Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 07:09

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Проблемно-пошукове навчання на уроках української мови і літератури в умовах компетентністного підходу
Проблемно-пошукове навчання на уроках української мови і літератури в умовах компетентністного підходу

Семенюта Тамара Вікторівна, вчитель української мови та літератури
«спеціаліст вищої категорії»

69093 м.Запоріжжя, 
вул.Хакаська, 3Б
Запорізька загальноосвітня школа І — III ступенів №87 

тел. 223-63-21
znz87@yandex.ua


Провідна педагогічна ідея досвіду: Цілеспрямоване використання елементів проблемно-пошукового навчання на уроках української мови та літератури дає змогу вчителеві передбачати пізнавально-смислові суперечності, що можуть виникати у свідомості учнів у процесі навчання. Формування в учнів самостійності мислення, готовності до творчої діяльності, оволодіння компетенціями, як результат - компетентна людина.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Проблемно-пошукове навчання створює умови для розвитку пізнавальної активності учнів, формування мисленнєвих здібностей, мовленнєво- комунікативних умінь, творчої самостійності. Передбачає формування вмінь і навичок самостійно здобувати знання, робити висновки, практично застосовувати теоретичні знання.

Науково-теоретична база досвіду: Теорія проблемно-пошукового навчання ґрунтується на фундаментальних положеннях американського філософа, психолога й педагога Дж. Дьюї, що дістали розвиток у дослідженнях І.Лернера, М.Махмутова, А.Матюшкіна, П.Москаленка, Т.Кудрявцева, А.Алексюка, А.Фурмана. Останнім часом у фахових виданнях з’явилися нові дослідження вчителів, присвячені реалізації проблемно-пошукового принципу на уроках української мови (О.Заболотний, О.Кравченко, С.Мірошник, Р.Найденко, Л.Шевцова). За інноваційним потенціалом досвід комбінаторний.

Стисла анотація досвіду: Створюючи умови для самостійного здобуття учнями знань, використовуються такі методи: дослідницький, що ґрунтується на таких засадах, як пошук, упевненість у собі, самостійність, творчість, емоційність; евристичний, метод проблемного викладу матеріалу (постановка проблеми; створення проблемної ситуації; розв’язування проблеми оптимальним способом), метод рольових ігор. Застосування технології критичного мислення, диференційованого навчання, поєднання індивідуальних, групових і фронтальних видів робіт, що допомагає сформувати у школярів позитивну мотивацію до навчання.
Авторська технологія проведення практичних занять є наступною:
створена модель педагогічної діяльності (організація та проведення);
власний педагогічний стиль, тактика, стратегія;
педагогічна культура

Шляхи поширення та впровадження досвіду:
Впровадження проблемно-пошукового навчання на уроках української мови та літератури, виступи на засіданнях шкільного методичного об’єднання вчителів української мови та літератури, семінарах з методичної роботи, педагогічних нарадах з обміну досвідом, відкриті уроки.

Результативність впровадження досвіду: 

РікКласСередній бал за І семестр.Середній бал за II семестр.Ріст рівня (%)
2010 - 20117 - Б6,97,37,1
2011 - 20128-Б7,4 7,88,0
2012 - 20139 - Б7,58,3 8,5

Репрезентація досвіду: виступи на педагогічних радах, семінарах, засіданнях шкільного МО. 

Категорія: Українська та російська філологія | Додав: LeninRMO (29.01.2014)
Переглядів: 1292 | Коментарі: 1 | Теги: проблемно-пошукове навчання, перспективного педагогічного досвід, компетентністна освіта, Ленінський | Рейтинг: 2.1/20
Всього коментарів: 1
1 Lenchiki2009  
Дуже цікава робота! Здоров я та натхнення на подальшу працю.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024