Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 23.04.2024, 07:10

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Технологія розвивального навчання при інтеграції української літератури та музики
Технологія розвивального навчання при інтеграції української літератури та музики

Савченко Світлана Вікторівна,
вчитель української мови та літератури,  
спеціаліст вищої категорії, «Старший вчитель»

 Запорізький навчально-виховний комплекс «Вибір» 
 Запорізької міської ради  Запорізької області
Директор:   Лозова Наталія Петрівна
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Пархоменка, 19
Телефон: 67-47-75

Провідна педагогічна ідея досвіду
Творчий вчитель, як художник  чи музикант, змішує фарби, ноти, щоб ритми та мелодії злилися в музиці уроку. Впровадження  бінарних уроків з української літератури і музики розкриває можливості акумулювати споріднений матеріал декількох навчальних предметів навколо однієї теми, такі уроки характеризуються високою інформативністю, фундаментальністю, різноплановістю.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 
Впровадження інтегрованих уроків є актуальним у наш час, оскільки такий вид нестандартної організаційної форми навчання української літератури займає певне місце у дидактичній класифікації уроків літератури й відображає сучасні гуманістичні тенденції розвитку української дидактики, пов’язані з інтеграційними процесами в освіті, які характеризуються розвитком єдиного світового інформаційно-освітнього простору.

Науково-теоретична база досвіду:  розробляючи бінарні уроки, використовувала  дослідження інтеграції у дидактичному плані  вчених С.У. Гончаренка, К.Ж. Гуз, Ю.П. Жидецького, Л.І. Джулай, О.І. Джулик, В.К. Сидоренка, В.Т. Фоменко. 

Стисла анотація досвіду:  у матеріалах  подано бінарні уроки як один із видів нетрадиційних уроків української літератури; розкриваються особливості структури й технології проведення бінарних  уроків; визначається важливість їх використання у практиці навчання української літератури і музики.
Бінарні уроки супроводжуються використанням мультимедійних засобів, аудіо записами; використовуються сучасні форми і методи навчання і оцінювання знань на уроці;  демонструють  можливість поглибити знання учнів  з української літератури і музики, залучаючи їх до дослідницької діяльності в ході підготовки до теми  уроку.

Репрезентація досвіду: презентація на ШМО вчителів гуманітарного профілю, виступ на педагогічній раді.

Результативність впровадження досвіду:  застосовуючи у шкільному навчанні інтеграцію наукових знань, реалізуючи її в системі, можна досягти таких результатів:
• знання учнів набувають системності;
• уміння стають узагальненими, сприяючи комплексному застосуванню знань, їхньому синтезу, перенесенню ідей та методів з однієї галузі науки до іншої, що, по суті, покладено в основу творчого підходу до наукової, художньої діяльності людини в сучасних умовах;
• посилюється світоглядна направленість пізнавальних інтересів учнів;
• більш ефективно формуються переконання, досягається всебічний розвиток особистості;
• сприяння оптимізації, інтенсифікації навчальної й педагогічної діяльності.

Категорія: Українська та російська філологія | Додав: shevchenko (29.01.2014)
Переглядів: 1146 | Коментарі: 6 | Теги: міжпредметна інтеграція, Шевченківський, інтегрований урок, нетрадиційний урок, міжпредметні зв’язки, Інтеграція | Рейтинг: 3.6/118
Всього коментарів: 6
6 Наталия  
Спасибо Светлане за ее труд!!!!

5 Natalya  
Досвід Світлани Вікторівни є досить цікавим у нашому прагматичному житті. На подібних  уроках розвивається душа дитини, її первинне почуття прекрасного, діти вчаться сприймати  літературу й музику як види мистецтва, вчаться мислити й відчувати красу. Урок повинен бути відкриттям, і вчителю вдається зробити його таким. Подальших успіхів творчому педагогу!

4 Олена Миколаївна  
Дякую за корисні і цікаві матеріали!!!

3 Лідія Володимирівна  
Якщо учні отримують емоційну наснагу на уроці, то обов'язково з'явиться мотивація до вивчення української літератури. Світлана Вікторівна прагне реалізувати цю ідею.

2 Олег Миколайович  
Поєднання музики і літератури є органічним для нашої української свідомості. Світлана Вікторівна як спражня творча людина знайшла і використала в своїй праці цей первинній звязок. Не сумніваюсь, що на її уроках діти отримують більш грунтовні знання і пронесуть в своєму серці любов до української книги на все життя

1 Людмила.  
Досвід Савченко С.В. сприяє оптимізації та інтенсіфікації навчальної та педагогічної діяльності.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024