Провідна педагогічна ідея досвіду: Реалізація принципу наочності через використання інсценізації змістовної складової навчального предмету засобами лялькового театру посилює діяльністну складову уроку, що сприяє підвищенню його ефективності. Використання елементів інсценізації створює умови для формування емоційної сфери особистості, стимулює творчу діяльність та дозволяє не лише передати учням суму тих, чи інших знань, а навчити застосовувати їх для творчого розв’язання нових пізнавальних і практичних завдань, забезпечив тісний зв'язок з життям. Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Виходячи з основних орієнтирів модернізації змісту освітив ході реалізації Державних освітніх стандартів освітній процес спрямований на підвищення мотиваційної та емоційної складової. Інсценізація значно посилює емоційну сторону уроку, що активізує мотивацію для розвитку особистості, підвищує пізнавальну активність, стимулює інтелектуальне зростання особистості. Саме тому, тема використання інсценізації з елементами лялькового театру на уроках російської мови актуальна і перспективна.
Науково-теоретична база досвіду: Розробка обраної теми ґрунтується на:
Теорії психологічного механізму творчості;
Особистісно - діяльнісному та системно-цілісному підході до розгляду функціонування системи «учитель – учень».
Загальну теоретичну основу досвіду становлять положення, що ґрунтуються на:
Матеріали монографії доктора педагогічних наук С.Сисоєвої «Підготовка вчителя до формування творчої особистості учня”»
Психологічній теорії творчої особистості та її розвитку (Р.Грановська, Л.Єрмолаєва - Томіна, В.Козленко, Я.Пономарьов);
Визначенні педагогічної майстерності та педагогічної творчості вчителя (В.Андрєєв, Ю.Бабанський,М.Поташник).
Стисла анотація досвіду: Інсценізація з використанням лялькового театру створює певний емоційний настрій, спонукає учнів до самостійного проектування, як наслідок, формує комплекс провідних компетентностей: загально навчальних, соціально-культурних, полікультурних, самостійної діяльності, творчої діяльності. «Маленька лялькова вистава» не тільки розвиває творчу діяльність, а посилює її: від тексту, запропонованого вчителем відбувається перехід до особисто створеного «витвору». Супровід вистави музичними, комп’ютерними, мультимедійними засобами викликає яскраві образи, створює атмосферу справжнього театру в навчальній кімнаті.
Результативність впровадження досвіду: Використання інсценізації засобами лялькового театру на уроках російської мови дає можливість реалізувати механізм організації творчої діяльності дітей, навчити їх творчо та самостійно мислити, формувати позитивну мотивацію, що приводить до значного підвищення рівня навченості учнів.
Репрезентація досвіду: Виступи на засіданні РМЦ, педраді, участь у семінарах-практикумах для колег школи, публікації у фахових виданнях.