Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.04.2024, 06:01

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Впровадження інтерактивних форм навчання як засіб розвитку комунікативної компетентності творчої особистості учня

Впровадження інтерактивних форм навчання як засіб розвитку комунікативної компетентності творчої особистості учня

Ващенко Валерія Вікторівна,  
учитель російської мови та світової літератури,
спеціаліст вищої категорії,
учитель-методист.


Запорізький загальноосвітній багатопрофільний навчально-виховний комплекс № 106; 
директор - Іванішина О.А.; 
вул.. Рубана 9, м. Запоріжжя, 69124; 
тел.: (061) 236 69 30; 

Провідна педагогічна ідея досвіду:  полягає у використанні інтерактивних форм навчання на уроках мови та літератури, які  підвищують рівень навчальної мотивації та розвитку комунікативної компетентності, засвоєння методів управління собою та своєю діяльністю. 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду.
Законами України  поставлено питання про розбудову української школи на засадах інтеграції досягнень сучасної науки й ідей передової практики
Школа ХХІ століття зумовлює необхідність переосмислення освітньої парадигми, актуалізації змісту, технологій і становлення особистості учня як суб’єкта життя, створення освітнього простору, спрямованого на розвиток та саморозвиток компетентної конкурентоспроможної особистості , яка вміє творчо розв’язувати проблеми, прагне змінити на краще життя своєї країни.
Актуальність педагогічного досвіду визначається  пошуком гармонійного збалансованого поєднання вимог мобільності сучасного життя, яке мотивує нас множити знання, систематизувати матеріал, швидко освоювати нові технології в зв’язку з потребами школяра у розкритті здібностей, духовному  особистісному зростанні.

Науково-теоретична база досвіду: ґрунтується на різноманітних концепціях  та досягненнях вітчизняних та зарубіжних науковців щодо створення наукової бази для розвитку теорії та практики комунікативно-діяльнісного підходу (Ш.А. Амонашвілі, Т.Бюзен, Л.В.Занков, Д.Дьюї, В.Х.Кілпатрік,
О.О. Леонтьєв,Е.А. Ямбург Т.Я. Фролова, тощо)
Стисла анотація досвіду: 
В основу досвіду покладено   наступну гіпотезу: формування творчої особистості  учня відбудеться за умови впровадження різноманітних форм роботи як під час проведення навчальних занять, так і у позаурочній діяльності,особливо це зможе проявлятися на інтегрованих  уроках інноваційного характеру. Вчитель вміло передбачає педагогічні ситуації, що дають можливість учням самореалізовуватися та сприяють розвитку впевненості у собі, здатності до творчого пошуку та креативної діяльності. За інноваційним потенціалом досвід комбінований.
Матеріали даного педагогічного досвіду містять авторські розробки позакласних предметних заходів: літературних віталень, які за інноваційним потенціалом є авторською розробкою.  «Літературна вітальня» як форма позаурочної діяльності націлена на:
розширення літературної освіти, передбаченого програмою (інформаційно-предметна);
формування естетичних і психологічних механізмів (діяльно – комунікативна);                              
спілкування людини з мистецтвом, творчими людьми.
Впровадження наробок даного вчителя у НВП школи  сприятиме розширенню світогляду школярів, формуванню активної громадської позиції та високої мовної культури спілкування. 

Сутність досвіду: апробована система використання інтерактивних технологій на уроках російської мови та літератури націлена на розвиток і формування основних складових комунікативної компетенції школяра: мовної, мовленнєвої, соціокультурної, стратегічної.

Результативність впровадження досвіду: 
Аналіз досвіду та результативність індивідуального дослідження даного педагога підтверджують, що інтерактивні форми і методи її роботи різноманітні, але підпорядковані єдиній меті — формуванню комунікативної компетенції школярів, підвищенню ефективності навчального процесу, забезпеченню оволодінням навичками саморозвитку особистості, націленої на досягнення життєвого успіху.
Репрезентація досвіду: 
на районному рівні: 
-підготовка  та проведення  семінару  «Формирование готовности учителя - филолога к инновационной педагогической деятельности», 2009.
-відкритий урок «Диалектика души» героев романа Л.Н.Толстого «Анна Каренина», 2012.
на міському та обласному рівнях:
-проведення літературних віталень для слухачів ЗОІППО  з тем «Вернуться в Россию стихами», 2011., «Поговори со мной, поэт»,  2012.
-участь в обласному семінарі м. Запоріжжя, Мелітополь, Бердянськ (виступи перед студентами,  проведення мастер – класів для вчителів) з тем духовно - морального спрямування, 2010; 2013.
на Всеукраїнському рівні:
-публікація у журналі «Русская словесность в школах Украины», 2012
Категорія: Українська та російська філологія | Додав: Stas (30.01.2014)
Переглядів: 815 | Теги: інтерактивні технол, інтерактивне спілкування, мовленнєва діяльність, Інтерактивні методи навчання, комунікативна компетенція школярів, проактивність | Рейтинг: 3.3/59
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024