Провідна педагогічна ідея досвіду: Провідна педагогічна ідея досвіду: полягає в розробці оптимальних педагогічних умов підвищення якості освіти учнів ЗЗНВК «Молодь» методами інформаційних технологій, використанні проектних технологій в навчально - виховному процесі.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: визначається суперечністю між вимогами компетентнісної парадигми освіти і реальною педагогічною практикою викладання предметів, недостатньо забезпеченої необхідними для реалізації цього підходу організаційно-педагогічними умовами.
В основі досвіду лежить наступна гіпотеза. Впровадження в навчально-виховний процес інноваційних комп’ютерних технологій (ІКТ) буде сприяти підвищенню ефективності уроків, якщо будуть реалізовані на якісно новому рівні принципи мотивації ,наочності, забезпечення науково-пізнавальної активності та практичної спрямованості викладання предметів через організацію самостійної роботи учнів.
Робота творчої групи виходить з того, що поняття компетентності охоплює не тільки когнитивну та операційно-технологічну складові, але й мотиваційну, етичну, соціальну і поведінкову; включає результати навчання (знання і уміння), систему ціннісних орієнтацій, досвід творчої діяльності.
Науково-теоретична база досвіду: ряд нормативних документів: Закон України "Про загальну середню освіту ", "Національна доктрина розвитку освіти України у XXI столітті", Державна національна програма «Освіта», Державний стандарт базової і повної середньої освіти, теорії діяльнісного та особистісно спрямованого підходів до навчання які підкреслюють, що завданнями загальної середньої освіти є:
• формування особистості учня, розвиток його здібностей і обдаровань, наукового світогляду;
• підготовка учнів до подальшої освіти і трудової діяльності;
• виховання громадянина України.
Ряд досліджень присвячені застосуванню методу проектів у навчанні школярів (С.У.Гончаренком,О.Я.Савченко,О.О.Фунтіковою.Н.В.Котелянець, О.Онопрієнко)
Стисла анотація досвіду: Педагогічне дослідження проводилось в умовах навчально-виховного простору на базі Запорізького загальноосвітнього навчально – виховного комплексу «Молодь» з метою реалізації задач:
1. На основі аналізу психолого-педагогічної та методичної літератури виявити стан розробленості даної проблеми.
2. Розкрити психолого-педагогічні можливості застосування інформаційних технологій та використання проектних технологій у викладанні шкільних предметів і вказати головні напрями їх використання в навчальному процесі школи.
3. Розробити методичні рекомендації з питань використання проектних технологій із застосуванням ІКТ.
4. Підтвердити ефективність розробленої методичної системи використання проектних технологій із застосуванням ІКТ і виявити її розвиваючий вплив на особистість учня та формування освітніх компетенцій
Результативність впровадження досвіду: Розроблена модель організації пізнавальної діяльності учнів для розвитоку освітніх компетентностей при використанні проектних технологій;
Обґрунтовані педагогічні можливості методів і засобів інформаційних технологій, що реалізуються в процесі використання проектних технологій;
Розроблені дидактичні матеріали, що можуть в готовому вигляді застосовуватися в навчально-виховному процесі в школі з метою підвищення його ефективності.
Аналіз досвіду та результати його впровадження підтвердили не тільки робочу гіпотезу, але і припущення про те, що розвиток освітніх компетентностей при використанні проектних технологій, формування життєвих компетентностей особистості потребує спеціально організованої творчої діяльності, спрямованої на ії формування та розвиток.
Репрезентація досвіду: Узагальнюючий досвід роботи рекомендується для впровадження учителям загальноосвітніх шкіл.
Використовувати його може кожний вчитель, який володіє методикою організації самостійної роботи, вміє користуватися ТЗН і бажає застосовувати нові інформаційні технології у своїй педагогічній діяльності .