Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.02.2024, 06:55

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Мультимедійні технології на уроках словесності

Мультимедійні технології на уроках словесності

Шкляренко Світлана Володимирівна 

Вчитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель

Запорізький навчально-виховний комплекс №67 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор Малиш Олена Євгенівна.

Адреса:69067,  м.Запоріжжя вул.Радіаторна ,26,  тел. (061)236-56-02

e-mail –   komplex67@rambler.ru 

адреса сайту - http://znvk67.zp.ua/




Провідна педагогічна ідея досвіду  

Висвітлення видів мультимедійних технологій та обґрунтування доцільності використання мультимедіа на уроках української мови та літератури. 


Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 

Пріоритетом розвитку освіти є впровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій, що забезпечують удосконалення навчально-виховного процесу, доступність та ефективність освіти, підготовку молодого покоління до життєдіяльності в інформаційному суспільстві.

Актуальність теми зумовлена тим, що використання сучасних інформаційних технологій в навчальному процесі відкриває перспективи його якісного вдосконалення, а саме інтенсифікації, оптимізації, диференціації, індивідуалізації, самореалізації як учня, так і вчителя.

Сучасний урок сьогодні неможливо уявити без використання мультимедійних технологій, а вчителеві все складніше вдосконалювати освітній процес без допомоги комп'ютера. І саме мультимедійний урок дає можливість не тільки почути, щоб забути, а й побачити, щоб запам'ятати. 

Урок з використанням мультимедійних технологій стає більш цікавим для учня, а тому – більш ефективним для засвоєння знань; при цьому поліпшується рівень унаочнення навчального матеріалу на уроці.

Науково –теоретичною базою досвіду

Є головні положення щодо розвитку загальної середньої освіти в Україні, викладені в Законах України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Державній національній програмі «Освіта» (Україна ХХІ століття), Державному стандарті базової і повної середньої освіти, Концепції профільного навчання в старшій школі.

Серед українських та зарубіжних дослідників, хто торкається питання застосування мультимедійних технологій при навчанні, слід виокремити таких: В.Ю Биков, Ю.О.Жук, М.І.Жалдак, Р.С. Гуревич, В.Ф. Шолохович, В.Г. Афанас’єв, Ю.М. Батурін, Д. Белл, Н. Вінер, Л.М. Землянова, М.М. Мазур, А.Д. Урсул, Р.О. Бріен, П. Росс (Р. Ross), А. Девід (А. David) та ін.. 

Стисла анотація досвіду 

Досвід висвітлений на 10 сторінках та має 13 додатків. Розглянуті переваги мультимедійного уроку. Наголошується на тому, що мультимедіа дає можливість використовувати не просто наочність, а інформацію, відеозображення, звук для того, щоб матеріал, який вивчається, став доступнішим. За рахунок більш раціональної організації робочого часу у середньому на 30% збільшується насиченість уроку, тому що інформація готується заздалегідь з добротним дизайном, а на уроці вона може з’являтися в потрібний момент. Економиться час, який використовується для збільшення об’єму інформації, повторення і закріплення. Відповідно, діалог з класом і візуальний контакт не перериваються ні на секунду. Крім того, є можливість тиражувати свої уроки, розміщувати їх на різноманітних сайтах, щоб ними користувалися учителі та учні.

Наведено приклади використання мультимедійних технологій при різних видах навчальної діяльності учнів та використання різноманітних жанрів (медіа – уроки; статичні таблиці; динамічні таблиці; самодиктант; блок – тема; тестові завдання; літературний портрет; віртуальні екскурсії, комп’ютерні презентації).

Результативність впровадження досвіду 

Впровадження мультимедійних технологій на уроках словесності розвивають у дітей креативне мислення; навчають по-іншому сприймати прочитаний або прослуханий текст;допомагають учням повніше й точніше висловлюють свої думки; дають можливість дітям проявити свої індивідуальні можливості та подолати певні труднощі в навчальній діяльності;учні мають можливість будувати творчий процес майже самостійно.

А ще зростає кількість учнів з середнім та достатнім рівнем сформованості знань і навпаки зменшується їх кількість з низьким рівнем. Підвищується інтерес до вивчення предмета, діти з нетерпінням чекають наступного уроку, щоб дізнатися чогось нового та продемонструвати свої досягнення. Збільшується кількість учнів, що бажають взяти участь у різних конкурсах.

Репрезентація досвіду 

Виступи на засіданнях ШМО, творчих груп, педраді. Розміщення матеріалів уроків, презентацій на освітніх сайтах. Надруковано урок та тестові матеріали в журналі «Українська мова та література в школі». У 2012-2013 н.р. досвід був представлений на виставці «Освіта Запорізького краю - 2013».

www.teacherjournal.com.ua/shkola/ukrainska-mova-ta-literatura/20091-multimedjn-texnolog-na-urokax-slovesnost.html

 


Категорія: Українська та російська філологія | Додав: zavod (24.01.2014)
Переглядів: 869 | Теги: мультимедійні технології, аудіозаписи, комп’ютерні презентації, фонохрестоматія, біографічні фільми, Заводський, відеоінформація | Рейтинг: 2.8/36
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024