Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 18.04.2024, 13:44

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Розвиток освітніх компетентностей при використанні проектних технологій

Розвиток  освітніх  компетентностей  при  використанні  проектних технологій

Керівник групи Рюмшина Оксана Олександрівна -  
заступник директора з НВР,
перша кваліфікаційна категорія 


Ієвлева Олена Анатоліївна,
вчитель російської та української  мови,
перша кваліфікаційна категорія,
старший вчитель
 

Субботіна Ольга Василівна,
вчитель англійської мови та світової літератури,
друга кваліфікаційна категорія.


Запорізький  загальноосвітній  навчально – виховний комплекс «Молодь» Запорізької міської ради  Запорізької  області,  
Директор  -   Жолудєва  Віра  Дмитрівна 
вул. Чотирнадцятого жовтня, 15, м. Запоріжжя, 69123,  
тел.: (061)286-91-39,  

Провідна педагогічна ідея досвіду: Провідна педагогічна ідея досвіду: полягає в розробці оптимальних педагогічних умов підвищення якості освіти учнів ЗЗНВК «Молодь» методами інформаційних технологій,  використанні  проектних технологій в навчально - виховному процесі.  
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:  визначається суперечністю між вимогами компетентнісної парадигми освіти і реальною педагогічною практикою викладання предметів, недостатньо  забезпеченої  необхідними для реалізації цього підходу організаційно-педагогічними умовами.
В основі досвіду лежить  наступна гіпотеза. Впровадження в навчально-виховний процес інноваційних комп’ютерних технологій (ІКТ) буде сприяти підвищенню ефективності уроків, якщо будуть реалізовані на якісно новому рівні принципи мотивації ,наочності, забезпечення науково-пізнавальної активності та практичної спрямованості викладання  предметів  через організацію самостійної роботи  учнів.
Робота  творчої групи виходить з того, що поняття компетентності охоплює не тільки когнитивну та операційно-технологічну складові, але й мотиваційну, етичну, соціальну і поведінкову; включає результати навчання (знання і уміння), систему ціннісних орієнтацій, досвід творчої діяльності.

Науково-теоретична база досвіду:  ряд нормативних документів: Закон України "Про загальну середню освіту ", "Національна доктрина розвитку освіти України у XXI столітті", Державна національна програма «Освіта»,  Державний стандарт базової і повної середньої освіти, теорії діяльнісного та особистісно спрямованого підходів до навчання які підкреслюють, що завданнями загальної середньої освіти є: 
 • формування особистості учня, розвиток його здібностей і обдаровань, наукового світогляду; 
 • підготовка учнів до подальшої освіти і трудової діяльності; 
 • виховання громадянина України. 
Ряд досліджень присвячені застосуванню методу проектів у навчанні  школярів (С.У.Гончаренком,О.Я.Савченко,О.О.Фунтіковою.Н.В.Котелянець, О.Онопрієнко)

Стисла анотація досвіду:  Педагогічне  дослідження проводилось в умовах навчально-виховного простору на базі Запорізького загальноосвітнього  навчально – виховного  комплексу «Молодь» з метою  реалізації задач:  
  1. На основі аналізу психолого-педагогічної та методичної літератури виявити стан розробленості даної проблеми.
 2. Розкрити психолого-педагогічні можливості застосування інформаційних технологій та використання  проектних технологій у викладанні  шкільних предметів і вказати головні напрями їх використання в навчальному процесі школи.
3. Розробити методичні рекомендації з питань використання  проектних технологій із застосуванням ІКТ.
4. Підтвердити ефективність розробленої методичної системи  використання  проектних технологій із застосуванням ІКТ і виявити її розвиваючий вплив на особистість  учня та формування освітніх компетенцій

Результативність впровадження досвіду:   Розроблена модель організації пізнавальної діяльності учнів для розвитоку  освітніх  компетентностей  при  використанні  проектних технологій; 
Обґрунтовані педагогічні можливості методів і засобів інформаційних технологій, що реалізуються  в процесі використання проектних технологій;
Розроблені дидактичні матеріали, що можуть в готовому вигляді застосовуватися в навчально-виховному процесі в школі з метою підвищення його ефективності.
Аналіз досвіду та результати його впровадження підтвердили не тільки робочу гіпотезу, але і припущення про те, що розвиток  освітніх  компетентностей  при  використанні  проектних технологій, формування життєвих  компетентностей особистості потребує спеціально організованої творчої діяльності, спрямованої на ії формування та розвиток. 

Репрезентація досвіду:  Узагальнюючий  досвід  роботи   рекомендується для впровадження  учителям  загальноосвітніх шкіл.
Використовувати його може кожний вчитель, який володіє методикою організації   самостійної роботи, вміє користуватися ТЗН  і бажає застосовувати  нові інформаційні технології у своїй педагогічній  діяльності .
Категорія: Українська та російська філологія | Додав: Stas (30.01.2014)
Переглядів: 747 | Коментарі: 1 | Теги: застосовування нових інформаційних , досвід роботи, використання проектних технологій, творча діяльність вчителя. | Рейтинг: 2.6/23
Всього коментарів: 1
1 Елена  
Спасибо коллегам, которые всегда готовы поделиться опытом работы!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024