Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:51

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Електронний контент у викладанні російської мови
Електронний контент  у викладанні російської мови: практичні аспекти

Єпіхіна Тетяна Володимирівна, вчитель російської мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист, Заслужений  учитель України 
Самукова Ірина Петрівна, вчитель російської мови та літератури, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист 

Запорізький багатопрофільний ліцей «Перспектива» 
Директор:  Саміло К. М.
Адреса:         м. Запоріжжя, вул. Уральська, 3Б
Телефон:    (0612) 65-16-25    
Е-mail:          zbl_zbr@mail.ru 
Сайт:            nashaperspectiva.zp.ua

Провідна педагогічна ідея досвіду
Впровадження електронного контенту забезпечує підвищення якості знань, підвищення мотивації до вивчення російської мови, вільне володіння російською мовою.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
Необхідними умовами повноцінної, практично орієнтованої освіти є його доступність і орієнтованість на використання сучасних інноваційних засобів навчання.  Тому, згідно з державними цільовими програмами, впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у наш час є національним пріоритетом утворення України . Необхідне постійне підвищення професійної кваліфікації вчителя і формування компетенцій учнів на абсолютно новому змістовному рівні.
При масовому використанні в школах України електронного освітнього контенту на уроках російської мови відсутня  методика викладання з використанням презентацій за допомогою інтерактивної дошки (ІД-презентації), контролю знань в інтерактивному режимі за допомогою інтерактивної дошки.  Також немає єдиного підходу до оцінки якості електронного контенту з російської мови.
Поняття електронного контенту розглядаємо як інновацію.
Електронний контент як інновація отримав оперативне ресурсне підкріплення у вигляді розробки і впровадження в суспільні практики мобільних інформаційно-комунікаційною пристроїв (ноутбуки, I-phone, планшетний I-pad), що забезпечує візуалізацію об'ємів тексту, заощадження часу, економію бюджетних коштів, інтегративність цілей навчання, структуризацію інформації
 
Науково-теоретична база досвіду
Наукові і практичні дослідження, на яких ґрунтується робота, використані наукові концепції і теорії – це сучасні інформаційні технології (Г.К. Селевко), мотивація діяльності учнів (Е.П.Ільїн, Г.І.Щукина), особово-орієнтоване  вчення (С.І.Подмазін),  мультимедійні технології в освіті        (М. Кирмайер).
Спираючись на результати роботи С. П. Капіци про ущільнення часу, можна констатувати, що людство переживає п'яту за свою історію революцію після появи мови, розвитку писемності, винаходу книгодрукування, відкриття принципів радіо і телемовлення . Концептуалізація ідеї електронного контенту розглядається в термінах інформаційної революції.
Реалізація інноваційної концепції щодо створення і вживання електронного контенту проникла у всі сфери життєдіяльності, у тому числі і в освіту .
Створення і використання електронного контенту ґрунтуватиметься на наступних принципах:
  • оперативність – вирушає в минуле поняття «дед-лайн», коли інформація вироблялася до певного періоду;
  • глобальність – здобуття інформації незалежно від національних кордонів;
  • інтерактивність – можливість здобуття миттєвого зворотного зв'язку в найрізноманітніших формах (коментарі у  блоці, контент від користувачів, участь у форумах, голосування);
  • мультимедійність – одночасне використання різних типів цифрової інформації (електронний текст, текст з гіперпосиланнями, відео, фото, аудіо, інфографіка, презентації, 3d-графіка і ін.);
  • інтертекстуальність – контекстний спосіб подачі інформації, що реалізується за рахунок нелінійної форми створення і вжитку контенту.
Не зважаючи на значне число робіт, в яких вивчалися можливості і принципи вживання інформаційно-комунікаційних технологій у різних видах освіти (В.П. Беспалько, Ю.С. Брановський, В.В. Годін, С.Л.Лобачев,  С.І. Макаров, Ю.Б. Рубін, В.А. Стародубцев, Б.Ю. Щербаков і ін.), проблема реалізації контентного потенціалу глобальної мережі Інтернет і його здібності як освітнього ресурсу впливати на процес безперервної освіти не була предметом пильної уваги дослідників.

