Провідна педагогічна ідея досвіду
Творчий вчитель, як художник чи музикант, змішує фарби, ноти, щоб ритми та мелодії злилися в музиці уроку. Впровадження бінарних уроків з української літератури і музики розкриває можливості акумулювати споріднений матеріал декількох навчальних предметів навколо однієї теми, такі уроки характеризуються високою інформативністю, фундаментальністю, різноплановістю.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Впровадження інтегрованих уроків є актуальним у наш час, оскільки такий вид нестандартної організаційної форми навчання української літератури займає певне місце у дидактичній класифікації уроків літератури й відображає сучасні гуманістичні тенденції розвитку української дидактики, пов’язані з інтеграційними процесами в освіті, які характеризуються розвитком єдиного світового інформаційно-освітнього простору.
Науково-теоретична база досвіду: розробляючи бінарні уроки, використовувала дослідження інтеграції у дидактичному плані вчених С.У. Гончаренка, К.Ж. Гуз, Ю.П. Жидецького, Л.І. Джулай, О.І. Джулик, В.К. Сидоренка, В.Т. Фоменко.
Стисла анотація досвіду: у матеріалах подано бінарні уроки як один із видів нетрадиційних уроків української літератури; розкриваються особливості структури й технології проведення бінарних уроків; визначається важливість їх використання у практиці навчання української літератури і музики.
Бінарні уроки супроводжуються використанням мультимедійних засобів, аудіо записами; використовуються сучасні форми і методи навчання і оцінювання знань на уроці; демонструють можливість поглибити знання учнів з української літератури і музики, залучаючи їх до дослідницької діяльності в ході підготовки до теми уроку.
Репрезентація досвіду: презентація на ШМО вчителів гуманітарного профілю, виступ на педагогічній раді.
Результативність впровадження досвіду: застосовуючи у шкільному навчанні інтеграцію наукових знань, реалізуючи її в системі, можна досягти таких результатів:
• знання учнів набувають системності;
• уміння стають узагальненими, сприяючи комплексному застосуванню знань, їхньому синтезу, перенесенню ідей та методів з однієї галузі науки до іншої, що, по суті, покладено в основу творчого підходу до наукової, художньої діяльності людини в сучасних умовах;
• посилюється світоглядна направленість пізнавальних інтересів учнів;
• більш ефективно формуються переконання, досягається всебічний розвиток особистості;
• сприяння оптимізації, інтенсифікації навчальної й педагогічної діяльності.