Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.09.2020, 17:39

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Літературна творчість учнів як реалізація креативної компетенції
Літературна творчість учнів як реалізація креативної компетенції

Творча група вчителів-філологів

Некіга Лариса Миронівна 

Учитель світової літератури, спеціаліст вищої категорії, «Старший учитель» 

Волкова Юлія Віктрорівна 

Учитель світової літератури, спеціаліст вищої категорії, «Старший учитель»

Камінська Вікторія Анатолівна

Учитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, «Учитель-методист» 

Корчева Людмила Михайлівна

Учитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, «Старший учитель»

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №75 Запорізької міської ради Запорізької області 

Директор Гончаренко Роман Вікторович 

Адреса 69009, м. Запоріжжя, вул.. Історична, 92

(061)2365610 

shkola75@i.ua; http://zzosh75.ucoz.ru/)


Провідна педагогічна ідея досвіду 

Мета сучасної школи – формування полікультурної компетентної особистості. Найвищим проявом такої особистості є її здатність до креативності. Літературна творчість дає можливість розвивати креативну компетенцію. Створюючи роботи у різних жанрах, стилях, учні інтегрують набуті раніше предметні та загальні знання, інтерпретують їх, висловлюючи свою громадянську життєву позицію. Працюючи над власними творами, учні реалізують у межах профільного навчання майбутній фах (журналіст, фотокореспондент, філолог, перекладач). 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 

Формування креативної особистості, здатної на власне незалежне обґрунтоване судження, людини з високими морально-етичними якостями, громадянина, який може взяти відповідальність за власні вчинки та творити майбутнє держави – актуальна проблема сучасної освіти.

Науково-теоретична база

Творча група вчителів спирається на концепції навчальних методів І. Лангера, М. Скаткіна, в основі яких лежить пізнавальна діяльність дітей; дослідницький метод, що є основоположним у методиці творчого навчання. На дослідження О.Сисоєва, В.Моляко, Н.Лейтес, С.Рубінштейна, Р.Грановської, Я.Пономарьова, О.Яковлева у галузі розвитку креативної компетенції як здатності породжувати оригінальні ідеї, відмовлятися від стереотипних способів мислення.

Стисла анотація досвіду 

За характером інноваційного потенціалу досвід є комбінаторним. В основі досвіду покладено евристичний (пошук інформації, її осмислення та інтерпретація), дослідницький (дослідження проблеми, її актуальності), пояснювально-рецептивний (сприймання, осмислення, запам’ятовування), інструктивно-практичний (створення власної роботи за алгоритмом). У досвіді надано додатки: реалізація учнями основних напрямів роботи творчої групи щодо формування креативної компетенції.

Результативність впровадження 

Учні є постійними учасниками конкурсу юних журналістів молодіжної організації «Акцент» (Бугель Руслан – І місце у номінації «Поезія», 2008; ІІІ місце у номінації «Палахкотить полум’я вічного вогню», 2010; Боднарук Павло – ІІІ місце в номінації «У мене є Мрія!»,2013; «Героїзм і творчість, спадок та сучасність» - ІІІ місце, 2013; конкурс романтичних листів, присвячений 200-літтю поезії О.С. Пушкіна «К Наталье», 2013: Шашкова Анастасія, І місце, Ігнатенко Євген І місце, Боднарук Павло ІІ місце, Савенко Тимофій ІІ місце; всеукраїнські конкурси журналу «Зарубіжна література в школах України»: «Новорічні фантазії - 2013» (Конопка Марія в номінації «Поетична зима», ІІ місце; Булат Іван у номінації «Новорічна казка» (фанфік), ІІІ місце); конкурс есеїв «Зустріч з книгою на уроках світової літератури - 2013» (Боднарук Павло, ІІ місце); «Відгук на прочитану влітку книгу - 2013» (Конопка Анна-Марія, ІІ місце); «Кращий літературний переклад українською мовою творів світової літератури - 2013» (П’явка Володимир, ІІІ місце); обласний конкурс дитячої творчості «Джерельце» (Гундер Ольга, гран-прі в номінації «Літературна творчість», 2010, 2011, 2012); міський конкурсу творчих робіт про вчителя (Лепетуха Анна – ІІ місце в номінації «Проза», 2012); міський конкурсу «Квітневі дзвони» (Гундер Ольга, І місце у номінації «Поезія», 2012).

Репрезентація досвіду 

Досвід представлений на педагогічній раді ЗОШ №75, на курсах підвищення кваліфікації ЗОІППО вчителів української мови та літератури, вчителям та учням – учасникам Всеукраїнської олімпіади з української мови та літератури – 2013 (команда Херсонської області).

https://docs.google.com/file/d/0B1tf8JfDnC1Dc2ZBQ1Z3Q2lTTU0/edit



 


Категорія: Українська та російська філологія | Додав: zavod (27.01.2014)
Переглядів: 871 | Теги: романтичний лист, літературна казка, фанфік, есей, Заводський, сенкан, поезія, фентезі, креативна компетенція, літературна творчість | Рейтинг: 3.5/116
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020