Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 08.05.2024, 21:11

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Методика реалізації соціокультурної змістової лінії шляхом свідомого запам’ятовування
Методика реалізації соціокультурної змістової лінії шляхом свідомого запам’ятовування

Карпачова Наталія Ярославівна, 
вчитель української мови та літератури, вища категорія








Полтавська Анжела Борисівна, 
вчитель української мови та літератури, вища категорія









Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №80 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Ганюкова Катерина Степанівна

Адреса: вул. Магара, 5а 
Телефон: 769 80 25    

Провідна педагогічна ідея досвіду: Набуття навичок правильного написання слів та комунікативно доцільного використання їх у власному мовленні – тривалий і складний процес. Чим глибше осмислюється те, що потрібно запам’ятати, тим краще воно зберігається в пам’яті. Отже, перед тим, як пояснити слово, треба чітко визначити, де знадобляться ці знання. Тому доцільно придумати словосполучення і речення з цим словом, попрацювати з ним у контексті. Це можуть бути конкретні завдання: слово - асоціативний - рядсиноніми - фразеологізми - приказки та прислів’я - афоризми - тексти тощо. Тому провідною ідеєю досвіду вважаємо необхідність реалізації соціокультурної змістової лінії шляхом свідомого запам’ятовування. 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Одна з основних проблем, які виникають в учнів класів ІПК – комунікативна, адже пасивна лексика переважає над активною, що викликає труднощі під час процесу спілкування та адаптації у сучасному суспільстві, а окремо години на реалізацію соціокультурної змістової лінії не виділяються, тому вважаємо необхідним спланувати словникову роботу з урахуванням тематики, вікових та психологічних особливостей учнів з метою систематизації комунікативної та корекційної роботи на уроках української мови (як з учнями ЗНЗ, так і класів ІПК).

Науково-теоретична база досвіду: Соціокультурна змістова лінія програми з української мови є засобом опанування національних,  загальнолюдських культурних і духовних цінностей, нормами, які регулюють стосунки між поколіннями, націями, сприяють естетичному й морально-етичному розвиткові особистості, органічному входженню її в соціум. Принцип практичної спрямованості навчання знаходить вияв у різнобічному і систематичному збагаченні мовлення учнів виражальними засобами мови, що мають здійснюватися у процесі реалізації внутрішньопредметних зв’язків і забезпечити розширення лексичного запасу дітей (особливо із ЗПР). Тому науково-теоретична база досвіду базується на дослідженнях учених щодо психолого-педагогічних основ корекційної роботи, а саме: Миронової С. П., Бондар В. І., Данілавічюте Е. А., Соботович Є. Ф.

Стисла анотація досвіду: Дидактичні матеріали створено з урахуванням програмних вимог щодо реалізації нових Державних стандартів початкової та загальної середньої освіти. Комунікативна діяльність має здійснюватися в ході розв’язання учнями системи усних і письмових мовленнєвих завдань, розташованих у порядку зростання їх складності. Тому матеріали систематизовано за тематикою соціокультурної змістової лінії таким чином, щоб учень мав змогу запам’ятати слово, створивши асоціативний ряд, відшукавши його у приказках, прислів’ях, фразеологізмах; проаналізувати доцільність та влучність використання даного слова відомими людьми. Для зручності використання матеріал розміщено у вигляді таблиці. Тексти, дібрані до теми, розміщено окремо, щоб учитель мав змогу самостійно визначати завдання відповідно до теми, що вивчається (фонетичний, морфологічний, синтаксичний, лінгвістичний аналіз тощо).

Результативність впровадження досвіду: 
Репрезентація досвіду: Даний матеріал опрацьовано на базі загальноосвітньої школи I-III ст. № 80 учителями української філології 5-9 класів; проаналізовано під час засідання ШМО філологів даної школи з метою систематизації корекційної роботи у класах ІПК щодо реалізації соціокультурної змістової лінії. 
Категорія: Українська та російська філологія | Додав: kommun (24.01.2014)
Переглядів: 924 | Теги: свідоме запам’ятовування, Українська мова, афоризми, асоціативний ряд, осмислення, Комунарський, фразеологізми, соціокультурна змістова лінія | Рейтинг: 2.6/35
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024