Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 08:56

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Гуманізація навчально-виховного простору на засадах загальнолюдських цінностей та народних традицій на уроках української мови та літератури
Гуманізація навчально-виховного простору на засадах загальнолюдських цінностей та народних традицій на уроках української мови та літератури
 
Дев’ятка Ганна Володимирівна, вчитель української мови та  літератури, 
 спеціаліст другої     категорії    

Запорізька загальноосвітня школа  І–ІІІ ступенів №30 
Запорізької міської ради Запорізької області, 
директор Чумаченко О.В.,
адреса:    вул. Леонова 4,  м.Зaпopiжжя 69006
тел.: (061)236-87-71,E-mail: nvk_30@mail.ru 
адреса сайту: http://nvk30.ucoz.ru/   

 Провідна педагогічна ідея досвіду:  Створення умов для самореалізації особистості через формування на уроках української мови та літератури загальнолюдських цінностей на засадах гуманної педагогіки та народних традицій. 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:  Створення комфортного середовища в загальноосвітніх закладах України останнім часом набула актуальності, оскільки пов'язана із реформуванням національної освітньої системи на гуманістичних засадах в нових соціально-економічних, соціально-культурних і політичних умовах. Сучасні діти - це майбутні громадяни, професіонали, надія української нації, які повинні спрямовувати свою соціальну активність і знання на користь того суспільства, в якому вони зростають. Тому актуальність досвіду полягає в   створенні  умов на уроках української мови та літератури, за яких кожна дитина має засвоїти певні знання, уміння й навички.

Науково-теоретична база досвіду: Праці Г.Сковороди, С.Русова, В.О.Сухомлинського,Симона Соловейчика, В.Ф. Шаталова, С.М.Лисенкова, І.Л.Волкова, Є.М.Ільїна, Т.І.Гончарова, О.І.Виговської, О.І.Вишневського, Г.І.Іванюка, Б.З.Козак, Л.І.Макарової, В.М.Оржеховської, О.В.Сухомлинськлї, Ш.О.Амонашвілі, І.Д.Бех, В.О.Білоусова, С.У.Гончаренко, Ю.І.Мальований, О.Я.Савченко, І.С.Якиманської, В.Г.Ніорадзе, Я.А. Коменського,  Л.І. Бондарчук, Л.О. Варзацької, І.Родигіної, Г.А. Ладижинської, Скуратівського  та Державний стандарт загальноосвітньої середньої школи. 

Стисла анотація досвіду: Методики виховання і навчання мають передбачати цілеспрямоване проектування і створення у школі сприятливого для школярів середовища, яке є могутнім фактором забезпечення цілісного, системного впливу на особистість дитини, формування загальнолюдських цінностей на засадах гуманної педагогіки та народних традицій. У оптимальному середовищі мають поєднуватися найважливіші чинники, які впливають на духовно – моральну, емоційну, розвивальну, естетичну, оздоровчу складові вихованню. Створення позитивного освітнього простору може бути міцним підґрунтям для активної співпраці усіх суб’єктів виховного процесу. Гуманні цінності й відповідні їм норми є тим культурним кодом, який впливає на спрямованість і  характер потреб, цілей, інтересів особистості, визначає  повсякденну поведінку й регулює взаємини людей, забезпечує раціональність і людяність їхнього способу життя, а отже, життєздатність суспільства. Це винятково актуалізує проблему гуманізації навчально-виховного процесу загальноосвітніх шкіл в останні роки. Крім того, на новому витку обговорення даної проблеми приходить розуміння особої актуальності гуманізації та гуманітаризації як розумної альтернативи технократизації.

Результативність впровадження досвіду: 
а) бажання до творчого пошуку;
б) використання сучасних комп’ютерних технологій у навчальному  процесі, що сприяє формуванню та  розвитку ключових компетентностей учнів;
в) підвищення якості навчального процесу;
г) зацікавленість дітей до вивчення української мови та літератури.

Репрезентація досвіду: Всеукраїнська конференція, районні та обласні семінари з гуманної освіти, обласна творча група з гуманної педагогіки, шкільні та районні МО.
           
Категорія: Українська та російська філологія | Додав: LeninRMO (27.01.2014)
Переглядів: 908 | Коментарі: 3 | Теги: комунікативна компетентність учнів, гуманно-особистісний підхід, Ленінський, проектна технологія | Рейтинг: 3.3/70
Всього коментарів: 3
3 Катя  
Супер учитель!

2 Кирило  
Дуже сподобалось

1 Мария  
Успіху в роботі вчителя

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024