінштейн, Б.Теплов), вітчизняної педагогічної думки (Григорій Сковорода, Памфіл Юркевич, Софія Русова, Василь Сухомлинський та інші), принципи навчання Міжнародної  асоціації   продуктивних шкіл.

Стисла анотація  досвіду

В досвіді ґрунтовно викладено теоретичне обґрунтування впровадження продуктивних технологій навчання : психолого – педагогічні аспекти,  принципи, задачі, організаційні умови  побудови  уроків  української мови та літератури. Саме застосування продуктивних методів та  технологій навчання, зокрема інтерактивних технологій, проблемного навчання, розвитку критичного мислення,   активізує процеси мислення, розвиває пізнавальний інтерес в учнів, дозволяє формувати основні групи компетентностей . В роботі Рубанової Н.Л. містяться практичні матеріали щодо запровадження продуктивних технологій навчання, які  дозволяють   формувати  творчу  особистість  дитини в її навчально-виховній взаємодії з іншими учнями та учителем.  Рубанова Наталія Леонтіївна  розкриває шляхи розвитку  творчих  можливостей  вчителя і учня.  Вчитель підкреслює, що  процес формування творчої особистості учня неможливо відокремити від творчого розвитку самого вчителя.
Рубанова Н. Л. розкриває особливості  організації   навчання за продуктивними  методами та технологіями навчання  на уроках української мови та літератури  через  моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне вирішення проблемних питань  на основі аналізу відповідної навчальної ситуації, створення умов для організації роботи над  навчальними  проектами.  У досвіді представлено форми співробітництва вчителя і учня, показано індивідуальний стиль діяльності у такому напрямі,  щоб кожен урок,  кожна хвилина перебування дитини у школі сприяла її розвитку.  Діяльність  вчителя розглядається   з  точки зору фасилітаційного режиму педагогічного впливу. В цьому напрямі  вчитель  запроваджує індивідуалізовано-групові форми   роботи,   диференційовано-групові, кооперовано-групові (виконання однієї із частин спільного завдання). В представленому  досвіді     вчителем  представлені  дидактичні засоби,  які дозволять  розвинути  творчі  можливості   учнів.    

Результативність впровадження досвіду

Позитивна динаміка  КВ - показників з української мови та літератури.
Результативність участі вихованців вчителя у районному етапі Всеукраїнських учнівських олімпіад з української мови, районному етапі конкурсу знавців української мови ім. Петра  Яцика

Репрезентація  досвіду

Поширення досвіду через роботу у  шкільному та районному методичному об’єднанні вчителів української мови та літератури, семінарах ЗОІППО, конференціях


Категорія: Українська та російська філологія | Додав: OrdgonRMO (19.01.2014)
Переглядів: 1331 | Теги: Орджонікідзевський | Рейтинг: 1.7/17
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024