Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 28.03.2024, 23:13

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Впровадження компетентісного підходу на уроках російської мови
Впровадження компетентісного підходу на уроках російської мови шляхом організації роботи над помилками


Касьянова Анжеліка Валентинівна, 
вчитель російської мови та літератури, спеціаліст вищої категорії


 Запорізький навчально – виховний комплекс № 101 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор:   Швець Людмила Володимирівна
Адреса: м.Запоріжжя, вулиця Бочарова 10б
Телефон: 67-33-88


Провідна педагогічна ідея досвіду: в основу досвіду покладено впровадження компетентнісно орієнтованого підходу при вивчені російської мови через організацію роботи над помилками. В роботі представлені матеріали з проблеми виділення типів помилок, їх класифікація. Дослідницька частина роботи складається з аналізу письмових робіт та попередження помилок. Мета роботи полягає в презентації основних моментів організації роботи над помилками, а саме практичних вправ, які направлені на попередження та корекцію грамотності учнів.
     
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: освіта двадцять першого сторіччя - це освіта для людини, її стрижень - розвиваюча, культуро творча домінанта, виховання відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку. Одним із перспективних напрямів реформування освіти, зокрема середньої, є впровадження компетентісно спрямованого підходу. Вона розглядається як потужний чинник ефективного вирішення людиною важливих життєвих завдань, поставлених перед життєдіяльністю.
     
Науково-теоретична база досвіду: теоретичним засадами досвіду виступає аналіз педагогічних та психологічних досліджень Л.Баханова, Л. Тараненко, які висвітлювали підходи  до організації компетентістного підходу. В основу досвіду покладені результати праці дослідників, які вивчають розвиток самостійної діяльності школярів Т.В.Бистрова, Г.Ф.Гавриличевої А.А. Люблинської, А.Я.Савченко та Н.Н. Светловської.  
    
Стисла анотація досвіду: в основу досвіду покладено впровадження компетентнісно орієнтованого підходу при вивчені російської мови через організацію роботи над помилками. Надається теоретичне обґрунтування інтерактивної взаємодії з учнями на уроках російської мови. Учитель поєднує як традиційні підходи так і сучасні інтерактивні шляхи організації роботи вчителя відносно особливостей системи роботи над помилками та визначеними направленнями роботи.
    За інноваційним потенціалом досвід носить комбінаторний характер, так як передбачає конструктивні поєднання,  інтеграцію сучасних педагогічних технологій та методик, спрямованих на формування компетентної особистості школярів в процесі викладання російської мови. Це дозволяє вчителю самому творчо інтерпретувати різні підходи до організації навчально-виховного процесу, а не заглиблюватися в суть тільки однієї технології. 
     В роботі представлені практичні розробки уроків роботи над помилками, які різняться,  продемонстровано систему діагностичної та корекційної роботи, представлені узагальнені таблиці, листи урахування помилок, порівняльні таблиці за результатами корекційної роботи та діагностичні тексти. Розроблена система роботи над помилками різних за типом: мовних, мовленнєвих, орфоепічних, орфографічних. В досвіді роботи відображені наступні технології навчання: розвиток критичного мислення, проблемне навчання, кооперативне та розвиваюче навчання.
     
Результативність впровадження досвіду: досвід роботи дозволяє розвивати й удосконалювати особисту практику учителів російської мови, підбирати оптимальні шляхи навчання учнів з позиції особистих запитів учнів і норм навчальної програми. 
         Прогнозованим результатом досвіду являється підвищення рівня особистих навчальних досягнень учнів згідно Державного стандарту загальної середньої освіти, поглиблення знань та умінь, задоволення індивідуальних пізнавальних запитів учнів, розвиток креативного мислення, формування самостійності. Система роботи сприяє інформаційному збагаченню сприймання, стимулює мислення  учнів, підвищенню інтересу до вивчення предметів та підвищення рівня самостійності.
         
Репрезентація досвіду: Запорізький навчально – виховний комплекс № 101 Запорізької міської ради Запорізької області виступ на методичному об’єднані вчителів філологічного напрямку та під час засідання педагогічної та методичної ради закладу, презентація досвіду під час районного етапу конкурсу «Вчитель року» в 2012 році. 
       
Категорія: Українська та російська філологія | Додав: shevchenko (23.01.2014)
Переглядів: 873 | Коментарі: 2 | Теги: аналіз, оцінювання, робота над помилками, орфоепічні, письмове мовлення, Шевченківський, орфографічні помилки, мовні, Російська мова, мовленнєві | Рейтинг: 3.3/71
Всього коментарів: 2
2 Аня Жекова  
+++++++++++

1 Аня Власова  
Актуальная, интересная работа!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024