Чеховська Надія Павлівна,
учитель української мови та літератури, вища категорія, старший вчитель
Запорізька загальноосвітня школа I – III ступенів № 14 Запорізької міської ради Запорізької області
вул. Калініна, 90, м. Запоріжжя, 65040
тел.(061)769-80-28, (061)769-80-30
Директор школи: Чумак Тарас Олександрович
Провідна педагогічна ідея досвіду: Зацікавити учнів різноманітними формами роботи при вивченні української мови. Розвивати в учнів логічне мислення, надавати їм можливість проявляти свої творчі здібності. Навчити молоде покоління ХХІ ст. навчатися і креативно мислити, застосовувати отримані знання, уміння та навички на практиці для вирішення будь-якої життєвої ситуації, проблеми, пізнавати, досліджувати, творити.
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: Особистісно орієнтоване навчання, компетентнісний підхід до навчання мови в школі ставлять перед освітою нові завдання, спрямовані на гуманістичний творчий розвиток вільної особистості, забезпечення комфортних умов її розвитку і саморозвитку, реалізацію її природного потенціалу, визнання індивідуальності, самобутності, унікальності кожної людини. Сучасні педагогічні технології становлять синтез традиційних елементів та здобутків педагогічних досягнень за останні роки. Модернізація навчання передбачає введення нових тенденцій, форм, методів і технологій у парадигму освіти задля підвищення її ефективності. Під час вивчення «Морфології» в 6 класі ми пропонуємо подавати теоретичний матеріал, який важко дається дітям для заучування і розуміння, у вигляді схем, таблиць, алгоритмів. Це може бути відеопрезентація, показ слайдів, анімація або web-сторінка з мультимедійними елементами. Їх використання зацікавлює учнів, умотивовує процес вивчення нового матеріалу, наближує навчання до реального життя школярів, урізноманітнює нецікавий для учнів теоретичний матеріал.
Науково-теоретична база досвіду:
Українська мова. 5-12 класи. Програма для ЗНЗ – К.: Ірпінь: Перун, 2006
Глазова О., Кузнецов Ю. Рідна мова. Київ «Педагогічна преса», 2006
Стисла анотація досвіду: Матеріал присвячений проблемі формування мовленнєвої компетенції учнів 6 класів на уроках української мови при вивченні теми «Дієслово як частина мови» засобами інноваційних технологій навчання. Встановлено, що комунікативне спрямування мовної освіти в школі передбачає впровадження компетентнісного й особистісно орієнтованого підходів до навчання української мови, що є більш ефективним і дієвим за умов використання вказаних технологій. Запропоновано прийоми зацікавлення учнів на уроках української мови. Матеріал містить різні види завдань: кросворди, вікторини, завдання на творче мислення та ін. Матеріал містить міжпредметні зв’язки: українська література, народознавство, російська мова.
Результативність впровадження досвіду: матеріал сприяє інтелектуальному розвиткові особистості, творчих здібностей, підвищення рівня навчальних досягнень, розвиває логічне мислення, допомагає при підготовці до участі в олімпіаді, різноманітних мовних конкурсах, а також бути комунікативними та компетентними в різних питаннях соціуму.
Репрезентація досвіду: впровадження досвіду проходить на рівні школи ШМО, семінари, та публікація в Інтернет виданнях.