Використання навчальних квестів та веб- квестів при вивченні російської мови та літератури Ільченко Ліна Петрівна, викладач російської мови та літератури 1 категорії
Запорізька загальноосвітня школа І – ІІІ ст.. № 69 Запорізької міської ради Запорізької області, керівник Борисенко Людмила Михайлівна;
69096 м. Запоріжжя, вулиця Ладозька, 2
Провідна педагогічна ідея досвіду : підвищити інтерес учнів до предмету ; за допомогою гри сприяти засвоєнню потрібної та додаткової інформації ; вчити добувати необхідний матеріал в Інтернеті ; розвивати навики самостійної та групової роботи ; формувати особистість, здатну швидко орієнтуватись та адаптуватись в складних життєвих ситуаціях.
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: в даний час серед школярів великою популярністю користуються різні квести і веб-квести. Тому, використовуючи захоплюючу гру, можна досягти високих результатів і в навчанні. Такий вид навчальної діяльності буде цікавий як для учнів 5-6 класів, так і старшокласників. Граючи, вони отримуватимуть нові знання по предмету. Таким чином, процес навчання не викликатиме в дітей відрази та байдужості
Науково-методична база досвіду: теоретиком веб-квестів є американський професор освітніх технологій в місті Сан-Дієго Берні Додж; теорію навчання російській мові за допомогою квестів розробили Ван лоо Э., Брон.Ж.Т., Янсен Ю.
Стисла анотація досвіду: дані квести та веб-квести доцільно використовувати після закінчення вивчення великих тем типу «Частини мови» на уроках російської мови та узагальнюючих уроків з літератури типу «Поeзія срібного віку російської літератури» тощо. Дана форма уроку дає можливість повторити пройдений матеріал кожному учневі (так як кожен учень отримує завдання),а також заповнити прогалини в знаннях за допомогою консультацій однокласників, підручника чи комп’ютера(якщо урок проводиться в комп’ютерному класі).Якщо немає можливості використати веб-квести на уроці, то їх можна запропонувати школярам як домашнє завдання, так як не завжди даний обсяг завдань діти зможуть встигнути виконати на уроці. Це один із недоліків веб-квестів: не можна передбачити, скільки часу діти потратять на виконання кожного завдання.
Результати впровадження досвіду: Репрезентація досвіду : веб-квест «За скарбами срібного віку…» знаходиться на сайті «Заповіки»,був презентований на районному семінарі керівників ШМО та на міському занятті школи молодого вчителя в гімназії №5.
|