Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 07.05.2021, 02:35

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Інноваційні технології навчання у розвитку творчих здібностей учнів
Інноваційні технології навчання у розвитку творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури


Петрик Лариса Михайлівна, вчитель  української мови і літератури,
вища категорія, старший вчитель.  
         
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №61
Запорізької міської ради Запорізької області

директор школи Свідовська Ольга Іванівна
вулиця Братська,25, 224-77-08




Провідна педагогічна ідея досвіду:
  • вироблення певної сукупності технологій навчання української словесності;
  • сприяння  розвитку творчих здібностей, інтересів, умінь і навичок та інших інтелектуальних чинників у сучасних школярів.
  • створення оптимальних умов для розвитку творчих здібностей дитини на    уроках словесності;
  • створення атмосфери співробітництва, взаємодії вчителя та учня;
  • розвиток соціальної та громадянської компетентності дитини.
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду:
  • забезпечує умови для розвитку творчої особистості дитини;
  • сприяє виконанню завдань Національної доктрини розвитку освіти;
  • сприяє позитивній мотивації учнів до пізнавальної діяльності, потребі в самопізнанні, самореалізації та самовдосконаленні; 
  • дозволяє  гарантувати досягнення певного стандарту освіти;
  • робить можливим оригінальний підхід до побудови структури сучасного уроку української мови та літератури.
Науково-теоретична база досвіду: положення, що ґрунтуються на психологічній теорії творчої особистості та її розвитку( Р.Грановська, Я.Пономарьов), роботи вітчизняних та зарубіжних вчених з проблем технологізації освітнього процесу (Г.Сазоненко, В.Бондар). Особливої уваги, на мою думку, заслуговує праця "Основи педагогічної творчості"( автор 
С. О.Сисоєва), в якій обґрунтовано модель творчої особистості учня, розглянуто специфіку формування креативної особистості дитини.
Ідеї інтерактивного навчання (О.Пометун, Л. Пироженко), особистісно орієнтованого навчання  (О.Савченко ,С. Подмазін ), спрямовані на реалізацію теми досвіду, стали частковими теоретичними положеннями.   Використовую  ігрові технології  навчання (Й. Гензерг). Технології ігрового навчання - це така організація навчального процесу, під час якої навчання здійснюється у процесі включення учня в навчальну гру (ігрове моделювання явищ, "проживання" ситуації). Сьогодні віддають перевагу терміну "імітація" замість "гра" (акцент переноситься на внутрішню сутність дії). Навчальні ігри мають за мету,  окрім засвоєння навчального матеріалу, вмінь і навичок, ще й надання учневі можливості самовизначитися, розвивати творчі здібності, сприяють емоційному сприйманню змісту навчання.Види ігор: навчальні, тренувальні, узагальнюючі; пізнавальні, виховні, розвиваючі; репродуктивні, продуктивні, творчі. (К.Баханов, В.Гузєєв, І.Єрмаков, О.Пєхота);
 
Стисла анотація досвіду: за інноваційним потенціалом досвід носить комбінаторний характер, так як передбачає конструктивні поєднання, інтеграцію сучасних педагогічних технологій та методик, спрямованих на розвиток творчої особистості. Це дозволяє вчителю самому творчо інтерпретувати різні підходи до організації навчально-виховного процесу, а не заглиблюватися в суть тільки однієї технології. Розвивати творчі здібності можна по-різному. Окремі учні (обдаровані) переважно самостійно тренують свої задатки, щоб розвинути їх у здібності, і удосконалюють свої здібності, щоб вони стали творчими. Але для розвитку творчих здібностей більшості школярів важливою є саме роль учителя. Завдання педагога - управляти процесами творчого пошуку, йдучи від простого до складного: створювати ситуації, що сприяють творчій активності та спрямованості школяра, розвивати його уяву, асоціативне мислення, здатність розуміти закономірності, прагнення постійно вдосконалюватися, розв'язувати дедалі складніші творчі завдання. І єдиним, на мою думку, найефективнішим засобом досягнення мети є інноваційні технології навчання. Інноваційний підхід забезпечує позитивну мотивацію здобуття знань, активне функціонування інтелектуальних і вольових сфер, сприяє розвитку творчої особистості.

Результативність досвіду.
Підвищився інтерес до вивчення предмета, збільшилася кількість учнів, що бажають взяти участь у різних конкурсах та змаганнях, поступово намічається тенденція зростання успішності, підвищення  проценту якості знань.

Репрезентація досвіду: матеріали досвіду були розглянуті на засіданні творчої групи, ШМО гуманітарного циклу.
Категорія: Українська та російська філологія | Додав: LeninRMO (13.02.2014)
Переглядів: 1032 | Коментарі: 1 | Теги: інтегровані технології, інноваційні технології, формування компетентностей, Активізація пізнавальної діяльності, готовність до творчої дія, Ленінський | Рейтинг: 3.3/56
Всього коментарів: 1
1 Трубарова Ганна   [Матеріал]
Дуже актуально i своэчасно!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2021