Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.09.2020, 17:37

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Проектні технології як засіб формування життєтворчої компетенції на уроках української мови та літератури
Проектні технології як засіб формування життєтворчої компетенції на уроках української мови та літератури


Кочергіна Світлана Віталіївна,
вчитель української мови та літератури, Вища категорія, старший вчитель

Запорізька гімназія № 6 Запорізької міської ради Запорізької області
Адреса:  м. Запоріжжя, вул. Олімпійська, 2
Телефон: 769-80-33
E-mail: sc_6.zp@mail.ru
Сайт:
gymnasium6.zp.ua


Директор  Бєлік Людмила Володимирівна

Провідна педагогічна ідея досвіду: Використання методу проекту змінює традиційний підхід до навчання учнів.
Метод проектів варто розглядати як колективну творчу діяльність.Метод проектів сьогодні вважається одним з перспективних видів навчання, оскільки він створює умови для творчої самореалізації учнів, підвищує мотивацію для отримання знань, сприяє розвитку їхніх інтелектуальних здібностей.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Проектний підхід у філологічній освіті формує в учнів навички проектної діяльності, здатність до прогностичного мислення, що є основою стратегічної компетенції. Працюючи над життєтворчими проектами, учні займаються активною й інтерактивною діяльність, що під кутом зору діяльнісного підходу є підгрунттям для формування в них функціональної компетентності. Реалії сучасного навчально-виховного процесу свідчать про можливість ефективного застосування методу проектів у межах класно-урочної системи. Аналіз літератури з методу проектів дозволяє визначити інтегровану структуру роботи з проектування.

Науково-теоретична база досвіду: В основі методу проектів лежать концепції навчання шляхом "дії” та "вільного виховання”  Дж. Дьюї .
Одному з послідовників Дж. Дьюї – професору В.Х. Кілпатрику вдалося вдосконалити систему роботи над проектами, теоретично обґрунтувати метод, виходячи з принципу: "виховання є життя, а не підготовка до життя”; запропонувати першу класифікацію проектів (проекти створювані, споживчі, проекти розв’язання проблем, проекти-вправи).
У проектному навчанні застосовувались активні методи, колективні форми роботи. Е. Кагоров, проаналізувавши досвід застосування проектної діяльності В. Чартерса, Стивенсона, В. Кильпатрика, Вудхелла, Р.  Уоткінса, зазначив, що, незважаючи на різницю в поглядах на сутність методу проектів, американські педагоги підкреслюють одні й ті ж концептуальні риси: принцип активності у виборі завдання та його виконанні; життєвий, практичний характер проектів, суспільно-корисну цільову установку; інтерес учнів до роботи; поєднання теорії й практики, знань і навичок; здатність проекту породжувати в процесі роботи нові
З середини 90-х років метод проектів знову починає привертати до себе увагу педагогів російських та українських шкіл. Л. Варзацька й Л. Кратасюк розробилипрактичні методичні поради щодо організації проектної діяльності учнів на уроках української мови, Г. Токмань вважає проектування сучасною навчальною технологією викладання української літератури. Детальні методичні рекомендації з упровадження методу проектів у навчально-виховному процесі середньої школи розробили О. Онопрієнко (м. Київ), і П. Кендзьор і О. Войтенко (Полтавська обл.). С. Коршок (м. Донецьк) і Г. Бойко (Донецька обл.) обґрунтовують позицію, що в процесі розробки нових підручників з української літератури необхідно враховувати можливість використання вчителями-словесниками методу проектів.

