Провідна педагогічна ідея досвіду: залучення учнів до проектно-ігрової діяльності (літературно-інтелектуальна гра «Лабіринт» ) як засобу формування їх духовного, морального і естетичного розвитку та формування читацьких, ключових життєвих компетентностей.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: на початку ХХІ століття найповніше проявилась фундаментальна залежність нашої цивілізації від тих компетентностей, які формуються в загальноосвітній школі, оскільки саме вона є важливим чинником утвердження громадянського суспільства, підготовки випускників до життя. Для підготовки людини до життя в постійно мінливому світі необхідно розвивати у вихованців уміння працювати самостійно, без постійного менторства з боку керівництва; здатність брати на себе відповідальність з
власної ініціативи, проявляти цю ініціативу, не запитуючи, чи слід це робити; готовність визначати проблеми і шукати шляхи їх розв’язання; уміння аналізувати нові ситуації і застосовувати знання для такого аналізу; здатність уживатись з іншими; здатність освоювати нові знання, уміння приймати рішення. Саме тому загальноосвітній навчальний заклад зорієнтований сьогодні на створення умов для соціального розвитку школярів з урахуванням їх індивідуальних особливостей. Активні і інтерактивні методи навчання створюють необхідні умови для становлення й розвитку читацьких і життєвих компетентностей учнів.
Науково-теоретична база досвіду: за інноваційним потенціалом досвід є комбінаторним. За твердженням науковця Битянової М.Р. - однією із важливих технологій, яка забезпечує результативність творчої діяльності учнів, є ігрова технологія. Основна мета ігрових форм – це створення мотивації досягнення в спільній діяльності, що сприяє розвитку дітей. На думку І. Чечель, провідного фахівця з методики проектної ігрової діяльності, - метою навчального проектування є створення таких умов під час освітнього процесу, за яких його результатом є індивідуальний досвід проектної діяльності учнів. Під час використання ігрової технології вирішується ціла низка різнорівневих дидактичних, виховних і розвивальних завдань, розвиваються пізнавальні навички учнів, формується вміння самостійно конструювати свої знання, вміння орієнтуватися в інформаційному просторі, активно розвивається критичне мислення, сфера комунікації. Переваги ігрової діяльності перед іншими видами проектної діяльності: у грі формуються установки виховної діяльності, легше долаються стереотипи, коригується самооцінка, ігрова форма сприяє професійному і неформальному спілкуванню, у грі проявляється інтелектуальна сфера особистості. Саме тому дуже важливо виявляти, навчати, виховувати обдарованих дітей. Учителю необхідно використовувати різні форми діяльності з розвитку здібностей школярів, враховувати індивідуальні особливості учнів, формувати й
підтримувати позитивні мотиви, залучати його до активної діяльності, навчати самовихованню, самооцінюванню своїх здібностей й водночас виявляти незвичайні творчі здібності.
Стисла анотація досвіду: проект інтелектуально-літературної гри "Лабіринт” як один із засобів формування читацьких компетентностей в позакласній роботі з світової літератури розрахований на сумісну навчально-пізнавальну творчу ігрову діяльність учнів 9-11 класів з світової літератури, яка регламентується основними вимогами ”Положення про гру ”Лабіринт” від 12.01.2003 року, затверджене територіальним відділом освіти, молоді та спорту Шевченківської району Основною метою проекту є створення додаткового освітнього середовища і умов для духовного, морального і естетичного розвитку учнів та ключових життєвих компетентностей. Реалізація мети цього проекту вирішується шляхом самостійної групової творчої діяльності через інтерактивне навчання, метою якого є "озброєння ” старшокласників ключовими компетентностями. Матеріали проекту ігрової діяльності учнів рекомендуються для учителів-словесників, які налаштовані на спільну творчу діяльність з дітьми. У матеріалах досвіду представлені Положення про гру «Лабіринт», розробки та сценарії, матеріали семінару, друковані авторські матеріали.
Результативність впровадження досвіду: участь команд учнів Запорізької гімназії з 1997 р. по 2013 р. в міській літературно-інтелектуальній грі «Чарівне перо», в якій були неодноразовими призерами. З 2003 року на базі Запорізької гімназії №93 була організована районна літературно - інтелектуальна гра «Лабіринт», в якій постійно приймають участь 8-10 шкіл Шевченківського району.
Репрезентація досвіду була проведена на рівні навчального закладу, а також на районному, міському та обласному рівнях. В 2011-2012 р. був проведений обласний семінар за ініціативою ЗОІППО з обміну досвідом з організації та проведення літературно - інтелектуальної гри «Лабіринт». Надруковані публікації матеріалів в фахових виданнях: «Русский язык и литература в школах Украины».