Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 07:06

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Інноваційні технології на уроках української мови та літератури
Інноваційні технології на уроках української мови та літератури


Величко Наталія Михайлівна, 
вчитель української мови та літератури, спеціаліст вищої категорії

 
 Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №12 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор:    Коваленко Оксана Миколаївна
Адреса: м. Запоріжжя, пр. Моторобудівників, 60
Телефон: 65-01-14


Провідна педагогічна ідея досвіду: створення умов для розвитку мовленнєвих та літературних компетенцій учнів на засадах інноваційного навчання.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Актуальність означеної проблеми зумовлена оновленням змісту навчання, постановкою творчих завдань розвитку у школярів вільного володіння усною і писемною мовою, вмінням послуговуватися цим в різних ситуаціях. Одним із головних завдань сучасної школи України є виховання компетентної творчої особистості, бо вона значно краще пристосовується до побутових і виробничих умов, ефективніше їх використовує та змінює відповідно до власних уподобань, переконань тощо. Саме творчість стимулює розвиток мислення, інтересів, дослідницьку діяльність. Щоб знання були інструментом, учень повинен реалізовувати їх, шукати умови та межі використання, розглядати їх в різних моделях і контекстах. У таких умовах учитель повинен використовувати нові, особисно орієнтовані прийоми, у яких посилений  творчо-діяльний компонент. 
Важливим складником таких прийомів є інноваційні технології викладання, під час використання яких учень і вчитель  є рівноправними суб’єктами навчально-виховного процесу. Саме вдала інтеграція сучасних педтехнологій інтерактивного особистісно-орієнтованого, проектного навчання на основі постійного розвитку критичного мислення учнів дасть змогу розвивати творчі здібності, а значить, і формувати компетентну особистість учня.

Науково-теоретичною базою досвіду є наукові розробки таких провідних вчених з проблеми: В. Бондара, С. Гончаренка, А. Насімчука, О. Падалка, Ю. Бабанського, І. Лернера; психологів Г. Костюка, І. Синиці, С. Рубінштейна; методистів Є. Пасічника, Н. Волошиної, Б. Степанишина.

Стисла анотація досвіду: Формування мовленнєвих і літературних компетенцій є складовою процесу формування життєвих компетенцій, здійснюється вчителем засобами впровадження інноваційних технологій: проблемного навчання, інтерактивних технологій, критичного мислення, проектних технологій тощо. 
Впровадження у практику роботи методик В.Шаталова та П.Барабохи ефективно працює при досягненні мети проблемного навчання – використання знань для вирішення нетипових ситуацій, а отже, й розвитку творчого мислення, підвищення інтелектуального потенціалу учнів. Якісна організація активної пізнавальної діяльності учнів можлива шляхом використання методу проектів, при цьому така діяльність є різновидом творчої роботи, де учень виступає її активним учасником, розв’язуючи поставлені задачі. Технологія досвіду реалізується шляхом поєднання різноманітних активних форм роботи (індивідуальних, парних, групових, колективних) та ігрових, частково-пошукових, пошукових, дослідницьких, прогресивних активних методів проблемного й інтерактивного навчання. 

Результативність упровадження досвіду автор підтверджує позитивною динамікою рівня розвитку компетентності учнів, ефективності роботи з обдарованими учнями, про що свідчать високі показники участі в інтелектуальних і творчих змаганнях: стабільні результати на Всеукраїнських учнівських олімпіадах з української мови та літератури і творчих конкурсах. За інноваційним потенціалом досвід носить комбінаторний характер. Він передбачає конструктивне поєднання сучасних педагогічних технологій та методик, спрямованих на розвиток творчої особистості. Це дозволяє вчителю самому творчо інтерпретувати різні підходи до організації навчально-виховного процесу.

Репрезентація досвіду: виступи на шкільному методичному об’єднанні вчителів-мовників, на засіданнях педагогічної та методичної рад навчального закладу.

Категорія: Українська та російська філологія | Додав: shevchenko (25.01.2014)
Переглядів: 2048 | Коментарі: 9 | Теги: мовленнєва та літературна компетент, проблемне навчання, освітні інновації, Шевченківський | Рейтинг: 3.6/118
Всього коментарів: 9
9 natashayu2015   [Матеріал]
Дуже цікава та корисна інформація. Дякую.

8 Наталія   [Матеріал]
Дуже цікава праця, дійсно актуальна в наш час, дякую за якісні знання та цікавий підхід до теми!

7 Родіон   [Матеріал]
Інтерактива праця. Дякую за розвиток в навчанні української мови)

6 Алина   [Матеріал]
Доволі цікаво, я би подивилась!

5 Стас   [Матеріал]
Актуальная тема для теперешнего времени хорошая информация

4 Тетяна   [Матеріал]
Інноваційні технології навчання є перспективними на сучасних уроках, тому дякую за плідну роботу.

3 Катерина   [Матеріал]
Хочеться передивитись усю роботу, дуже цікаво.

2 Анастасия   [Матеріал]
Дуже тематично актуальна праця.

1 Ирина   [Матеріал]
Дякую за цікавий досвід

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020