Стисла анотація досвіду
Необхідними умовами повноцінної, практично орієнтованої освіти є його доступність і орієнтованість на використання сучасних інноваційних засобів навчання.  Тому, згідно з державними цільовими програмами, впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у наш час є національним пріоритетом утворення України. Необхідно постійне підвищення професійної кваліфікації вчителя і формування компетенцій учнів на абсолютно новому змістовному рівні.
Основна мета вивчення російської мови – досягнення вільного володіння російською мовою у всіх видах мовної діяльності на основі мовної, мовленнєвої, соціокультурної і діяльнісної компетенцій. Одним з найбільш ефективних шляхів досягнення мети вільного володіння російською мовою  є значне збільшення долі активно-діяльнісних форм взаємодії учня з електронним контентом. Контент — від англійського content (зміст, суть). Інформація, призначена для безпосереднього сприйняття користувачем, у зв'язку з чим контент організований, логічно зв'язаний і пропонується у формах, доступних людині . Контент – сукупність змістовних елементів, що являють собою об'єкти, процеси, абстракції, які є предметом вивчення. Контент, як правило, доповнюється елементами управління, які дозволяють переходити від одного фрагмента до іншого. До  електронного контенту  (ЕК) слід віднести будь-який спосіб представлення інформації   (електронний текст, гіпертекст, фото, відео, ІД-презентації за допомогою  інтерактивної дошки  (ІД), тести, блог),   поширюваної за допомогою телекомунікаційних систем. Елементи контенту з точки зору освітнього змісту складають навчальні об'єкти на екрані з його звуковим супроводом. З точки зору комп'ютерних технологій це набір файлів, кожен з яких містить текст, графіку, відео, анімацію і так далі .

Результативність впровадження досвіду 
Технологія реалізації провідної ідеї досвіду і її складових полягає в цілісності, оптимальності, застосовності, результативності при покроковому досягненні  мети: вільне володіння російською мовою.  У навчальному процесі  використовуються  діагностичні засоби: контрольні роботи, тести, творчі роботи (ЕК).
Обов'язковим  повинне стати  проектування педагогічної діяльності (авторська технологічна карта уроку з використанням ЕК). Реалізація провідної ідеї досвіду можлива лише при системі засобів і умов, а саме: інформаційній компетентності вчителя, технічному і ресурсному забезпеченні.
Критерії результативності використання ЕК:  
  •    зміна рівня навчальних досягнень учнів; 
  •    зміна мотивації навчальної діяльності учнів;  
  •    розвиток уміння самостійно працювати; 
  •    підвищення інформаційно-технологічної компетентності.
 Інструментарій аналізу процесу  і результатів діяльності вчителя і учня

Традиційний  урок + Електронний контент = Інноваційний урок.
УчительУчень
Адміністративний контрольКонтроль знань
Зовнішнє незалежне оцінювання
Державна підсумкова атестація
Моніторинг, метод спостереження

Репрезентація досвіду
Представлення перспективних напрямків роботи в даній галузі на Всеукраїнському конкурсі «Учитель року», номінація «Російська мова» (1 місце на Всеукраїнському етапі),  публікація в журналах  «Русская словесность в школах Украины»,  «Компьютер в семье и школе», сайті mon.gov.ua, сайті Президента України, сайті та блогі учителя Єпіхіной Т.В. 
Категорія: Українська та російська філологія | Додав: ShPP (22.01.2014)
Переглядів: 10066 | Коментарі: 2 | Теги: інтертекстуальність, новий змістовний рівень, гіпертекст, інтерактивна дошка, Електронній контент, Запорыжжя, мультимедійність, ІД-презентації | Рейтинг: 4.0/6229
Всього коментарів: 2
2 Федорец Лариса Николаевна   [Матеріал]
Была свидетелем применения опыта. Поддерживаю и желаю успеха!

1 Путий Татьяна   [Матеріал]
Опыт современный, перспективный, безусловным свидетельством чему стало победа Т.В. Епихиной на Всеукраинском этапе конкурса "Учитель года - 2014".
Спасибо учителю, который щедро делится наработками с коллегами.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020