Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 17:22

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Впровадження інноваційних технологій навчання з метою в активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках української мови
Впровадження інноваційних технологій навчання з метою в активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках української мови та літератури

Кострикіна Оксана Григорівна, вчитель української мови та літератури, кваліфікаційна категорія вища


Запорізький навчально-виховний комплекс«ОСНОВА» з відділенням для реабілітації дітей хворих на цукровий діабет Запорізької міської ради Запорізької області.

Директор комплексу Любімова Алла Володимирівна

69005, м. Запоріжжя,  вул. Я. Новицького,  9 
 тел./факс 233-14-77, тел. 233-25-24, 34-01-04,
e-mail: osnovazp@mail.ru
sites.google.com/site/znvkosnova/



Провідна педагогічна ідея досвіду: полягає в тому, що  необхідно шукати оптимальні поєднання нових інноваційних технологій навчання у школі.  З метою створення активної мовленнєвої атмосфери, розвитку творчих здібностей, інтересів, умінь і навичок та інших інтелектуальних чинників у сучасних школярів.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:

Сьогодні вже саме життя вимагає розробки й упровадження таких методів навчання, які забезпечують активне ставлення учнів до оволодіння знаннями, інтенсивного розвитку їх самостійної пізнавальної діяльності та індивідуальних творчих здібностей.
Пізнавальна діяльність учнів є важливим чинником поліпшення і одночасно показником ефективності і результативності процесу навчання, оскільки вона стимулює розвиток самостійності школярів, пошуково-творчий підхід до опанування змісту освіти, спонукає до самоосвіти, досягнення високих результатів у навчанні. Пізнавальна діяльність реалізується через пізнавальну потребу та ініціативу. Проблема розвитку діяльності вимагає пошуку нових підходів до подальшого вдосконалення форм, методів і засобів навчання, спрямованих на інтенсифікацію навчального процесу, підвищення творчого потенціалу та якості підготовки майбутніх студентів.  

Науково-теоретична база досвіду:

В контексті  дослідження основоположним є поняття «активізація навчально-пізнавальної діяльності». Внаслідок аналізу різних підходів (П.С.Атаманчук, Н.М.Звєревої, Л.О. Іванової, В.О. Онищук, Г.І.Щукіної) зроблено висновок, що активізацію навчально-пізнавальної діяльності не можна розглядати в сучасних умовах як процес керування активності учнів, вона є процесом і результатом стимулювання активності школярів.
Значним вкладом в педагогічну науку є дослідження В.В. Давидова, П.Я. Гальперіна, Д.Б.Єльконіна, що виявили можливості підвищення активності у навчально-пізнавальній діяльності.Розробку елементів інтерактивного навчання знаходимо у працях В. О. Сухомлинського, учителів-новаторів 70-80-х років (Ш.Амонашвілі, В. Шаталова, Є. Ільїна, С. Лисенкової та ін..).
Суть інтерактивного навчання полягає в тому, що взаємодія вчителя і учня  розуміється як безпосередня міжособистісна комунікація, найважливішою особливістю якої є здатність людини «брати на себе роль іншого», уявляти, як її сприймає партнер у спілкуванні або група, і відповідно інтерпретувати ситуацію та конструювати власні дії.
У психолого-педагогічній літературі переконливо показано, що правильно організована самостійна робота учнів сприяє значному підвищенню ефективності навчання, активізації навчально-пізнавальної діяльності (П.Я.Голант, М.А.Данилов. Н.Г. Дайрі. І.П.Огородніков, Т.С.Панфілов,М.Н. Скаткін, А.В.Усова та ін,).Різні аспекти цієї проблеми висвітлені в роботах (И.В.Дорно, Г.І. Полещук, К.Д.Соколова, І.М. Варава, В.І.Каленик та ін.) .

Стисла анотація досвіду: Новизна педагогічного досвіду полягає в створенні педагогічної інтегрованої моделі, яка поєднує окремі елементи таких сучасних технологій навчання: проектне навчання, інтерактивні технологія, особистіснозорієнтоване навчання.
Це дозволяє вчителю  творчо інтерпретувати різні підходи до організації навчально-виховного процесу, а не заглиблюватися в суть тільки однієї технології.

Результативність впровадження досвіду: підвищився інтерес до вивчення предмета, збільшилася кількість учнів, що бажають взяти участь у різних конкурсах та змаганнях, поступово намічається тенденція зростання успішності, підвищення  проценту якості знань.

Репрезентація досвіду:

Матеріали досвіду було представлено на районному методичному об’єднанні вчителів української мови та літератури Орджонікідзевського району; на обласній виставці «Освіта Запорізького краю-2012» в номінації «Інноватика в принципах і механізмах функціонування освітнього закладу (Впровадження методик та інноваційних технологій у навчально-виховний процес освітнього закладу)»
Презентацію досвіду розміщено на шкільному блозі «Міська педагогічна виставка – 2014» http://mpedvistavka2014.blogspot.com/2014/01/blog-post_5944.html
Категорія: Українська та російська філологія | Додав: OrdgonRMO (25.01.2014)
Переглядів: 1086 | Коментарі: 1 | Теги: зорові схеми - опори, проектне навчання, розвивальне навчання, особистісно зорієнтоване навчання, Орджонікідзевський | Рейтинг: 3.3/45
Всього коментарів: 1
1 Дарья   [Матеріал]
Дуже пізнавально.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020