Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 15:00

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Синтез різних видів мистецтва на уроках світової літератури
Синтез різних видів мистецтва на уроках світової літератури

Кругляк Олена Георгіївна, вчитель російської мови та світової літератури, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель.

Запорізька загальноосвітня школа  I-III ступенів № 94
Запорізької міської ради Запорізької області.

Директор школи:   Живиця Вікторія Олександрівна

Адреса школи: м. Запоріжжя , вул. Яценка 3-а

Тел.(061)279-75-21
e-mail: school_94@bk.ru


Провідна педагогічна ідея досвіду: з метою формування полікультурної компетенції учнів, компетентного критичного мислення через систему уроків, позакласну і позашкільну роботу, до вивчення зарубіжної літератури доцільно залучати твори різних видів мистецтва.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: завдання сучасної школи полягає насамперед у формуванні особистості не з енциклопедично розвиненою пам’яттю, а з гнучким розумом, із швидкою реакцією на все нове, з розвиненою потребою подальшого пізнання та самостійної дії, з добрими орієнтувальними навичками й творчими здібностями. Важливу роль у вирішенні цього завдання відіграє саме шкільна літературна освіта. На вчителя літератури суспільством покладена важлива місія: сформувати особистість, яка вміє репрезентувати себе, адаптуватися до незвичайних життєвих реалій, відстоювати свою думку і власну гідність, бути активною, ініціативною, наполегливою у досягненні поставленої мети і водночас співчутливою і милосердною. Значною мірою усього можна досягти шляхом залучення школярів до читання, підвищуючи його компетентнісні характеристики.

Науково-теоретична база досвіду:  Вивченням педагогічних умов впливу мистецтва на розвиток дитини у свій час займалися педагоги Я. Каменський, К. Ушинський, В. Стоюнін, В. Остогорський, Х. Алчевська, С. Русова, В. Сухомлинський та інші.  Психологічні аспекти формування емоційної культури учнів під час використання засобів мистецтва досліджували Л. Виготський, О. Леонтьєв, Б. Ананьєв, П. Якобсон, М. Волков, Н. Миропольська.   Ця  важлива проблема відображення у доробку відомих російських та вітчизняних методистів: Т. Ладиженської, В. Гречинської, М. Стельмаховича, К. Бабенко та ін.

Стисла анотація досвіду:
•    Вибір твору для уроку визначається програмовим матеріалом з літератури, художнім рівнем твору мистецтва, віковими особливостями учнів.
•    Аналіз різних видів мистецтва на уроці повинен відбуватися у взаємозв'язку з літературними творами і врахуванням художньої специфіки кожного з них.
•    Порівняння літературного твору із зразком іншого виду мистецтва ґрунтується на спорідненій тематиці або жанрових особливостях (спільне й відмінне між ними); співставлення ілюстрацій та картини за тією ж тематикою (музичного твору з літературним); спостереження за творами, тематично спорідненим з літературним, але різних за засобами художньої виразності, авторською концепцією; порівняння репродукції картини й твору іншого виду мистецтва (кінофільму, музики); картини майстра пензля й учня.
•    Основні прийоми роботи з твором мистецтва - спостереження, аналіз, порівняння, синтез.

Результативність впровадження досвіду: підвищення якості знань учнів 6-11 класів з 30% до 42% (в середньому)

Репрезентація досвіду: на рівні навчального закладу


Категорія: Українська та російська філологія | Додав: OrdgonRMO (19.01.2014)
Переглядів: 1440 | Теги: урок культурологічного аналізу, полікультурна компетенція, синтез., інтегрований урок, аналіз, спостереження, порівняння, Орджонікідзевський | Рейтинг: 1.4/18
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024