Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 00:51

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Формування орфографічної пильності учнів на уроках російської мови
Формування орфографічної пильності  учнів на уроках російської мови

Роговцова Світлана Юріївна, учитель російської мови та світової літератури, спеціаліст першої категорії.

Запорізький класичний ліцей Запорізької міської ради Запорізької області,

Баньковська Олена Григорівна, директор класичного ліцею

69035, Запорізька область, місто Запоріжжя, вулиця Правди, 23,

телефони: (0612)34-06-82,
факс 233-11-44
E-mail: lyceumsekret@ukr.net,
сайт http://classlyceum.zp.ua


Провідна педагогічна ідея досвіду: Провідною педагогічною ідеєю є створення на уроках російської мови умов формування орфографічної пильності учнів, посилення практичної спрямованості викладання предмета, створення умов для свідомої участі у творчій діяльності, що приносить радість відкриття й досягнення поставленої мети.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Орфографічна грамотність учнів -це актуальна проблема, що стоїть  перед школою протягом усього історичного розвитку. Але, незважаючи на це, вона дотепер не вирішена й навряд чи може бути вирішена остаточно.
Причина недостатньої грамотності учнів криється не тільки в труднощах російської орфографії, але й уневмінні учнів застосовувати правила при написанні слів, у невмінні бачити орфограму.  Тому одним з головних напрямків роботи у вивченні російської мови  вважається  формування міцних навичок грамотного письма.

Науково-теоретична база досвіду:
Науково-теоретичною базою досвіду є загальні наукові принципи педагогічної науки (детермінізму, активності, розвитку, системно-структурного підходу тощо). Автор спирається на думку Веретеннікова І., Беньковича І., Рєпкіна В., Рєпкіної Г.,Лурії  А., які стверджували, що грамотність не є  результатом начитаності (серед начитаних дітей зустрічається чимало орфографічно неграмотних) і  регулюється мовно-руховим апаратом.

Стисла анотація досвіду:
Орфографічна пильність розвивається поступово. При систематичному тренуванні вона автоматизується й стає частиною орфографічної навички, забезпечуючи успішне виконання орфографічної дії (діяльність пишучого, котрий навмисно звертається до правила, тому що усвідомлює наявність орфограми в слові).
Результати навчання орфографії залежать від того, наскільки розвинена здатність ставити перед собою орфографічні завдання. Учня важливо навчити:
•    ставити орфографічні завдання (знаходити орфограму);
•    установлювати тип орфограми, тобто правильно виконувати алгоритм  рішення орфографічного завдання;
•    здійснювати орфографічний самоконтроль.
Бачення рішення проблеми розвитку орфографічної грамотності полягає у розвитку  інтелекту, пам'яті й логічного мислення. Тому дотримуємося наступних педагогічних дій у цьому напрямку:
•    введення додаткової лексики, широке використання прислів'їв, приказок, фразеологізмів, ігрового матеріалу;
•    введення текстів пізнавального характеру;
•    розширення обсягу робіт з поняттями;
•    використання принципу обґрунтованої відповіді, тобто доказу;
•    підбор таких завдань, які формували б лінгвістичні інтелектуальні якості;
•    використання принципу співробітництва;

Результативність впровадження досвіду: підвищення рівня грамотності учнів, вміння ставити орфографічні задачі,  розрізняти тип орфограми, здійснювати орфографічний самоконтроль.

Репрезентація досвіду:
автор поширює досвід в межах навчального закладу, району, області (виступи на засіданнях МО,  участь в конкурсі «Учитель року»).

Категорія: Українська та російська філологія | Додав: OrdgonRMO (19.01.2014)
Переглядів: 939 | Теги: логічне мислення, лінгвістичні інтелектуальні якості, орфограма, Орджонікідзевський, ігровий матеріал, розвиток грамотності | Рейтинг: 2.4/38
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024