Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 00:13

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Організація самостійної пізнавальної діяльності учнів під час розвитку мовлення на уроках української мови та літератури
Організація самостійної пізнавальної діяльності учнів під час розвитку мовлення  на уроках української мови та літератури

Семешко Ганна Євгенівна, вчитель української мови та літератури,
«спеціаліст І категорії»

Запорізький навчально-виховний комплекс І – ІІІ ступенів № 66, 
директор Киба М.М.

адреса  69032 м.Зaпopiжжя вул. Рекордна, 1,
 тел.: (061)236-97-34, 



Провідна ідея досвіду: «Слід постійно пам`ятати, що треба передавати учневі не тільки знання, але й розвивати в ньому бажання і здатність самостійно засвоювати нові знання» К.Д. Ушинський

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Виміром якості шкільної освіти нині має стати вміння школярів учитися. «Уміє вчитися той учень, який сам визначає мету діяльності або приймає ту, яку ставить учитель; організовує  свою працю для досягнення результату; самостійно опановує потрібні знання; володіє вміннями й навичками самоконтролю і самооцінки». («Педагогічна газета»  1984р.)

Науково-теоретична база досвіду:  Першорядним завданням школи є формування всебічно  розвиненої суспільно активної особистості, яка здатна самостійно поповнювати знання, орієнтуватися в швидкому потоці інформації, розв`язувати нові пізнавальні і життєві проблеми. Саме тому на уроках української мови вчителем повинно розв`язуватися загально педагогічне завдання – формування умінь самостійно вчитися. Вміння без сторонньої допомоги оволодівати новими знаннями є умовою успішного розвитку мовленнєвої культури.

Стисла анотація досвіду: Об`єктом є процес розвитку мовлення учнів. Предмет дослідження: методика організації самостійної пізнавальної діяльності учнів за допомогою ігрових ситуацій під час розвитку мовлення, проведення самостійних досліджень за темою уроку.
Теоретичне обґрунтування – першим завданням сучасної школи є формування всебічно розвиненої суспільно активної особистості, яка здатна самостійно поповнювати знання, орієнтуватися в швидкому потоці інформації, розв`язувати нові пізнавальні і життєві проблеми. Тому головна педагогічна задача – формування умінь самостійно вчитися.

Результативність впровадження досвіду: Уроки-дослідження дають можливість формувати самостійність, читацьку культуру учнів, стійкий інтерес до української мови та літератури, сприяти формуванню відповідних компетентностей, вміння самостійно орієнтувати в інформаційному комунікативному сучасному просторі.
Якими формами досягаємо:
- складання тексту за початком;
- складання плану-характеристики;
- складання хоку, загадок, кросвордів, ребусів за темою;
- складання казок за темою, малюнком;
- речення-кущ;
- акровірш;
- акрозапис за алфавітом;
- літературні та мовні вікторини, літературні диктанти;
- схеми;
- редагування.

Репрезентація досвіду: 
- Оприлюднення досвіду – виступ на методичних об`єднаннях, педраді, семінарах;
- участь учнів у конкурсах, олімпіадах з предмету щорічно;
- результати навчальних досягнень учнів (завдяки творчої самостійної діяльності учнів результати навчальних досягнень підвищуються);
- використання уроків-досліджень, які розвивають самостійність, інтерес до української  мови та літератури, вміння самостійно орієнтуватися в інформаційному сучасному просто

Категорія: Українська та російська філологія | Додав: LeninRMO (29.01.2014)
Переглядів: 1077 | Коментарі: 8 | Теги: Ленінський, розвиток пізнавальної самостійної д | Рейтинг: 2.7/33
Всього коментарів: 8
8 Lenchiki2009  
Цікаво! Бажаю успіхів!

7 Лебедєва С.І.  
Ми завжди використовували самостійну роботу на уроках! Учні повинні вміти працювати самостійно. Вважаю, що це одна з головних компетентностей сучаснго навчання.

6 Колесник Світлана  
Я згодна, що головною метою даної теми є дослідження методики організації самостійної роботи. Представлені цікаві методи й прийоми самостійної роботи.

5 Оксана Л.  
Тема дуже актуальна. Методика використовується дуже правильна. Досвід викладен грамотно.

4 І.М.  
Дуже важлива тема. Знайшла для себе цікаву інформацію.

3 коля к.  
Тема актуальна. Учитель використовує цікаві методи. Увесь досвід викладен дуже грамотно.

2 Таня З.  
Тема актуальна. Учитель використовує цікаві методи та прийоми під час самостійної, пізнавальної діяльності на уроках української мови та літератури. Деякі з них представлені в анатації. Важаю, що учні повинні міти самостйно опрацьовувати матеріал, а учитель тільки їм допомагати.

1 Марина  
мені сподобалася тема, я вважаю, що тема актуальна та злободенна.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024