Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.02.2024, 06:55

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Текстоцентрична технологія в розвитку мислення та мовлення учнів – одна з форм розвитку особистісної компетентності.
Текстоцентрична технологія в розвитку мислення та мовлення учнів – одна з форм розвитку особистісної  компетентності.                               

Тарасова Тетяна Олександрівна,вчитель української мови та літератури,«Спеціаліст вищої категорії»

Запорізька гімназії № 71 з поглибленим вивченням іноземної мови
Запорізької міської ради Запорізької області

Керівник закладу: Терновська Л. І.
пр. Маяковського, 8
т. 233-87-11


URL: www.school- 71.zp.ua                   
E-mail: school-71@ukr.net
 
       
Провідна педагогічна ідея: Новітні суспільні умови поставили перед освітою потребу окреслення, крім духовних засад, також: парадигми в мисленні й поведінці людини; постановки нею індивідуальних мети і завдань; виховання умінь комунікативної поведінки, користування мовними навичками в усіх сферах суспільної діяльності.
Використання текстоцентричної технології дозволяє зробити слово епіцентром уроку, засобом всебічно розвиненої, творчої, національно свідомої, духовно багатої особистості, яка володіє вміннями та навичками комунікативно виправдано користуватися мовними засобами.

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду:  Останнім часом з'явилися вагомі наукові розвідки, які пропонують як окремі прийоми, так і цілісну систему роботи з текстом, але потрібна розробка комунікативної методики, пошук нових прийомів стимулювання репродуктивних та продуктивних видів мовленнєвої діяльності, створення системи комунікативно-орієнтованих завдань до текстів. Центральне місце в текстоцентричних технологіях займає опора на зв'язний текст, на слово в його багатоаспектному смисловому та символічному виявах, що маємо насамперед у художній літературі. На уроках із застосуванням текстоцентричних технологій учитель може якнайтісніше поєднувати навчання з вихованням, опираючись на багатство рідного слова, його зміст і звучання, активно впливати на розумовий розвиток дітей, домагатися свідомої праці по освоєнню теми, створювати обстановку взаєморозуміння, взаємної довіри, отже, психологічного комфорту.

Науково - теоретична база досвіду:   У лінгводидактиці виокремлюються наступні функції тексту: текст як дидактична одиниця, текст як мовна одиниця, текст як одиниця культури, текст як одиниця спілкування, текст як дискурс. Сприймання і розуміння тексту – єдиний процес.
Психолінгвістики виділяють чотири рівні розуміння тексту. 1. Усвідомлення того, про що говориться в тексті. 2. Розуміння того, про що говориться. 3. Усвідомлення того, якими засобами автор реалізує свій задум. 4. Виявлення глибинного змісту, проникнення у підтекст, усвідомлення мети та ідеї висловлювання.
Учень лише в тому разі найефективніше сприймає текст, коли сам перебуває в позиції творця.

Стисла анотація досвіду:  Даний досвід демонструє електронне портфоліо вчителя української мови та літератури. В даній роботі надана об’єктивна інформація про якість роботи вчителя, результати спільної учнівсько-вчительської роботи та моніторинг рівня навчальних досягнень учнів з української мови та літератури.

Результативність впровадження досвіду:  Наслідком використання на уроках текстоцентричної технології є підвищення пізнавального інтересу школярів до предмета, підвищення якості знань учнів, розвиток комунікативних навичок, розвиток емоційної й естетичної чутливості школярів, розвиток духовної компетенції, креативність мислення, комфортність навчання. Впровадження текстоцентричної технології дозволяє настроїти учня на уроці на ефективний процес пізнання, мати в ньому особисту зацікавленість, почувати себе сучасною, конкурентоздатною, успішною людиною, створити своєрідну духовну модель особистості.

Репрезентація досвіду:  Навчальний заклад, шкільне методичне об’єднання вчителів філологічного циклу.


Категорія: Українська та російська філологія | Додав: OrdgonRMO (19.01.2014)
Переглядів: 2025 | Теги: Шкільне методичне об’єднання, портфоліо, Орджонікідзевський, середні та старші класи | Рейтинг: 3.0/69
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024