Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 10:19

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Тестова діагностика як метод дослідження якості знань учнів з української мови
Тестова діагностика як метод дослідження якості знань учнів з української мови

Ступченко Наталія Трохимівна, 
вчитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії


  Запорізький навчально – виховний комплекс № 101 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор:   Швець Людмила Володимирівна
Адреса: м.Запоріжжя, вулиця Бочарова 10б
Телефон: 67-33-88


Провідна педагогічна ідея досвіду: Спираючись на науково-педагогічні праці можна вважати, що тестові завдання мають суттєві переваги над іншими формами контролю: тести дозволяють учителю в динаміці визначати рівень засвоєння учнями теоретичного матеріалу й уміння його застосовувати на практиці та відповідно корегувати цей рівень. Саме за  допомогою тестів процес перевірки навчальних досягнень учнів (рівень їхніх знань з предмета, сформованість у них практичних умінь і навичок) значно об'єктивується й убезпечується від суб'єктивної думки вчителя. Ця перевага тестів над іншими формами контролю є найсуттєвішою, оскільки й учні, і їхні батьки, і керівники навчальних закладів між усіма іншими вимогами до оцінювання на перше місце ставлять саме його об'єктивність. Переваги тестування над традиційними формами контролю навчальних досягнень учнів полягають також у тому, що за їхньою допомогою знімається емоційна напруженість дітей, характерна для проведення контрольних робіт, адже контроль здійснюється у формі, яка створює відчуття комфорту й розвиває позитивну налаштованість учнів щодо нього.
     В роботі відображається  продуктивна педагогічна ідея, що метод тестової діагностики більш ніж інші методи (усне опитування, письмова робота, інтерв’ю) відповідає критеріям якості при визначенні рівня теоретичних знань, умінь і навичок учнів та дозволяє школярам якісно підготуватися до складання тестів Зовнішнього незалежного оцінювання.
     
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Упродовж останніх років поряд із традиційними формами контролю поширення набуло зовнішнє оцінювання. Досвід проведення ЗНО переконливо засвідчує, що протягом навчального року вчителям-словесникам слід постійно готувати учнів до такої особливої форми контролю, якою є тестування. Учителю-словеснику доцільно використовувати різноманітні тестові завдання під час проведення поточного та контрольного оцінювання з теми, широко практикувати тестування не тільки як контрольну форму перевірки знань, умінь та навичок школярів, а як продуктивний навчальний прийом, відпрацьовуючи в учнів навички виконання тестових завдань різної форми й різного ступеня складності.
     Досвід роботи дозволяє розвивати й удосконалювати особисту практику вчителів української мови та літератури, підбирати оптимальний зміст завдань з позиції особистих запитів учнів і норм навчальної програми, модернізує процес навчання на  сучасному етапі.
     
Науково-теоретична база досвіду: теоретичними засадами досвіду виступає аналіз досліджень кандидатів педагогічних наук Безверхової В.Є., Масалітіна О.С., Єфремової Н.Ф., які розкрили педагогічні умови застосування тестів для контролю навчально- пізнавальної діяльності учнів, а також фундаментальні дослідження тестування як методу педагогічної діагностики, які висвітлені в роботах С.Аванесова, В.Беспалька, К.Інгекампа, П.Клайна, А.Майорова, Л.Долінера.
        
Стисла анотація досвіду: за інноваційним потенціалом досвід роботи  комбінаторний. В основу досвіду покладено використання тестової діагностики як ефективного методу дослідження якості знань учнів на моніторинговій основі. В досвіді висвітлені основні етапи тестової технології, а також навчальні вимоги до вимірювання навчальної компетентності школярів. В роботі відображається  продуктивна педагогічна ідея, яка дає можливість порівняти методи вимірювання рівня навчальних компетентностей, які використовуються в сучасній педагогіці - усного опитування, письмової роботи, інтерв’ю та тестування свідчить про те, що метод тестової діагностики більш ніж інші відповідає критеріям якості при визначенні рівня теоретичних знань, умінь і навичок учнів та дозволяє школярам якісно підготуватися до складання тестів Зовнішнього незалежного оцінювання. Представлені  в досвіді практичні розробки уроків, в яких запропоновані контрольні мовні теми, навчальні тести, зразкові тести з правильними відповідями, зразки ланцюгової системи тестових завдань закритої та відкритої форми, шаблони для здійснення самоперевірки виконаної тестової роботи на уроці, зразки аналізу засвоєння учнями навчального матеріалу, сприяють розвитку в школярів уміння концентруватися, робити правильний вибір, усувати неточності й неповноту у формулюванні певних тверджень.
        
Результативність впровадження досвіду: Досвід роботи дозволяє розвивати й удосконалювати особисту практику вчителів української мови та літератури, підбирати оптимальний зміст завдань з позиції особистих запитів учнів і норм навчальної програми, модернізує процес навчання на  сучасному етапі. Практична цінність дослідження полягає в тому, що матеріали можуть використовуватися у викладанні курсу української мови іншими вчителями. В роботі представлені практичні розробки уроків, в яких запропоновані поточні та контрольні тестові діагностики, ланцюгова система завдань відкритої та закритої форми, зразки аналізу якості засвоєння учнями навчального матеріалу та шаблони для здійснення самоперевірки виконаної тестової роботи на уроці.
        
Репрезентація досвіду: Запорізький навчально – виховний комплекс № 101 Запорізької міської ради Запорізької області виступ на методичному об’єднані вчителів філологічного напрямку та під час засідання педагогічної та методичної ради закладу, районний методичний центр вчителів української мови та літератури Шевченківського району 2012 рік під час семінару, презентація досвіду під час обласного етапу конкурсу «Вчитель року» 4 місце. 
 
Категорія: Українська та російська філологія | Додав: shevchenko (23.01.2014)
Переглядів: 1319 | Коментарі: 3 | Теги: тестова діагностика, контрольне оцінювання. метод дослід, поточне, Шевченківський | Рейтинг: 3.4/73
Всього коментарів: 3
3 Лена  
Очень интересно. Браво!

2 Ольга  
:)

1 Олег  
!!!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024