Стисла анотація досвіду: Досвід проектного навчання полягає у створенні системи навчальної роботи через активну доцільну діяльність учнів, яка ґрунтується на їх особистісному інтересі.
Мета вирішення навчальних завдань в реальних життєвих обставинах передбачала отримання практичного результату – колективний проект і розвиток здібностей дитини.
На прикладі уроку-дослідження « Г.С.Сковорода – філософ, письменник і просто людина».У проектному навчанні застосовувались активні методи, колективні форми роботи.Урок-дослідження українська література в 11 класі«Іван Багряний – Лицар Духу та його роман «Тигролови».Метод проектів сьогодні вважається одним з перспективних видів навчання, оскільки він створює умови для творчої самореалізації учнів, підвищує мотивацію для отримання знань, сприяє розвитку їхніх інтелектуальних здібностей.Урок – конференція 11 класі «Творчість поетів-шістдесятників».
Проектна технологія на уроках української літератури дає змогу застосовувати активні й інтерактивні методи орієнтації учнівської молоді на духовні цінності українського народу
Свято для молодших класів «День святого Миколая»
Засобом проектного навчання літературна компетенція –інтегрований результат навчальної діяльності учнів, який базується на сумі знань, отриманих у процесі літературної освіти, і виявляється у вміннях, необхідних для сучасного життя
11 класПроект 1 «ВИЖИТИ ПОПРИ ВСЕ!»У. Самчук. Роман «Марія». В. Барка. Роман «Жовтий князь».

Результативність   досвіду автор підтверджує позитивною динамікою рівня розвитку компетентності учнів, ефективності роботи з обдарованими учнями, про що свідчать високі показники участі в інтелектуальних і творчих змаганнях, навчання випускників у вищих навчальних закладах філологічного профілю, якісні показники успішності учнів у ЗНО з 2009 року. Переможці обласного конкурсу МАН з української філології 2007 р.- 4 - ІІ місця, 2 – ІІІ місця, 2008р. – 2 - ІІ місця, 2009р. -  ІІ і ІІІ місця, 2010 р. – ІІІ місце, 2012 р. – ІІІ  місце
.

Репрезентація досвіду:

  • Участь у районному конкурсі «Вчитель року» ІІІ місце 2011 р.
  • Урок-дослідження для курсантів ЗОІППО  2011р. українська література у 9 класі «Г.С.Сковорода – філософ, письменник і просто людина».
  • Урок-дослідження українська література в 11 класі
  • «Іван Багряний – Лицар Духу та його роман «Тигролови».
  • Урок – конференція 11 класі
  • «Творчість поетів-шістдесятників»
  • Свято для молодших класів
  • День святого Миколая
  • Виступ на  шкільному методоб’єднанні кафедри філології з теми «Технології критичного мислення на уроках української літератури»
  • Виступ на обласному семінарі «Розвиток критичного мислення на уроках мови та літератури» кафедри філології з теми:«Методичні стратегії методики розвитку критичного мислення
  • Виступ на педагогічній раді Запорізької гімназії № 6 з теми «Розвиток комунікативної компетенції учнів на уроках гуманітарного циклу»
Публікації:
  1. Стаття «Науково-дослідницька робота з української мови та літератури учнів гімназії № 6» Всеукраїнський науково-методичному журналі «Українська мова та література в школі», видавничої групи «Основа» - семінар на курсах ЗОІППО  2007р.
  2. Літературний Альманах «Первоцвіт» Відповід. Редактор Залевська .Ю., коректори: Кочергіна С.В.,Михайлова О.М.,Тараніна О.Ю., Кузнєцова О.В.Запоріжжя гімназія № 6, 2011р.
  3. Літературний Альманах «Первоцвіт» Відповід. Редактор Залевська Б.Ю.,коректори: Кочергіна С.В.,Михайлова О.М.,Тараніна О.Ю. Запоріжжя гімназія № 6, 2012р.
Категорія: Українська та російська філологія | Додав: kommun2 (29.01.2014)
Переглядів: 1556 | Коментарі: 1 | Теги: педагогічна технологія, метод проектів, Комунарський, логіка проектної діяльності., життєтворча компетенція і компетент, проектні технології | Рейтинг: 3.5/109
Всього коментарів: 1
1 Ольга Валеріівна   [Матеріал]
Досвід проектного навчання є одним із перспективних видів навчання. Автору повага!!!!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020