Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 02:55

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках світової літератури
Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках світової літератури

Біденко Тетяна Іванівна, вчитель світової літератури,  спеціаліст І категорії

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №58
Запорізької міської ради Запорізької області;

Директор: Шапка Віктор Іванович,

Адреса: 69001, м. Запоріжжя, вул. Поточна, буд. 7;

Телефон: (0612) 32-79-36,
е-mail:  shkola58@gmail.com



Провідна педагогічна ідея досвіду: Модернізація уроків світової літератури  шляхом впровадження в навчально-виховний процес інноваційних освітніх технологій. Реалізація принципу активності в навчанні має певне значення, оскільки навчання і розвиток носять діяльнісний характер, і від якості навчання, як діяльності, залежить результат навчання, розвитку та виховання учнів.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:

З метою  реалізації вимог нових Державних стандартів початкової та загальної середньої освіти щодо компетентнісно спрямованої взаємодії вчителя  з учнями, виходячи з «Концепції загальної середньої освіти» та основних орієнтирів модернізації змісту освіти, питання активізації навчання учнів відноситься до числа найбільш актуальних проблем сучасної педагогічної науки і практики. Пізнавальний інтерес виступає перед нами  як сильний засіб навчання. Тому в процесі навчання необхідно систематично збуджувати, розвивати і укріплювати пізнавальний інтерес учнів і як важливий мотив навчання, і як стійку рису особистості, і як могутній засіб виховуючого навчання, підвищення його якості.

Науково-теоретична база досвіду:

Розробка обраної теми ґрунтується на:
•    Орієнтації навчання на різнобічний розвиток учнів (дослідження В.В.Давидова, П.Я. Гальперіна, Л.В. Занкова, Д.Б. Ельконіна, що виявили можливості значного підвищення активності школярів у навчально-пізнавальній діяльності);
•    Особистісно-діяльному та системно-цілісному підході до розгляду функціонування системи «учитель – учень» (Щукина Г. И. Педагогические проблемы формирования познавательных интересов учащихся. - М., Педагогика, 1988. - 208 с.);
•    Психологічній теорії творчої особистості та її розвитку (Р. Грановська, Л. Єрмолаєва-Томіна, В. Козленко, Я. Пономарьов);
•    Визначенні педагогічної майстерності та педагогічної творчості вчителя (В. Андреєв, Ю. Бабанський, М. Поташник);
•    Класифікації творчих завдань (автор В. Андреєв);
•    Тренінгових вправах з розвитку пізнавальних і творчих здібностей дітей (автор І. Заїка);
•    Технології використання ігор (Осадчук Р. І. Дидактичні ігри у навчальному процесі школи.// Педагогіка і психологія. - 1996. - №4.- С. 102 - 110.)

Стисла анотація досвіду:
Активізація навчально-пізнавальної діяльності – підвищення рівня усвідомленого сприйняття  навчального матеріалу. Для цього використовуються певні форми і методи роботи з учнями:
•    метод евристичної бесіди;
•    дискусія;
•    дидактичні та рольові ігри;
•    мультимедійні технології;
•    тестові технології;
•    робота в групах;
•    випереджальні групові та індивідуальні завдання;
•    використання позакласної роботи для виявлення і розвитку здібностей учнів.

Результативність впровадження досвіду:
Впровадження досвіду роботи з проблеми «Активізація навчально-пізнавальної діяльності учнів на уроках світової літератури» дає можливість сформувати стійкий інтерес учнів до предмету через цікавість і допитливість і значною мірою визначити успіх учнів у навчанні.

Репрезентація досвіду:

Рівень репрезентації: навчальний заклад;
Форми репрезентації: робота в творчій групі філологів, майстер – класи,  виступи на ШМО, педраді, відкриті уроки та позакласні заходи.

Категорія: Українська та російська філологія | Додав: OrdgonRMO (19.01.2014)
Переглядів: 1522 | Теги: Орджонікідзевський | Рейтинг: 2.0/21
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024