Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 15:34

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Формування життєвих компетентностей учнів в галузі загальної культури шляхом впровадження технології інтегрованого навчання на уроках російс
Формування життєвих компетентностей учнів в галузі загальної культури шляхом впровадження технології інтегрованого навчання на уроках російської мови та інтегрованого курсу «Література» в умовах впровадження нового Державного  стандарту та нових програм з предмету
Плецис Вікторія Валентинівна, 
вчитель російської мови та літератури, перша категорія

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №80 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Ганюкова Катерина Степанівна

Адреса: вул. Магара, 5а 
Телефон: 769 80 25    

Провідна педагогічна ідея досвіду: Інтегроване навчання є однією з основних інновацій, яка здатна вирішувати найактуальніші проблеми освіти. В зв’язку з новою парадигмою освіти перспектива використання інтегрованого навчання дозволить сформувати якісно нову систему-інтегральний освітній простір. Інтеграція знань із різних навчальних дисциплін — одна з ефективних форм пізнання світу. Вона дає учневі цілісне уявлення про світ, вчить сприймати життєві явища в їх глибинному взаємозв’язку, розуміти логіку розвитку процесів, пов’язаних з існуванням людського суспільства,активізує навчально-пізнавальну діяльність учнів,забезпечує їм можливість учитися самостійно працювати з додатковими джерелами інформації, широко використовувати освітні ресурси Інтернету.
     
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Інтеграція предметів у сучасній школі – один із напрямків активних пошуків нових педагогічних рішень, що сприяють поліпшенню якості навчання, розвитку творчого потенціалу педагогічних колективів і окремих учителів з метою більш ефективного впливу на учнів .
 Сучасна система освіти спрямована на формування високоосвіченої, інтелектуально розвиненої особистості з цілісним уявленням картини світу, з розумінням глибини зв'язків явищ і процесів, які мають цю картину. Предметна роз'єднаність стає однією з причин фрагментарності світогляду випускника школи, у той час як у сучасному світі переважають тенденції до економічної, політичної, культурної, інформаційної інтеграції. Тема інтеграції навчальних предметів дуже мало розроблена, не звертаючи уваги на те, що інтеграція є найвищим ступенем втілення міжпредметних зв'язків.
 Вченими встановлено, що показником розумового розвитку учня є перенесення знань з одного предмета в інший, який характеризує продуктивність пізнавальної діяльності. Перенесення полягає в міжпредметному узагальненні відомого і синтезуванням нового, узагальненого знання. Міжпредметні зв'язки у навчанні вносять елементи творчості в розумову діяльність учня, а також елементи репродукції та пошуку, які проявляються в пізнавальній діяльності.
      
Науково-теоретична база досвіду: Концепція інтеграції в освіті виникла ще на початку ХХ століття у зв'язку зі збільшенням обсягу наукових знань. Перші практичні спроби створення освіти на проблемно-комплексній, інтегрованій основі були зроблені Д. Д'юї, С.Т. Швацьким, М.М.  Рубінштейном та ін. 
 Необхідність впровадження інтегрованих курсів у систему полілінгвальної освіти обґрунтовується у працях І.Л. Бім, С.У. Гончаренка, І.М. Козловської, Н.Є. Миропольської, А. Даффа, А. Малея, М. Фінок'яро, Ю.С.  Стиркіної та ін.. Тенденція уваги до проблеми інтеграції, започаткована К.Ушинським та В.Сухомлинським, значно розширилася і поглибилася в дослідженнях українських вчених – Л.Варзацької, М.Вашуленка, О.Савченко, І. Беха,  Н.Світловської, І.Волкової, М.Іванчук та ін. Увага провідних педагогів, дидактів і методистів до проблеми інтеграції пояснюється тим, що це об’єднання спрямоване на посилення інформаційного змісту та емоційне збагачення сприймання, мислення і почуттів учнів завдяки залученню додаткового цікавого матеріалу, що дає можливість з різних боків пізнати явище, поняття, досягти цілісності знань учнів.
     
Стисла анотація досвіду: Даний дидактичний матеріал є системою уроків з російської мови і літератури з інтеграцією з рядом предметів: англійською мовою, екологією, суспільствознавством, фізикою,- і має великий потенціал в зв’язку з тим, що сприяє піднесенню рівня науковості й доступності навчання мови, активізації пізнавальної діяльності учнів, поліпшенню якості знань, умінь і навичок, формує основні життєві компетентності учнів у загальній культурі. Реалізація міжпредметних зв'язків дає змогу економно і водночас інтенсивно використовувати час на уроках. Даний досвід відображає зовнішню міжпредметну інтеграцію.
     
Результативність впровадження досвіду: На інтегрованих заняттях з російської мови та літератури,англійської мови,  екології, фізики та суспільствознавства вирішуються наступні завдання: подальший розвиток творчих умінь та навичок переносу знань з однієї галузі в іншу; вивчення та систематизація знань, формування комунікативної та читацької компетентностей, підвищення інформативної ємності уроку та учбової мотивації учнів, їх дослідницької діяльності та застосування отриманих знань та вмінь у конкретній ситуації; розвиток дискусійних і презентаційних умінь. Засвоєння учнями літературного компонента в інтегральному просторі з іншими предметами сприяє їх залученню до надбань вітчизняного і світового письменства, розвитку стійкої мотивації до читання, потреби у зверненні до художньої літератури протягом життя, збагаченню духовно-емоційного досвіду, формуванню загальної культури, підвищенню рівня володіння іноземною мовами та мовами національних меншин. Інтеграція  вивчення курсу «Література» сприяє усвідомленню учнями розмаїття культурного багатства та сприяє залученню учнів до загальнолюдських цінностей, вихованню толерантного ставлення до різних народів, народностей, рас і культур.
 Реалізація інтегрованих зв'язків під час навчання дає змогу:
1) використовувати методи, які найкраще сприяють оволодінню учнями знань;
2) формувати вміння і навички практично використовувати отримання знання та вміння у будь-якій ситуації, у повсякденному житті;
3) формувати інтелектуальні та креативні вміння і навички учнів, розширювати їхню ерудицію при становленні соціокультурних компетентностей; 
4) розширювати науковий світогляд школярів, формувати філософське розуміння суті мови як засобу спілкування, пізнання і мислення.

Репрезентація досвіду: Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №80 Запорізької міської ради Запорізької області: спільне засідання ШМО англійської мови, російської філології, суспільно-природничих наук; Комунарський район: конкурс дидактичних матеріалів.
Категорія: Українська та російська філологія | Додав: kommun (26.01.2014)
Переглядів: 1152 | Коментарі: 1 | Теги: Російська мова та література, соціокультурні компетентності, бінарні уроки, державний стандарт, інтегроване навчання, Комунарський | Рейтинг: 3.2/58
Всього коментарів: 1
1 ольга  
цікаві пропозиції та рішення.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024