Телятник Кіра
Валентинівна
Учитель інформатики, спеціаліст вищої категорії, старший учитель
Федорець Лариса Миколаївна
Учитель російської мови і літератури, спеціаліст
вищої категорії, учитель-методист
Запорізька
загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 54 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор Сіліна Ірина Іванівна
Адреса: 69067, м. Запоріжжя, вул..
Соснова, 24
тел.. 236-56-15
е-mail:
zosh54@rambler.ru; сайт: http://school54.edukit.zp.ua/
Провідна педагогічна ідея досвіду
Інтеграція предметів у сучасній школі –
один із напрямків активних пошуків нових педагогічних рішень, розвитку творчого
потенціалу педагогів. Вона сприяє подоланню фрагментарності знань учнів,
забезпечує опанування ними цілісного знання. Бінарний урок є ефективною формою
застосування інтеграції у навчанні, оскільки базується на принципі паритетності,
тобто передбачає реалізацію цілей двох навчальних предметів у повному обсязі.
Обґрунтування актуальності та
перспективності досвіду
Швидке зростання кількості інформації, що спостерігається з початку ХХІ
сторіччя, ускладнює цілісне сприйняття світу сучасною людиною, обмежує її
здатність своєчасно і правильно орієнтуватися та впевнено діяти в обставинах,
що стрімко змінюються. Тому однією з найважливіших задач сучасної школи є
забезпечення належного рівня інформаційно-комунікаційної підготовки випускника.
Водночас вітчизняній школі завжди був властивий надмірний поділ на вузько спрямовані
навчальні дисципліни, що забезпечувало належну сконцентрованість знань, але
заважало учням сприймати світ таким, яким він є: комплексним та неподільним.
Учителі шукають способи вирішення цієї проблеми, зокрема, через забезпечення
міжпредметних зв’язків та інтеграцію дисциплін на уроках. Навчання в умовах
бінарного уроку сприяє вирішенню зазначеної проблеми шляхом залучення учнів до
сучасних способів діяльності та ефективної роботи з інформацією.
Науково-теоретична
база досвіду
Автори спираються на погляди
зарубіжних (А.Біне, О.Декролі, А.Лая, Г.Літца) та російських (Т.Г.Браже, М.В.Камєневої, В.П.Конєвої, О.Б.Локтєвої,
Л.Г.Савенкової,) педагогів, у роботах яких розглядалися
питання інтеграції в навчанні. Теоретичні основи інтеграції освіти висвітлені в
дослідженнях О.Я.Данилюка. В основі досвіду –теоретичні основи інтеграції
літератури з іншими предметами, викладені Т.Г. Браже.
Стисла анотація досвіду
Надана робота містить детальний опис
досвіду вчителів щодо підготовки і проведення бінарних уроків "інтегрований
курс «Література» та інформатика. Автори дають практичні поради щодо визначення
теми уроку, створення плану проведення уроку, базових засад підготовки дидактичного
матеріалу до уроку, особливостей діяльності учнів на уроці – всіх складових,
які визначають успішність бінарного уроку. Додатками до роботи є конспекти
проведених авторами в 9 класі бінарних уроків.
Результативність впровадження досвіду
Забезпечення активної пізнавальної діяльності кожного учня на бінарному уроці
та на наступних уроках теми, завдяки підвищенню мотивації і, як наслідок,
підвищення рівня навчальних досягнень з теми; засвоєння учнями способів
використання інформаційних технологій для пошуку та відбору навчальної інформації.
Репрезентація
досвіду
Відкритий урок для слухачів курсів
підвищення кваліфікації вчителів російської мови, літератури та світової
літератури; досвід представлений на засіданні ШМПМО вчителів російської та
української мови і літератури, історії; опублікований на сайті навчального
закладу http://school54.edukit.zp.ua/
http://school54.edukit.zp.ua/uchiteljskij_trud/pedagogicheskaya_vistavka/rabota_fedorec_l_n_i_telyatnik_k_v/