Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.09.2020, 16:59

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Розвиток творчих здібностей школярів на уроках української мови та літератури в умовах інноваційної діяльності

Розвиток уваги молодших школярів – одна із складових структури ключової  компетентності
«Вміння вчитися»







Постоленко Надія Василівна,
вчитель української мови та літератури,  
художньої культури, вчитель вищої категорії,
«Старший учитель».

Запорізька спеціалізована школа I-III ступенів № 40 з поглибленим вивченням англійської мови 
Запорізької міської ради Запорізької області, 
директор - Ачкасов Михайло Федорович. 
м. Запоріжжя, вул. Гудименка, 18-А. 
Телефони: (061)286-91-36, (061)283-75-71; 

Провідна педагогічна ідея досвіду: 
Формування творчої особистості школяра – одне з ключових завдань сучасної школи. Бо саме творчість допомагає людині швидше адаптуватися в нових суспільно-економічних умовах, відкриває шлях для її успішної самореалізації.Перед освітою постало завдання виховати такого учня, котрий здатний генерувати оригінальні ідеї, приймати сміливі, нестандартні рішення, самостійно мислити. Тому пріоритетним завданням навчально-виховного процесу в сучасній школі є всебічний розвиток школярів, зокрема творчих здібностей особистості.А завдання педагога - управляти процесами творчого пошуку, йдучи від простого до складного: створювати ситуації, що сприяють творчій активності та спрямованості школяра, розвивати його уяву, асоціативне мислення, здатність розуміти закономірності, прагнення постійно вдосконалюватися, розв'язувати дедалі складніші творчі завдання.І найефективнішим, на мою думку, засобом досягнення цієї мети є інноваційні технології навчання. Інноваційний підхід забезпечує позитивну мотивацію здобуття знань, активне функціонування інтелектуальних і вольових сфер, сприяє розвитку творчої особистості.Провідна ідея досвіду полягає у виробленні певної сукупності технологій навчання української словесності, що сприяють розвитку творчих здібностей, інтересів, умінь і навичок та інших інтелектуальних чинників у сучасних школярів.
Актуальність та перспективність досвіду:
-Забезпечує умови для розвитку творчої особистості дитини;
-Сприяє виконанню завдань Національної доктрини розвитку освіти;
-Сприяє позитивній мотивації учнів до пізнавальної діяльності, потребі в самопізнанні, самореалізації та самовдосконаленні; 
-Дозволяє гарантувати досягнення певного стандарту освіти;
-Забезпечує особистісно орієнтовану модель навчання;
-Робить можливим оригінальний підхід до побудови структури сучасного уроку української мови та літератури.

Науково-теоретична база досвіду:Теоретичною основою досвіду є ряд нормативних документів: «Національна доктрина розвитку освіти України у XXI столітті», Закон України «Про інноваційну діяльність», Закон України «Про загальну середню освіту», Державний стандарт базової і середньої освіти, Указ Президента України «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні», Положення міністерства освіти і науки України «про порядок здійснення інноваційної діяльності в системіосвіти України», Програми з української мови та літератури для 5-11 класів ЗНЗ. 
Теоретичну базу досвіду становлять положення, що ґрунтуються на психологічній теорії творчої особистості та її розвитку( Р.Грановська, Я.Пономарьов), роботи вітчизняних та зарубіжних вчених з проблем технологізації освітнього процесу (Г.Сазоненко, В.Бондар, А.Горальський, А.Маслоу). Особливої уваги, на мою думку, заслуговує праця "Основи педагогічної творчості" ( автор С. О.Сисоєва ), в якій обґрунтовано модель творчої особистості учня, розглянуто специфіку формування креативної особистості дитини.
Ідеї інтерактивного навчання (О.Пометун, Л. Пироженко), проектної технології (К.Баханов, В.Гузєєв, І.Єрмаков , О.Пєхота), особистісно орієнтованого навчання (О.Савченко, С.Подмазін), спрямовані на реалізацію теми досвіду, стали частковими теоретичними положеннями.
Стисла анотація досвіду: Вид  досвіду за характером новизни – модифікаційний, бо передбачає конструктивні поєднання, інтеграцію сучасних педагогічних технологій та методик, спрямованих на розвиток творчої особистості. Це дозволяє вчителю самому творчо інтерпретувати різні підходи до організації навчально-виховного процесу, а не заглиблюватися в суть тільки однієї технології. 

Результативність впровадження досвіду: учні ЗСШ №40 займають призові місця на предметних олімпіадах з української мови та літератури, в конкурсах ім.Т.Г.Шевченка та ім.П.Яцика, творчих літературних конкурсах до Дня вчителя, «Шевченківська весна» тощо, підвищується активність учнів у Всеукраїнській Українознавчій грі «Соняшник». Підвищився інтерес до вивчення предмета, збільшилася кількість учнів, що бажають взяти участь у різних конкурсах та змаганнях, поступово намічається тенденція зростання успішності, підвищення проценту якості знань.

Репрезентація досвіду:Пропонований досвід репрезентовано та реалізовано на базі ЗСШ №40. З метою підвищення якості освіти набутки досвіду аналізуються на різних методичних заходах: семінарах, педагогічних нарадах, майстер-класах, засіданнях творчих групшкільного, районного та обласного рівнів. 
Категорія: Українська та російська філологія | Додав: Stas (01.02.2014)
Переглядів: 1083 | Теги: Інноваційні технології інтерактивне | Рейтинг: 3.4/80
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020