Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 07.05.2021, 01:30

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Розвиток комунікативних здібностей учнів на уроках української літератури шляхом використання проектних технологій
Розвиток комунікативних здібностей учнів на уроках української літератури шляхом використання проектних технологій

Михайлова Оксана Миколаївна,
вчитель української мови та літератури, вища категорія, старший вчитель

Запорізька гімназія № 6 Запорізької міської ради Запорізької області
Адреса:  м. Запоріжжя, вул. Олімпійська, 2
Телефон: 769-80-33
E-mail: sc_6.zp@mail.ru
Сайт:
gymnasium6.zp.ua


Директор  Бєлік Людмила Володимирівна


Провідна педагогічна ідея досвіду: Метод проектів варто розглядати як колективну творчу діяльність. Метод проектів сьогодні вважається одним з перспективних видів навчання, оскільки він створює умови для творчої самореалізації учнів, підвищує мотивацію для отримання знань, сприяє розвитку їхніх інтелектуальних здібностей. Ефективним для формування життєвої компетентності є метод проектів, який передбачає вирішення певної проблеми та орієнтується на самостійну дослідницьку діяльність учнів – індивідуальну, парну, групову. Практикуємо підготовку міні-проектів, зокрема на уроках, де вивчаються значні за обсягом оглядові  теми, наприклад такі як :"Література кінця ХІХ початку ХХ ст.",  ефективним є складання опорних схем, таблиць.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Актуальність досвіду зумовлена вимогами Національної доктрини розвитку освіти в Україні,  яка передбачає підвищення якості освіти, оновлення її змісту та форм організації навчально-виховного процесу. Проектний підхід у філологічній освіті формує в учнів навички проектної діяльності, здатність до прогностичного мислення, що є основою стратегічної компетенції. Працюючи над життєтворчими проектами, учні займаються активною й інтерактивною діяльність, що під кутом зору діяльнісного підходу є підгрунттям для формування в них функціональної компетентності.
Реалії сучасного навчально-виховного процесу свідчать про можливість ефективного застосування методу проектів у межах класно-урочної системи.

Науково-теоретична база досвіду: Проектна методика в освітньому процесі використовується вже близько ста років. Науковим описом методу проектів займалися американські педагоги і філософи Д. Дьюї, У. Кілпатрик, Е. Коллингс та інші.
У 20-х рр.. ХХ ст. методом проектів зацікавилися радянські педагоги (Б. В. Ігнатьєв, Є. Г. Кагаров, М. В. Крупенина, В. М. Шульгін, С. Т. Шацький). Його широко використовували в «трудовій школі», так як придбання знань здійснювалося на основі та у зв'язку з працею учнів у рамках суспільно-корисних справ.
Теоретичне обґрунтування проектної технології здійснили відомі науковці В. Зверєва, А. Моісеєв, М. Поташник,  В. Лазарєв, Г. Селевко, І. Сисоєва та ін.
За інноваційним потенціалом досвід є комбінаторним, він передбачає нові конструктивні поєднання відомих педагогічних ідей, технологій і методик навчання.

Стисла анотація досвіду: Досвід проектного навчання полягає у створенні системи навчальної роботи через активну доцільну діяльність учнів, яка ґрунтується на їх особистісному інтересі.
Мета вирішення навчальних завдань в реальних життєвих обставинах передбачала отримання практичного результату – колективний проект і розвиток здібностей дитини .Розробка міні-проектів, таких як:
  • «Іван Франко. Творчі пошуки чи політична гра»
  • «Творчість Ліни Костенко. Лірика .
  • «Роман у віршах «Маруся Чурай» Л.Костенко Трагічні картини минулого  українського народу . Образи роману»
  • Лірична драма  «Зів’яле листя – шедевр інтимної лірики І.Я.Франка. »
  • «Другорядні члени речення»8 клас  на основі літератури ( творчість М.Вінграновського)
  • «Ну, що б, здавалося, слова...»(Урок повторення та узагальнення вивченого про дієслово. Тренувальні вправи. 7 клас.)

Результативність досвіду автор підтверджує позитивною динамікою рівня розвитку компетентності учнів, ефективності роботи з обдарованими учнями, про що свідчать високі показники участі в інтелектуальних і творчих змаганнях, навчання випускників у вищих навчальних закладах філологічного профілю, якісні показники успішності учнів у ЗНО з 2009 року.

Репрезентація досвіду:
  1. Участь у районному конкурсі «Вчитель року» ІІІ місце (2011 р.)
  2. Урок-дослідження для курсантів ЗОІППО  та вчителів району (2011р.)
  3. Виступ на  шкільному методоб’єднанні кафедри філології з теми: «Розвиток комунікативних здібностей учнів на уроках української літератури шляхом використання проектних технологій»
  4. Виступ на обласному семінарі «Розвиток критичного мислення на уроках мови та літератури» кафедри філології з теми:«Методичні стратегії методики розвитку критичного мислення»
  5. Виступ на педагогічній раді Запорізької гімназії № 6 з теми «Розвиток комунікативної компетенції учнів на уроках гуманітарного циклу» «Технологія сучасного уроку з використанням інформаційних технологій».
Публікації:
  • Стаття «Технологія сучасного уроку української літератури з використанням інформаційних технологій» Всеукраїнський науково-методичному журналі «Українська мова та література в школі», видавничої групи «Основа»
  • Літературний Альманах «Первоцвіт» Відповід. Редактор Залевська Б.Ю.,коректори: Кочергіна С.В.,Михайлова О.М.,Тараніна О.Ю. Запоріжжя гімназія № 6, 2012р.
Категорія: Українська та російська філологія | Додав: kommun2 (29.01.2014)
Переглядів: 1242 | Теги: Проектніа технологія, педагогічна технологія., метод проектів, мотивація життєтворча компетенція і, Комунарський | Рейтинг: 3.3/61
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2021