Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 05:26

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Інтерактивні форми і методи в викладанні російської мови та літератури
Інтерактивні форми і методи в викладанні російської мови та літератури як засіб формування комунікативної компетентності учнів

Ліхачова Світлана Геннадіївна, 
вчитель російської мови та літератури, 
кваліфікаційна категорія – спеціаліст І категорії


 Запорізький навчально-виховний комплекс № 60
Запорізької  міської  ради  Запорізької  області
 Директор:   Власюк  С.М.
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Уральська, 27
Телефон: 65-01-34,65-18-27

Провідна педагогічна ідея досвіду: Формування комунікативної компетентності особистості слід приділяти чільну увагу, так як нині суспільству потрібна інтелектуальна соціальна компетентна особистість, здатна самокритично мислити, творчо діяти, самокритично мислити, взаємодіяти з іншими людьми та відстоювати свою точку зору. Тому для формування такої особистості треба використовувати методи і прийоми навчання, особливі завдання і вправи, які спонукали б учнів до творчої діяльності. Саме інтерактивні методи повною мірою відповідають даним вимогам. Інтерактивна діяльність ґрунтується на діалогічному спілкуванні. Завдяки використанню інтерактивних технологій учні вчаться пояснювати і вмотивовувати, визначати власну життєву позицію.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду.  Згідно з Державним стандартом базової і повної середньої стратегічно важлива для мовного компонента комунікативна компетентність, яка є невід’ємної складовою змісту освіти та передбачає оволодіння всіма видами мовленнєвої діяльності, основами культури усного і письмового мовлення, базовими вміннями і навичками використання мови в різних сферах і ситуаціях. Досягнення цієї мети забезпечується шляхом використання інтерактивних форм і методов. Впровадження методів інтерактивного навчання дає  для учня:
* усвідомлення залучення до спільної праці;
* розвиток особистісної рефлексії;
* розвиток комунікативних якостей і здібностей; 
* підвищення рівня зацікавленості учнів до вивчення російської мови та літератури;
* становлення активної, суб'єктної позиції у навчальній (чи іншій діяльності).
для класу:
* формування класного колективу як групової спільноти;
* розвиток навичок спілкування і взаємодії у групі;
* прийняття морально-етичних норм і правил спільної діяльності. 
* підвищення пізнавальної активності учнів класу;
* розвиток навичок аналізу і самоаналізу в процесі групової рефлексії. 

Науково-теоретична база досвіду: Державний стандарт базової і повної загальної  середньої  освіти. Наукові праці С.М. Лисенкової,  Ш.А. Амонашвілі,  В.Ф. Шаталова,  Є.М. Ільїна.   О.І. Пометун, Л. І. Пироженко.

Стисла анотацiя досвіду. Основна мета навчання російської мови - формування комунікативної компетентності - вільного володіння російською мовою в усіх видах мовленнєвої діяльності на основі мовної, мовленнєвої, соціокультурної і діяльнісної компетенції. Для досягнення поставленої мети важливий правильний вибір оптимальних форм навчання, прийомів і методів. Інтерактивні методи повною мірою відповідають даним вимогам . Інтерактивне навчання - це навчання, побудоване на взаємодії всіх учасників навчального процесу,  це навчання у спілкуванні.
Інтерактивне навчання вирішує одночасно три завдання:
• конкретно- пізнавальну задачу, яка пов'язана з безпосередньою навчальною ситуацією ;
• комунікативно - розвиваючу , в процесі якої виробляються основні навички спілкування всередині і за межами даної групи;
• соціально-орієнтаційну , виховує громадянські якості , необхідні для адекватної соціалізації індивіда в спільноті.

Результативність впровадження досвіду: підвищення результатів навченості, мотивації та пізнавальної діяльності, активна участь учнів в районних етапах олімпіад (призові місця), участь та перемога у творчих конкурсах та літературних іграх.

Репрезентація досвіду: Запорізький НВК № 60. Доповіді на шкільному МО, психолого-педагогічному семінарі. Участь в конкурі «Учитель року».


Категорія: Українська та російська філологія | Додав: shevchenko (26.01.2014)
Переглядів: 2297 | Коментарі: 7 | Теги: урок мовленнєвої діяльності, інтерактивні форми і методи, комунікативна компетентність, урок-КВК, Шевченківський | Рейтинг: 3.7/954
Всього коментарів: 7
7 Чабан  
Викладач хороший, добрий, відповідальний

6 Горобчук  
Такого чудового викладача ще треба пошукати

5 Кучеренко  
Дужє гарна жінка та викладач! Кмітлива, розумна та чудова!

4 Біантовський  
Чудовий викладач і просто приємна людина

3 Паламарчук  
Найкращий викладач

2 Снитко  
так дуже чудовий

1 Великоіван  
Чудовий викладач

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024