Провідна педагогічна ідея досвіду: Модернізація уроків світової літератури шляхом впровадження в навчально-виховний процес інноваційних освітніх технологій. Реалізація принципу активності в навчанні має певне значення, оскільки навчання і розвиток носять діяльнісний характер, і від якості навчання, як діяльності, залежить результат навчання, розвитку та виховання учнів. Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: З метою реалізації вимог нових Державних стандартів початкової та загальної середньої освіти щодо компетентнісно спрямованої взаємодії вчителя з учнями, виходячи з «Концепції загальної середньої освіти» та основних орієнтирів модернізації змісту освіти, питання активізації навчання учнів відноситься до числа найбільш актуальних проблем сучасної педагогічної науки і практики. Пізнавальний інтерес виступає перед нами як сильний засіб навчання. Тому в процесі навчання необхідно систематично збуджувати, розвивати і укріплювати пізнавальний інтерес учнів і як важливий мотив навчання, і як стійку рису особистості, і як могутній засіб виховуючого навчання, підвищення його якості. Науково-теоретична база досвіду: Розробка обраної теми ґрунтується на: • Орієнтації навчання на різнобічний розвиток учнів (дослідження В.В.Давидова, П.Я. Гальперіна, Л.В. Занкова, Д.Б. Ельконіна, що виявили можливості значного підвищення активності школярів у навчально-пізнавальній діяльності); • Особистісно-діяльному та системно-цілісному підході до розгляду функціонування системи «учитель – учень» (Щукина Г. И. Педагогические проблемы формирования познавательных интересов учащихся. - М., Педагогика, 1988. - 208 с.); • Психологічній теорії творчої особистості та її розвитку (Р. Грановська, Л. Єрмолаєва-Томіна, В. Козленко, Я. Пономарьов); • Визначенні педагогічної майстерності та педагогічної творчості вчителя (В. Андреєв, Ю. Бабанський, М. Поташник); • Класифікації творчих завдань (автор В. Андреєв); • Тренінгових вправах з розвитку пізнавальних і творчих здібностей дітей (автор І. Заїка); • Технології використання ігор (Осадчук Р. І. Дидактичні ігри у навчальному процесі школи.// Педагогіка і психологія. - 1996. - №4.- С. 102 - 110.) Стисла анотація досвіду: Активізація навчально-пізнавальної діяльності – підвищення рівня усвідомленого сприйняття навчального матеріалу. Для цього використовуються певні форми і методи роботи з учнями: • метод евристичної бесіди; • дискусія; • дидактичні та рольові ігри; • мультимедійні технології; • тестові технології; • робота в групах; • випереджальні групові та індивідуальні завдання; • використання позакласної роботи для виявлення і розвитку здібностей учнів. Результативність впровадження досвіду: Впровадження досвіду роботи з проблеми «Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках світової літератури» дає можливість сформувати стійкий інтерес учнів до предмету через цікавість і допитливість і значною мірою визначити успіх учнів у навчанні. Репрезентація досвіду: Рівень репрезентації: навчальний заклад; Форми репрезентації: робота в творчій групі філологів, майстер – класи, виступи на ШМО, педраді, відкриті уроки та позакласні заходи.