Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.02.2024, 06:23

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Шляхи формування компоративної компетентності учнів на уроках світової літератури
Шляхи формування компоративної компетентності учнів на уроках світової літератури

Шунь Надія Тимофіївна, 
вчитель російської мови та літератури, спеціаліст вищої категорії

 
 Запорізький навчально – виховний комплекс № 101 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор:   Швець Людмила Володимирівна
Адреса: м.Запоріжжя, вулиця Бочарова 10б
Телефон: 67-33-88



Провідна педагогічна ідея досвіду:  дослідження основних етапів роботи: планування навчального матеріалу, проведення уроку компоративного аналізу, спорідненісті світоглядних позицій та художньої манери авторів порівнюваних творів та аналіз перекладів. 
     
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: увійшовши в нове тисячоліття сучасне покоління живе в умовах культурного вибуху, коли, з одного боку, змінюється найголовніше (картина світу, система цінностей, ідеали), з іншого боку, у молодого покоління виникає інша, спотворена система цінностей. Сьогодні методологічною основою визначення змісту шкільної освіти є загальнолюдські і національні цінності. Зміст визначається на засадах ідей політкультурності, взаємоповаги між націями і народами. 
      В роботі надані практичні розробки уроків, приклади компоративного аналізу текстів, порівняльні таблиці та діаграми
     
Науково-теоретична база досвіду: аналіз методологічних досліджень таких вчених М. Бахтіна й В. Біблера, які є послідовниками культурологічного підходу, німецького філолога Теодора Бенфеєма, який вперше висвітлив компоративний метод та Л.Ф. Мирошніченко, Т.Ф. Нефедової, Н.І. Волошиної, О.М. Николенко, О.М. Куцевол, Ж.В. Клименко, А.В. Грабовського, В.М. Бабенко. Досвід ґрунтується також на педагогічних ідеях В.Сухомлинського (цілісний всебічний розвиток особистості) та технології особистістно-орієнтованого навчання І.Якіманської. 
      
Стисла анотація досвіду: за інноваційним потенціалом досвід носить комбі-наторний характер, так як передбачає конструктивні поєднання, інтеграцію сучасних педагогічних технологій та методик, спрямованих на формування компетентної особистості школярів в процесі викладання світової літератури.
        В досвіді звертається увага на використання методів творчого читання, евристичного та дослідницького, перекладу; прийомів індивідуального й коментованого читання типологічно близьких текстів, проблемної ситуації, проблемних пізнавальних завдань, пов’язаних з необхідним орієнтуванням учнів у різних художніх системах, порівняння художніх творів, зіставлення твору з його генетичним джерелом, евристичної бесіди, диспуту, діалогу…  Саме вони допомагають розкрити творчий потенціал особистості кожного учня, сформувати навички аналітичного мислення, полікультурної компетентності, виховати толерантне ставлення один до одного.
     
Результативність впровадження досвіду: досвід роботи дозволяє розвивати й удосконалювати особисту практику учителів світової літератури, підбирати оптимальні шляхи навчання учнів з позиції особистих запитів учнів, норм навчальної програми та вимог Держстандарту.
      Прогнозованим результатом досвіду являється підвищення рівня особистих навчальних досягнень учнів згідно Державного стандарту загальної та повної середньої освіти, поглиблення знань та умінь, задоволення індивідуальних пізнавальних запитів учнів, розвиток креативного мислення, формування самостійності. Система роботи сприяє інформаційному збагаченню сприймання, стимулює мислення  учнів, підвищенню інтересу до вивчення предметів та підвищення рівня самостійності.
        
Репрезентація досвіду: Запорізький навчально – виховний комплекс № 101 Запорізької міської ради Запорізької області виступ на методичному об’єднані вчителів філологічного напрямку та під час засідання педагогічної та методичної ради закладу, презентація досвіду під час районного етапу конкурсу «Вчитель року» 3 місце. 
      
Категорія: Українська та російська філологія | Додав: shevchenko (23.01.2014)
Переглядів: 902 | Теги: дослідницький переклад, полікультурна компетентність, культурологічний підхід, творче читання, Шевченківський, компоративна компетентність | Рейтинг: 2.8/40
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024