Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.09.2020, 18:09

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Використання презентаційних ресурсів на уроках світової літератури
Використання презентаційних ресурсів на уроках світової літератури
Подгорна Поліна Вікторівна, 
вчитель російської мови та світової літератури, вища кваліфікаційна категорія, вчитель-методист
 
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ст.. №38 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор Бисько Ірина Володимирівна

вул. Парамонова, 7-А, м. Запоріжжя, 69059
тел. (061)7698019
Сайт: school38.zp.ua

Провідна педагогічна ідея досвіду:
Впровадження комп'ютерних технологій на уроках літератури дозволяє підвищувати інтерес учнів, розвивати творче мислення, формувати цілісне ставлення до інформаційних знань і навичок інформаційної діяльності, до освіти і самоосвіти з використанням інформаційних технологій. Однією з найбільш ефективних форм ІКТ є мультимедійна презентація. Презентація, яка готується для конкретного класу, дає вчителеві можливість працювати творчо, самостійно компонувати навчальний матеріал виходячи з особливостей даного класу, теми, предмету. Це  дозволяє побудувати урок так, щоб добитися максимального навчального ефекту.  

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
 Сучасне століття – століття інформаційних технологій. Особливу роль в управлінні якістю освіти в наш час можуть зіграти саме сучасні інформаційні технології. 
Впровадження комп'ютерних технологій на уроках літератури дозволяє підвищити інтерес учнів до вивчення літератури, розвивати творче мислення, формувати цілісне ставлення до інформаційних знань і навичок інформаційної діяльності, до освіти і самоосвіти з використанням інформаційних технологій і Інтернет-ресурсів. Головне завдання застосування ІКТ  – це створення  якісного продукту, що допомагає по-сучасному збудувати роботу на уроці.

Науково-теоретична база досвіду:
Важливість і ефективність використання ІКТ в освітньому процесі доводиться багатьма сучасними авторами і широко освілюється в літературі і в інформаційних мережах.  Проблеми використання ІКТ на уроках в основній і старшій школі розглядали в своїх роботах Н.П.Архіпова, І.В.Конева, І.А.Буданова, О.А.Богачева, Е.А.Матвєєва та інші. Всі автори  доводять ефективність використання інформаційних освітніх ресурсів в практиці  роботи школи.

Стисла анотація досвіду: 
За  інноваційним потенціалом опит є модифікаційним, він пов'язаний з удосконаленням, раціоналізацією відомих ідей, методик, технологій тощо.
Мультимедійні презентації – форма представлення інформації за допомогою комп'ютерних програм. Це зручна і ефективна форма навчання, одна з найбільш ефективних форм використання ІКТ в освітньому процесі. Популярність використання презентації в навчальному процесі цілком зрозуміла: сучасні діти в більшості своїй володіють «кліповим» мисленням. Наочність презентації, можливість використання в ній анімаційних ефектів, живого слова, музики, – все це сприяє ефективності  уроку. Презентації  дають поштовх дитячій фантазії, роботі творчої уяви, дозволяють зробити урок продуктивнішим, емоційно багатшим. 
На уроках літератури мультимедійну презентацію можна використовувати на уроках вивчення нового матеріалу в середніх класах, уроках-лекціях в старших класах, на уроках аналізу епічного твору, уроках-аналізах ліричного твору, уроках по вивченню теорії і історії літератури, на уроках узагальнення і закріплення вивченого матеріалу тощо. 
Використовувати презентації можна на всіх етапах уроку. Це забезпечує наочність матеріалу і більш якісне його засвоєння. Найбільш ефективним  буде застосування презентації  на уроці  в тому випадку, коли демонстрація слайдів супроводжуватиме найбільш складні етапи і питання даної теми. 
В роботі розглянуто методи і прийоми використання інформаційних технологій на уроках, надано різні види презентацій, які використовувалися на уроках світової літератури

Результативність впровадження досвіду:
   Застосування ІКТ на уроках   літератури приводить до цілого ряду позитивних результатів, які характеризують стан викладання предмету: 
Переваги використання презентаційного компоненту в порівнянні з іншими формами і методами організації пізнавальної діяльності учнів в тому, що це дозволяє  зробити процес навчання більш значущим і результативним для учнів: 
-  робить навчання ефективнішим;
- сприяє індивідуалізації навчання;
- підвищується мотивація навчання;
- активізується пізнавальна діяльність учнів;
- забезпечується ефективний зворотний зв'язок;
- створюються умови, які сприяють розвитку у учнів продуктивних творчих функцій мислення, зростанню інтелектуальних здібностей, формуванню операційного  мислення.
- підвищується інтерес до предмету, який вивчається, оскільки урок стає більш цікавим, логічним, пізнавальним.

Репрезентація досвіду: 
Навчальний  заклад –  проведення уроків з використанням презентаційного компоненту, семінари  в рамках роботи методичного об’єднання вчителів російської та української філології з проблеми використання презентаційного компоненту на уроках світової літератури. 
Категорія: Українська та російська філологія | Додав: kommun (20.01.2014)
Переглядів: 1082 | Теги: навчальний проект, презентаційний компонент уроку, Комунарський, урок літератури | Рейтинг: 3.5/89
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020