Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 03:30

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Проектні технології на уроках світової літератури
Проектні технології на уроках світової літератури

Будкова Марина Миколаївна, учитель російської мови та світової літератури, вчитель вищої категорії

 
Запорізька спеціалізована школа  I – III ступенів №72 з поглибленим вивченням хімії та біології Запорізької міської ради Запорізької області


Директор – Усова Тетяна Миколаївна


Адреса: 69035, м.Запоріжжя, вул.Лермонтова 21
тел. 34-51-52, 233-41-10
е-mail: school72@ukr.net 


Провідна педагогічна ідея досвіду: створення оптимальних умов для розвитку творчих здібностей учнів, пошук сучасних засобів навчання та виховання дітей, спрямованих на самопізнання і самовираження особистості,  гнучкого навчального середовища різноманітного призначення і орієнтації, в якому раціонально поєднуватимуться традиційні засоби навчання з комп’ютерно спрямованими.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Проектна діяльність з використанням ІКТ  і допомагає їм освоювати шкільну програму, проявляти індивідуальні здібності і навіть перемагати в конкурсах; забезпечує умови для розвитку творчої особистості дитини; сприяє залученню учнів до найвищих досягнень національної та світової літератури і культури, національних і загальнолюдських духовних цінностей; сприяє формуванню в учнів уявлень про художню літературу як мистецтво слова, важливу складову системи мистецтв і духовної культури українського та інших народів світу; сприяє позитивній мотивації учнів до пізнавальної діяльності, потребі в самопізнанні, самореалізації та самовдосконаленні; забезпечує особистісно орієнтовану модель навчання.

Науково – теоретична база досвіду: Положення, що ґрунтуються на психологічній теорії творчої особистості та її розвитку( Р.Грановська, Я.Пономарьов), роботи вітчизняних та зарубіжних вчених з проблем технологізації освітнього процесу (В.Бондар, А.Горальський, А.Маслоу Г.Сазоненко,). Куницька Р.М. «Використання проектних технологій на уроках світової літератури».  Ідеї інтерактивного навчання (Варзацька Л., Кратасюк Л., О.Пометун, Л. Пироженко), проектної технології (К.Баханов, В.Гузєєв, І.Єрмаков , О.Пєхота, Черняк Н.А ), особистісно орієнтованого навчання  (О.Савченко ,С. Подмазін ), спрямовані на реалізацію теми досвіду, стали частковими теоретичними положеннями.

Стисла анотація досвіду: В матеріалах з досвіду роботи вчитель розкриває власне бачення шляхів підвищення ефективності шкільної освіти з предметів базового компоненту для учнів середньої та старшої ланок, з урахуванням вимог нових Держстандартів загальної середньої освіти, завдань державних та регіональних галузевих програм, актуальних проблем розвитку освітньої системи, застосовує сучасні проекти з використанням інноваційних комп'ютерних технологій як своєрідне злиття технологій, що залучають дітей до  можливості виявляти індивідуальність і самодостатність не лише в рамках вивчення конкретного шкільного предмету, але і в міжпредметному зв'язку. Автор стверджує, що проектна діяльність з використанням ІКТ не лише зацікавлює дітей, але і допомагає їм освоювати шкільну програму, проявляти індивідуальні здібності і навіть перемагати в конкурсах.  Розкриває використання  таких форм проектного інтерактивного навчання як складання тестів, презентацій різного рівня складності, створення веб-сайтів, створення анкет та проведення соціологічних опитувань, обробка анкет та побудова діаграм,  створення буклетів та реклам, рекламних роликів, фотогалерей, підготовки карток «Завдання для товариша»; конкурс малюнків, сценарій та постанова мюзиклу,  нетрадиційних творчих робіт, виконаних на основі вражень від спілкування з музикою, живописом; уявна подорож до музеїв, театрів, храмів; інтерв’ю з письменником, художником; складання реклами художніх творів.
         
Висновок:  Головна роль вчителя у роботі над проектом - бути консультантом, координатором та порадником. Робота над навчальним проектом навчає  школярів поважати альтернативну думку, шанувати власну й чужу  працю, бачити своє місце в спільній справі, тамувати агресію, краще розуміти одне одного, розвивати комунікативні та організаторські вміння.   Успішним вважає не той урок, який дає вичерпні  відповіді, а той, який породжує у вихованців безліч запитань, що спонукає до необхідності мислити, до пошуку, до мандрів широким життєвим полем, яке потрібно не тільки перейти, а й лишити на ньому добрий слід.Робота над проектом потребує великих витрат часу й неабияких організаційних здібностей учителя, тому її використовую кілька разів на рік.
        
Репрезентація досвіду:
Участь в обласних та міських конкурсах  творчих проектів.                                        
На районному рівні — виступ на засіданні РМЦ учителів російської мови та літератури.   
На рівні навчального закладу — проведення відкритих уроків, виконання проектів:                                                                                                         
•до 200–річчя з дня народження М. Гоголя;                                                               
• до 300– річчя з дня народження М. Ломоносова;                                                           
•до 150— річчя з дня народження А. Чехова;                                                       
•виконання  та захист довгострокового проекту "Що є істина?” за творчістю М.Булгакова «Майстер та  Маргарита»;
•робота над екологічно-літературним  проектом «Ми завжди у відповіді за тих, кого приручили»    
    
 

Категорія: Українська та російська філологія | Додав: OrdgonRMO (18.01.2014)
Переглядів: 1078 | Теги: інноваційні технології, креативність мислення, метод проектів, нестандартний урок, модель Вудворта., Орджонікідзевський | Рейтинг: 2.6/31
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024