Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 01:05

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Розвиток зв’язного мовлення на уроках української літератури як засіб формування комунікативної компетенції учнів
Розвиток зв’язного мовлення на уроках української літератури як засіб формування комунікативної компетенції учнів

Солдатенко Оксана Юріївна, учитель української мови та  літератури, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель.

Запорізька загальноосвітня школа  I-III ступенів № 94
Запорізької міської ради Запорізької області.

Директор школи:   Живиця Вікторія Олександрівна

Адреса школи: м. Запоріжжя , вул. Яценка 3-а
Тел.(061)279-75-21
e-mail: school_94@bk.ru

Провідна педагогічна ідея досвіду: види робіт з розвитку зв’язного мовлення учнів на уроках літератури формують, розвивають і вдосконалюють комунікативні та мовленнєві навички учнів. Школярі вчаться уважно читати художні твори, виразно декламувати, переказувати їх, складати план, створювати власні висловлювання (усні та письмові), дискутувати, аргументуючи власну думку. Крім того, виконуючи завдання з розвитку мовлення, учні здобувають нові знання і закріплюють вивчене, виявляють та реалізують творчі здібності, розвивають пам'ять, мислення, логіку, вчаться спілкуватися. Отже,  формуються і розвиваються не тільки мовленнєві, але й соціальні, функціональні, мотиваційні компетентності учнів.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: актуальність теми продиктована умовами сучасного життя, вимогами втілюваного в галузь освіти єдиного Державного стандарту базової і повної середньої освіти до рівня підготовки випускника середньої школи.

Науково-теоретична база досвіду:

1.    Аверина Н.А., Львова Т.С. Как научить учиться. – Киев, 1988
2.    Корицька Г.Р. Збірник переказів з української мови (на народознавчій основі). – Запоріжжя, Просвіта, 2002 с 3-4
3.    Бабанський Ю.К., Поташник М.М., Оптимизацияпедагогическогопроцеса: (В вопросахиответах). –  К.: Радянська школа, 1982
4.    Гончаренко С. У. Український педагогічний словник. - К.: Либідь, 1997. - 374 с.
5.    Ділова активність у системі професійної освіти. — Центр з професійної освіти Республіки Словенія, м. Любляна, 1998. - 287 с.
6.    Методичні рекомендації щодо впровадження підприємницьких підходів у навчальний процес через використання інтерактивних методів навчання / В. П. Кондратьєва, В. І. Оверченко. — К., 2002.
7.    Паньков Д. В. Організаційно-педагогічні аспекти модульного навчання професій учнів ПТНЗ. Рекомендації для педагогічних працівників ПТНЗ. — Донецьк: ДІПО ІПП, 2001. - 57 с.
8.    Чупринін О.О. Усі уроки української літератури в 6 класі. – Х.:Вид.група «Основа», 2006. –544с.
9.    Кудіна Л.М., Шабельник Т.М.
10.    Свєтлаков В.П. Українська література. 9 клас: Матеріали до уроків. – Харків: Торсінг, 2002. – 224 с.
11.    Пашковская Н.А., Иваницкая Г.М., Симоненкова Л.М. Развитиеречиучащихся. – Киев, 1983 – 198 с. (Библиотека учителя – словесника)
12.    Шелехова Г.Т. Висловлювання учнів на лінгвістичну тему // Українська мова і літ. В шк. – 1983. №1.– с.49-55
13.    Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок: інтерактивні технології навчання. – Київ, АСК, 2003
14.    Апанасенко М.Г., Стольнікова А.М. Впровадження інноваційних дидактичних технологій в практику роботи школи. – Запоріжжя, 2005

Стисла анотація досвіду:  досвід базується на індивідуалізації і диференціації навчання, на використанні інтерактивних та акмеологічних технологій, на інтеграції навчання, на проблемному і модульному навчанні; досвід спирається на такі методи організації та реалізації навчально-пізнавальної діяльності учнів:словесний, практичний, метод активної самостійної діяльності учнів і роботи під керівництвом учителя, проблемний, пошуковий, індуктивний, дедуктивний, конкретний і абстрактний, порівняння, систематизація, класифікація.

Результативність впровадження досвіду: 1) підвищення рівня розвиткузв’язного мовлення учнів; 2) підвищення рівня успішності навчання з предметів; 3) розвиток творчих здібностей учнів; 4) розвиток соціальних компетенцій школярів; 5) розширення кругозору учнів; 6) розвиток спеціальних навичок з предметів.

Репрезентація досвіду:
на рівні навчального закладу.


Категорія: Українська та російська філологія | Додав: OrdgonRMO (19.01.2014)
Переглядів: 2543 | Теги: пізнавальне завдання, інтерактивні технології, схеми аналізу, усне малювання, пам’ятки, дебрифінг, Орджонікідзевський | Рейтинг: 1.6/17
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024