Розвиток пам’яті та образного мислення як засіб підвищення якості освіти
Розвиток пам’яті та образного мислення як засіб підвищення якості освіти
Іващенко Олена Анатоліївна, вчитель української мови та літератури, вищої категорії, вчитель-методист
Запорізький навчально-виховний комплекс №88 Запорізької міської ради запорізької області Адреса: 69083, м. Запоріжжя, вул. Музикальна 2а Телефон:769-80-53 E-mail: nvk88-zap@yandex.ru
ДиректорЗлатова Людмила Іванівна
Провідна педагогічна ідея досвіду: Основна ідея досвіду - створення соціально-педагогічних, освітньо - змістовних та організаційно-методичних умов, які забезпечують формування творчого потенціалу учнів засобами мови та літератури шляхом розвитку пам’яті та образного мислення. Розглядаючи природу особистості, М.О.Бердяєв стверджував, що поза творчості нема особистості. Творчість викає й розвивається в процесі взаємодії суб’єкта й об’єкта, внаслідок чого створюється якісно нове, що відрізняються неповторністю, оригінальністю й суспільно-історичною унікальністю. Образне мислення – це завжди одночасне виховання мужності, чесності, тому що треба мати мужність самостійно мислити і бути людиною.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: згідно Основним завданням загальноосвітніх навчально-виховних закладів різного типу Національна доктрина розвитку освіти в Україні у 21 столітті визначає формування інтелектуального й культурного потенціалу країни, утвердження високих загальнолюдських цінностей. У зв’язку з цим виховним суспільним ідеалом стає людина активна, цілеспрямована, з домінуючою творчою спрямованістю, здатна до реалізації своїх потенціалів і самовдосконалення. Тому закономірне підвищення вимог до рівня та якості освіти спонукає до пошуку шляхів удосконалення навчально-виховного процесу в школі з метою забезпечення високого рівня загальноосвітньої підготовки учнів, допомогти кожній молодій людині знайти себе, обрати власний життєвий шлях. Науково-теоретична база досвіду:
роботи філософів В.С .Біблера, Б.І.Кедрова, М.Т. Ярошевського
роботи психологів О.В. Брушлінського, Л.С.Виготського, О.М.Матюшкіна, К.К Платонова, Я.О.Пономарьова
роботи педагогів Є. Ільїна, В. Сухомлинського, В.І Андреєва, Н.В. Кузьміної.
Стисла анотація досвіду: Серед предметів, що вивчаються в сучасній школі та впливають на процес формування компетентної особистості особливе місце посідає художня література. Проблемі впливу літератури на здібності молоді присвячені роботи Л.С.Айзермана, Р.М.Біленького, Є.М.Ільїна та інших. Дослідники вказують на те, що формування й розвиток пам’яті та творчого мислення є основою формування й розвитку інтелектуального й культурного потенціалу країни. Пам’ять не просто унікальне явище в житті і діяльності дитини, вона є необхідним для існування особистості. Мислення ж є організатором будь-якої діяльності,керівником самовдосконалення, яке у свій час розпоряджається подальшою долею пам’яті. Результативність впровадження досвіду: підвищення зацікавленості учнів до предмету шляхом створення психологічних умов комфорту на уроці та в позакласний час сприяє підвищенню якості освіти. Вчитель ретельно добирає до кожного уроку наочність, дидактичні засоби,створює ситуацію успіху, що сприяють розвитку пам’яті та образного мислення Репрезентація досвіду: рівень - районний, форма-виступ на МО.