Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.02.2024, 07:19

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Розвиток творчої компетентності учнів у процесі вивчення української мови та літератури
Розвиток творчої компетентності учнів у процесі  вивчення української мови та літератури
Сіропол Світлана Євгеніївна, 
вчитель української мови і літератури, спеціаліст вищої категорії                                      

Запорізька загальноосвітня школа I-IIIступенів №84 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Діденко Зоя Василівна

Вул. Північнокільцева, 16-А, м. Запоріжжя, 69104
Тел./факс: (0612) 769-80-34, 


Провідна педагогічна ідея досвіду:   
 Провідна ідея досвіду втілена в загальній гіпотезі про те, що ефективність базової освіти може бути досягнута, якщо теоретико-методологічні засади будуються з урахуванням вітчизняного і зарубіжного досвіду відповідно до особистісно орієнтованої парадигми освіти. Її  результатом є формування компетентної особистості за визначенням «від творчого  педагога до творчого учня». 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: 
 Розвиток і вдосконалення творчого мислення дозволить школяреві знаходити ефективні рішення  будь – яких задач. Усвідомлене цілеспрямоване використання свого творчого мислення дає можливість особистості досягти бажаного результату, самореалізуватися . Автор вважає, що кожна людина має творчий потенціал.  Водночас творча особистість – це не тільки особистість, що потенційно володіє здібностями до творчості, але й проявляє себе в систематичній творчій діяльності.
 Творчість – вищий рівень логічного мислення, напруження всіх духовних сил людини. Це означає:
- проникливе спостереження за явищами;
- гнучкість мислення та уяви в їх складному поєднанні;
- вибіркове запам’ятовування;
- вольове напруження, реалізоване в наполегливому пошуку відповіді;
- пильна увага;
- емоційна наснага (натхнення).
 В означеному аспекті робота вчителя має бути спрямована на використання таких засобів, методів і форм навчання, які спрямовані на розвиток критичності та самостійності  мислення, допитливості, винахідливості.
 Дана проблема не вичерпується одним досвідом. Зростає престиж знань як відправної точки до творчості, власне творчість як показник особистої результативності та майстерності педагога, що уможливлює реалізацію особистісного потенціалу учнів у процесі взаємодії.
 Представлений досвід сприяє виконанню завдань, визначених Національною доктриною розвитку освіти, Державним стандартом базової і повної середньої освіти, Державної національної програми «Освіта (Україна XXI століття)», Концепції шкільної мовної освіти національних спільнот в Україні. 

Науково-теоретична база досвіду:
 Теоретичною основою досвіду є: системний, особистісний, компетентнісний, аксіологічний, синергетичний і акмеологічний підходи до вивчення педагогічних явищ та сучасних теорій педагогічної діяльності щодо пізнання процесів і явищ в освіті.
 Найбільш відповідними до провідної ідеї досвіду вчителя є:
- філософські положення про діалектичне співвідношення одиничного, загального й особливого ( М.Каган, І. Кон, М. Михайловський, І. Резвицький, В. Тугарінов );
- гуманістична парадигма освіти (Ш.Амонашвілі, І.Бех, Є.Бондаревська, І.Зимня, К. Роджерс, В. Сухомлинський);
- психолого-педагогічні основи в сучаній освіті (Ю.Бабанський,                                Ю. Конаржевський, С.Рубінштейн, В. Садовський, Г. Гордон, А., А. Маслоу, А. Кларк ); 
- творчо-діяльнісна сутність особистості, взаємозалежність і взаємозумовленість явищ педагогічної реальності; 
- принципи історизму, системного аналізу, неперервності освіти, активної життєдіяльності особистості як провідного засобу її суб’єктного розвитку. 

Стисла анотація досвіду: 
 Рівень новизни – умовний. Відповідає сучасним досягненням педагогіки, психології, методики. Досвід носить комбінаторний характер, так як передбачає конструктивне поєднання  сучасних педагогічних технологій та методик, спрямованих на розвиток творчої особистості. Це дозволяє вчителю самому творчо інтерпретувати різні підходи до організації навчально-виховного процесу, а не заглиблюватися в суть тільки однієї технології.
   
Результативність впровадження досвіду: 
2009-2010
Всеукраїнський проект «Маленький українець» ( II етап )
III місце
2010-2011
Міжнародний мовно-літературний конкурс ім. Т.Г. Шевченка ( II етап )
II місце
Всеукраїнський конкурс «Моральний вчинок» ( II етап )
Призер
2011-2012
Районний етап олімпіад з української мови і літератури
II місце
2012-2013
Районний етап конкурсу творів до Дня вчителя 
ІІІ місце
Всеукраїнська українознавча гра «Соняшник»
диплом ІІ ступеня( 1)
диплом ІІІ ступеня (4)
2013-2014
Міжнародний мовно-літературний конкурс ім. Т.Г. Шевченка ( II етап )
ІІІ місце

Репрезентація досвіду: навчальний заклад – виступ на засіданні ШМО, педагогічної ради; міський семінар «Школа молодого вчителя», засідання РМЦ; публікації - журнал «Вивчаємо українську мову та літературу» №16-18, червень 2009 р. Тести з української мови (стартовий, проміжний, підсумковий контроль)  для 8-9 класів, Методичний портал , «Учительський журнал on-line».
Категорія: Українська та російська філологія | Додав: kommun (28.01.2014)
Переглядів: 692 | Коментарі: 1 | Теги: інноваційні технології, продуктивне навчання, інтерактивне навчання, компетентність продуктивної творчої, Комунарський, групові технології | Рейтинг: 3.1/50
Всього коментарів: 1
1 валентина  
Светлана -умница!!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024