Використання інтерактивних форм і методів навчання для формування ключових компетентностей учнів на уроках світової літературиДзундза Олена Йосипівна, вчитель світової літератури, спеціаліст вищої категорії
Запорізька загальноосвітня школа І–ІІІ ступенів №30 Запорізької міської ради Запорізької області, директор Чумаченко О.В., адреса: вул. Леонова 4, м.Зaпopiжжя 69006,
Провідна педагогічна ідея досвіду:Створення сприятливого освітнього простору як чинника розвитку культури та вміння використовувати отримані знання в соціумі та самостійно й творчо працювати
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду:Наше суспільство сьогодні, як ніколи, потребує активних та творчих людей, здатних приймати нестандартні рішення, творчо підходити до розв’язання тієї чи іншої проблеми, самостійно контролювати й оцінювати результати своєї діяльності. А це означає, що сучасна освіта націлена на розвиток ключових компетенцій учнів. Мета: сформувати людину, яка стана соціально адаптованою, соціально продуктивною, яка спроможна мати свою власну життєву програму, відстоювати аргументовано свою життєву позицію. На це може бути здати тільки інтелектуально розвинена особистість. Змістом предмету допомоги учню формувати і розвивати передбачені державним стандартом життєві компетенції самостійно при консультативній ролі вчителя, пробуджувати в учнях інтерес до нього.
Науково-теоретична база досвіду: 1.Концепція розвитку сучасної освіти, яка проголошена в документах «Державний стандарт загальної середньої освіти». 2. І. Родигіна. Компетентісно орієнтований підхід до навчання. – Харків, «Основа», 2005. 3. Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. –К.: Видавництво «АСК», 2004.
Стисла анотація досвіду: Характеристика досвіду за іноваційним потенціалом є комбінаторним. Кінцева мета навчально – виховної діяльності: дитина – неповторна особистість, здатна до творчості, мислення в різноманітних формах, активна, відповідальна.
Результативність впровадження досвіду: Як результат: - підвищується рівень вмотивованості до самоосвітньої діяльності;
- активізується освітня діяльність учнів;
- підвищується рівень сформованості інтелектуальних вмінь та результативність процесу оволодіння учнями ключових компетенцій, пов’язаних з гуманітарною освітою;
- допомагає розвивати вміння критично сприймати інформацію;
- виявляти власні здобутки та проблеми;
- формує вміння орієнтуватися в різноманітному і суперечливому інформаційному полі.
Репрезентація досвіду:Загальноосвітня школа № 30, виступ на районному методичному об’єднанні російської мови та світової літератури, участь у районному конкурсі «Вчитель року, 2013».
|