Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 16.04.2024, 13:37

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Формування мовних, мовленнєвих і комунікативних компетенцій засобами ігрових технологій
Формування мовних, мовленнєвих і комунікативних компетенцій засобами ігрових технологій

Гапоненко Альона Олексіївна, вчитель української мови і літератури, перша категорія, педагогічний стаж роботи  - 20 р.

Запорізький класичний ліцей Запорізької міської ради Запорізької області,

Директор: Баньковська Олена Григорівна

69035, Запорізька область, місто Запоріжжя, вулиця Правди, 23,

 
телефони: (0612)34-06-82, факс 233-11-44
E-mail: lyceumsekret@ukr.net,
сайт http://classlyceum.zp.ua
 

Провідна педагогічна ідея полягає в тому, що введення в учбовий процес ігрових форм організації учнів надає можливість розвивати їх індивідуальність, створює умови для саморозвитку, самовираження, дозволяє активізувати резервні можливості учнів, а також розвиває творчість і вносить різноманітність в учбовий процес.

Актуальність та перспективність досвіду: 
 
Згідно з концептуальними положеннями та державними вимогами реформування освіти в Україні, спрямованими на становлення особистості учня, розвиток його здібностей і обдарувань, питання найефективнішого шляху розвитку творчої особистості, прилучення школярів до продуктивної праці набувають особливого значення. Мета вчителя полягає в тому, щоб створити  умови практичного оволодіння мовою для кожного учня, вибрати такі методи навчання, які дозволили б кожному учневі проявити свою унікальність і активність.
 
В людській практиці ігрова діяльність виконує розважальну, комунікативну, діагностичну, ігротерапевтичну (подолання труднощів, які виникають в різних видах життєдіяльності) функції та допомагає в самореалізації. Гра, залишаючись розвагою, здатна перерости в навчання і творчість. В ній усі рівні і вона під силу кожному. Тому гра сприяє створенню сприятливої атмосфери на уроці, підвищує мотивацію і активізує діяльність учнів, а також дає можливість використовувати знання, навички і досвід в різних ситуаціях.  Теоретичними засадами досвіду є наукові дослідження вчених і методистів: Ш. Амонашвілі, Л.Виготського,  І.С.Якіманської, Н. П. Анікєєвої, Є. Д. Гаврилової, М.Г. Єрмолаєва, Д.Н. Кавтарадзе,  М.В. Кларина, Т. А. Кривко-Апіняна, И. С. Ладенко, Ю. С. Тюннікова,  С. А.Шмакова.

Стисла анотація досвіду:

Ігрові технології – це інструмент викладання, який активізує мисленнєву діяльність учнів. За допомогою гри учбовий процес стає цікавим та пробуджує у школярів позитивні емоції, які підвищують мотивацію до вивчення предмета. Л.С. Виготський говорив, що гра веде за собою розвиток. В залежності від теми і мети уроку ігри можуть бути фонетичними, лексичними, граматичними, орфографічними, рольовими. На уроках літератури учні з задоволенням приймають участь в уроках-диспутах.
Також на своїх уроках я використовую кросворди, чайнворди, ребуси, шаради, загадки-жарти, які сприяють логічному мисленню учнів, розширюють їх кругозір і поповнюють лексичний запас.

Результативність впровадження досвіду:

Впровадження ігрових технологій дозволяє учням більш успішно засвоювати учбовий матеріал, сприяє пізнавальній діяльності, розвиває творчі здібності, дозволяє школярам використовувати свої знання та навички на практиці, сприяє вихованню саморозвиненої особистості. А також мотивує учнів до здобуття і оволодіння знаннями, орієнтує на взаєморозуміння і взаємодію з оточуючим світом.

Репрезентація досвіду:

На рівні Запорізького класичного ліцею у формі відкритих уроків для вчителів ліцею та вчителів Запорізької області.


Категорія: Українська та російська філологія | Додав: OrdgonRMO (19.01.2014)
Переглядів: 1169 | Коментарі: 3 | Теги: мовленнєва компетенція, ігрові технології, граматичні ігри, комунікативна компетенція, Орджонікідзевський, ігри | Рейтинг: 3.2/114
Всього коментарів: 3
3 Олена  
Дуже сподобалась стаття.
Багато корисного матерiалу для використання на уроках.
Дякую!

2 Ірина  
Погоджуюся з Альоною Олексіївної щодо необхідності впровадження технологій, які б зацікавили наших дітей, дозволили відкрити себе на творчому рівні та полюбити рідну мову і літературу. Дякуємо за Вашу працю і бажаємо успіхів!

1 Сергiй  
Дуже цiкава i корисна iнформацiя, дякую вам за вашу роботу.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024