Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 07.05.2021, 02:38

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Формування комунікативної компетенції на основі інноваційних технологій, як залог успішної самореалізації учнів.
Формування комунікативної компетенції на основі інноваційних технологій, як залог успішної самореалізації учнів.
    
Колпакова Олена Василівна, вчитель російської мови та літератури, «Спеціаліст вищої категорії», «Учитель-методист».

Запорізька гімназія№71 з поглибленим вивченням іноземної мови    
Запорізької міської ради Запорізької області
              
Керівник закладу: Терновська Л.І.
пр. Маяковського,8 ,

т. 233-87-11

URL: school-71.zp.ua  
     
mail: school-71@ukr.net
 
Провідна педагогічна ідея: Комунікативна компетенція відноситься до базових компетентностей сучасної людини,  адже мова – засіб спілкування, соціалізації та адаптації учнів у сучасному світі. Комунікативна компетенція – вибір та реалізація програм мовленнєвого спілкування у залежності від здібності людини орієнтуватися у тій чи іншій мовленнєвій ситуації, вміння класифікувати ситуації в залежності від теми завдань, які виникають в учнів до бесіди, а також під час бесіди у процесі взаємної адаптації.
 
Обґрунтовання актуальності та перспективності досвіду: Реалізація комунікативної мети навчання передбачає, що мовна діяльність формується у всіх її видах: читанні , говорінні , письмі , слуханні . При цьому здійснюється комплексне оволодіння всіма видами мовленнєвої діяльності як необхідна умова спілкування. Формуються ці навички на уроках російської мови і літератури.

Науково-теоретична база досвіду: Основні положення компетентнісного підходу розкриваються в працях психологів П.Я.Гальперина, В. В. Давидова, В. Д. Шадрикова, П.М. Ерднієва, І.С.Якіманськой, М.Кляерст, Дж.Равена та ін.  Питання оновлення  освіти на основі компетентнісного підходу містяться в роботах B.І.Байденко, Е.В.Бондаревськой, Е.Ф.Зеера, C. Е.Шішова, А. В. Хуторського та ін.

Стисла анотація досвіду: Технологія комунікативного навчання – навчання на основі спілкування – дозволяє успішно розвивати та усучаснювати здібність учнів до мовленнєвої взаємодії та соціальної адаптації, тобто формувати комунікативну компетенцію як одну з ключових компетенцій особистості. Реалізація предметних компетенцій та формування  ключових компетенцій здійснюється перш за все через організацію цілеспрямованої активної пізнавальної діяльності учня. Орієнтація на такі особливості навчально-виховного процесу зумовлює вибір учителем інноваційних технологій навчання.

Результативність впровадження досвіду: Навчання на основі спілкування є сутністю інноваційних технологій та передбачає особистісну орієнтацію спілкування.  Учні в ході виконання вправ аналізують, класифікують, працюють у групах, відповідають на запитання своїх товаришів, порівнюють, роблять висновки. Знання, які відкрили учні, надовго залишаються в пам'яті, а це впливає на якість навчання. Пропоную учням  брати активну участь в розробці проектів та створенні презентацій, використовую власні презентації на заняттях. Це викликає живий інтерес , покращує процес засвоєння матеріалу, унаочнює пізнання, сприяє розвитку творчих здібностей.
 
Репрезентація досвіду: Навчальний заклад, районне об’єднання вчителів російської мови та літератури, публікації на Інтернет-ресурсах, стаття в журналі.
Язык и культура общения. Формирование речевой личности учащихся (статья из опыта работы).http://numi.ru/docs/50502
«Иностранцы в твоем ранце» Журнал «Русский язык, литература, культура в школах и вузе», №2,2013 г.
Интерактивный урок литературы по комедии А.С.Грибоедова – дебаты
«Умён ли Чацкий?»http://pedmir.ru/33062

Категорія: Українська та російська філологія | Додав: OrdgonRMO (18.01.2014)
Переглядів: 637 | Теги: інноваційні технології, Комунікативная компетенція, презентації, Орджонікідзевський | Рейтинг: 3.3/63
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2021