Гринь Наталія Олегівна, вчитель української мови та літератури, перша кваліфікаційна категорія
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ст.. №38 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор Бисько Ірина Володимирівна
вул. Парамонова, 7-А, м. Запоріжжя, 69059
тел. (061)7698019
Провідна педагогічна ідея досвіду: Створення оптимальних умов для розвитку творчих здібностей дитини на уроках словесності, атмосфери співробітництва, взаємодії вчителя та учня. Розвиток соціальних та громадських компетентностей дитини.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Діти – майбутнє кожної держави, перспектива її економічного, соціального та духовного розвитку. А тому в основу сучасного уроку покладений принцип діяльності, тобто необхідність організовувати навчально-пізнавальний процес таким чином, щоб забезпечити максимально можливу активність учнів при постійно діючому зворотному зв’язку. Велика увага приділяється професійній спрямованості, бо без знань з української мови і без вмінь їх використовувати на практиці, не побудуєш власного майбутнього в рідній державі. Ось чому викладач української мови та літератури працює в тісному зв’язку з іншими галузями наук.
Використання сучасних технологій забезпечують ефективність проведення уроків. Особливу роль в цьому процесі займають комп’ютерні технології з використанням мультимедійної дошки. Викладач використовує комп’ютерні ліцензовані програми, ефективність яких важко переоцінити.
Робота в рамках теми «Інтерактивні технології як шлях ефективного навчання» дозволяє забезпечити умови для розвитку творчої особистості, сприяє виконанню завдань Національної доктрини розвитку освіти, сприяє позитивній мотивації учнів до пізнавальної діяльності, потреб в самопізнанні, самореалізації та самовдосконаленні, дозволяє гарантувати досягнення стандарту освіти, робить можливим оригінальний підхід до побудови сучасного уроку української мови та літератури.
Науково-теоретична база досвіду:
Ідеї інтерактивного навчання: О. Пометун, Л. Пираженко
Проектні технології: К. Баханов, В. Гузеєв, О. Пєхота
Особистісно орієнтоване навчання: О. Савченко, С. Підмазін.
Стисла анотація досвіду:
За інноваційним потенціалом опит є модифікаційним, він пов’заний із удосконаленням, раціоналізацією відомих ідей, методик, технологій тощо.
Генеральна мета моделі досвіду - використання певної сукупності технологій навчання української словесності, сприяння розвитку творчих здібностей, інтересів, умінь і навичок та інших інтелектуальних чинників у сучасних школярів, створення комплексу оптимальних умов для розвитку особистості учня.
Головними пріоритетами є діяльність, спілкування, діалог, можливості самовираження, самореалізації учнів, і вчителя, розвиток, рефлексія учнями власного досвіду творчої діяльності.
Домінуючим методом є проблемно - пошуковий, інтерактивний.
Інтерактивне навчання - це технологія, за якої навчальний процес відбувається при постійній активній взаємодії всіх учнів; учитель і учень (учениця) стають рівноправними, рівнозначними суб’єктами освітнього процесу. Інтерактивні методи і прийоми є універсальними, оскільки лежать в основі інших педагогічних технологій та запроваджуються у практику навчання різних предметів, орієнтують на реальні, чіткі, вимірювані, зрозумілі, життєво значущі результати.
Результативність впровадження досвіду:
Робота по впровадженню інтерактивних методів навчання – це посилена педагогічна взаємодія, взаємовплив учасників педагогічного процесу через призму власної індивідуальності, особистого досвіду життєдіяльності. Застосування цих методів дозволяє включити до процесу навчання всіх учнів класу.
Репрезентація досвіду: Навчальний заклад – виступи на засіданнях шкільного методичного об’єднання вчителів української та російської філології.