Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 03:35

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Проектно-ігрова діяльність учнів як засіб формування читацької компетентності учнів
Проектно-ігрова діяльність учнів як засіб формування читацької компетентності учнів

Яновська Валентина Миколаївна, 
вчитель російської мови та зарубіжної літератури
вища категорія, вчитель-методист      


 Запорізька гімназія №93 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор:   Іванова Тетяна Іванівна
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Полякова, 9
Телефон: 67-44-15



Провідна педагогічна ідея досвіду: залучення учнів до проектно-ігрової діяльності (літературно-інтелектуальна гра «Лабіринт» ) як засобу формування їх духовного, морального і естетичного розвитку та формування читацьких, ключових життєвих компетентностей.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: на початку ХХІ століття найповніше проявилась фундаментальна залежність нашої цивілізації від тих компетентностей, які формуються в загальноосвітній школі, оскільки саме вона є важливим чинником утвердження громадянського суспільства, підготовки випускників до життя. Для підготовки людини до життя в постійно мінливому світі необхідно розвивати у вихованців уміння працювати самостійно, без постійного менторства з боку керівництва; здатність брати на себе відповідальність з 
власної ініціативи, проявляти цю ініціативу, не запитуючи, чи слід це робити; готовність визначати проблеми і шукати шляхи їх розв’язання; уміння аналізувати нові ситуації і застосовувати знання для такого аналізу; здатність уживатись з іншими; здатність освоювати нові знання, уміння приймати рішення. Саме тому загальноосвітній навчальний заклад зорієнтований сьогодні на створення умов для соціального розвитку школярів з урахуванням їх індивідуальних особливостей. Активні і інтерактивні методи навчання створюють необхідні умови для становлення й розвитку читацьких і життєвих компетентностей учнів.

Науково-теоретична база досвіду: за інноваційним потенціалом досвід є комбінаторним. За твердженням науковця Битянової М.Р. - однією із важливих технологій, яка забезпечує результативність творчої діяльності учнів, є ігрова технологія. Основна мета ігрових форм – це створення мотивації досягнення в спільній діяльності, що сприяє розвитку дітей. На думку І. Чечель, провідного фахівця з методики проектної ігрової діяльності, - метою навчального проектування є створення таких умов під час освітнього процесу, за яких його результатом є індивідуальний досвід проектної діяльності учнів. Під час використання ігрової технології вирішується ціла низка різнорівневих дидактичних, виховних і розвивальних завдань, розвиваються пізнавальні навички учнів, формується вміння самостійно конструювати свої знання, вміння орієнтуватися в інформаційному просторі, активно розвивається критичне мислення, сфера комунікації. Переваги ігрової діяльності перед іншими видами проектної діяльності: у грі формуються установки виховної діяльності, легше долаються стереотипи, коригується самооцінка, ігрова форма сприяє професійному і неформальному спілкуванню, у грі проявляється інтелектуальна сфера особистості. Саме тому дуже важливо виявляти, навчати, виховувати обдарованих дітей. Учителю необхідно використовувати різні форми діяльності з розвитку здібностей школярів, враховувати індивідуальні особливості учнів, формувати й 
підтримувати позитивні мотиви, залучати його до активної діяльності, навчати самовихованню, самооцінюванню своїх здібностей й водночас виявляти незвичайні творчі здібності.

Стисла анотація досвіду: проект інтелектуально-літературної гри "Лабіринт” як один із засобів формування читацьких компетентностей в позакласній роботі з світової літератури розрахований на сумісну навчально-пізнавальну творчу ігрову діяльність учнів 9-11 класів з світової літератури, яка регламентується основними вимогами ”Положення про гру ”Лабіринт” від 12.01.2003 року, затверджене територіальним відділом освіти, молоді та спорту Шевченківської району Основною метою проекту є створення додаткового освітнього середовища і умов для духовного, морального і естетичного розвитку учнів та ключових життєвих компетентностей. Реалізація мети цього проекту вирішується шляхом самостійної групової творчої діяльності через інтерактивне навчання, метою якого є "озброєння ” старшокласників ключовими компетентностями. Матеріали проекту ігрової діяльності учнів рекомендуються для учителів-словесників, які налаштовані на спільну творчу діяльність з дітьми. У матеріалах досвіду представлені Положення про гру «Лабіринт», розробки та сценарії, матеріали семінару, друковані авторські матеріали.

Результативність впровадження досвіду: участь команд учнів Запорізької гімназії з 1997 р. по 2013 р. в міській літературно-інтелектуальній грі «Чарівне перо», в якій були неодноразовими призерами. З 2003 року на базі Запорізької гімназії №93 була організована районна літературно - інтелектуальна гра «Лабіринт», в якій постійно приймають  участь 8-10 шкіл Шевченківського району.

Репрезентація досвіду була проведена на рівні навчального закладу, а також на районному, міському та обласному рівнях. В 2011-2012 р. був проведений  обласний семінар за ініціативою ЗОІППО з обміну досвідом з організації та проведення літературно - інтелектуальної гри «Лабіринт». Надруковані публікації матеріалів в фахових виданнях: «Русский язык и литература в школах Украины».

Категорія: Українська та російська філологія | Додав: shevchenko (24.01.2014)
Переглядів: 1264 | Коментарі: 1 | Теги: читацька компетентність, Шевченківський, літературно - інтелектуальна гра «Л, проектно-ігрова діяльність | Рейтинг: 3.2/75
Всього коментарів: 1
1 Лихачёва  
Большое спасибо, Валентина Николаевна, за опыт, который обогатил не только Ваших учеников но и нас, Ваших коллег. Результат не на словах, а на деле.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024