Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 19.04.2024, 07:56

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Українська та російська філологія

Розвиток творчих здібностей учня як засіб формування комунікативної компетентності особистості школяра

Розвиток творчих здібностей учня як засіб формування комунікативної компетентності особистості школяра, націленої на досягнення життєвого успіху





Головач  Лариса Федорівна,
учитель української мови та літератури,
світової літератури,
спеціаліст вищої категорії

Запорізький загальноосвітній багатопрофільний навчально-виховний комплекс № 106; 
директор - Іванішина О.А.; 
вул.. Рубана 9, м. Запоріжжя, 69124; 
тел.: (061) 236 69 30; 

Провідна педагогічна ідея досвіду: полягає у застосуванні ефективних та інноваційних методів організації навчально-виховного процесу (технології розвитку креативності, технології проблемного навчання, інтерактивної технології,  роботи в групах, методу «гронування», методу проектів).  Систематичне використання  на уроках світової літератури та в позаурочний час ефективних методів  навчання сприяє формуванню стійкої мотивації до читання художньої літератури,  до вивчення світової літератури як скарбниці духовних цінностей людства, формуванню читацької та мовленнєвої культури, формуванню духовного світу особистості, її високої моралі, ціннісних орієнтацій, розвитку творчих здібностей, культури спілкування, критичного мислення.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Питання розвитку творчої особистості набуває особливої ваги в умовах зміцнення та вдосконалення української державності, що зумовлює необхідність підвищення інтелектуального та культурного потенціалу суспільства й удосконалення всіх ланок навчально-виховного процесу.
Кардинальні зміни в суспільстві, які спричиняють потребу в розвитку й використанні на благо суспільства творчих здібностей особистості, диктують необхідність оновлення сфери освіти. Одним із пріоритетних її напрямів стає формування творчої особистості, здатної до гнучкої адаптації в будь-яких умовах, спроможних не тільки здобувати різноманітні знання, а і їх осмислювати та застосовувати.
Головним завданням учителя-словесника є виховання особистості, здатної сформувати власну індивідуальність, спроможної захистити своє право на життєвий вибір, особистості, яка може аналізувати й оцінювати явища дійсності, орієнтуватися у світі мінливих цінностей. 
Перспективність даного педагогічного досвіду полягає в можливості розвитку та застосуванні його на практиці, доступності для творчого наслідування іншими зацікавленими педагогами; він не потребує створення особливих умов.
Науково-теоретична база досвіду презентується на досягненнях таких учених, педагогів: Біне А., Векслера Д., Торренса Е., Гільбуха Ю., Глазової О. та інших. 

Стисла анотація досвіду
У досвіді теоретично та практично обґрунтована необхідність використання в діяльності вчителя ефективних та інноваційних методів організації навчально-виховного процесу, які сприяють розвитку творчих здібностей учнів.  Апробована система використання технології розвитку креативності (ТРК) на уроках світової літератури спрямована на формування комунікативної компетентності особистості школяра, націленої на досягнення життєвого успіху. Учитель узагальнює свої педагогічні надбання у вигляді системи методичних розробок уроків з використанням інтерактивних ігор, методу «гронування», написання творчих учнівських робіт тощо. Спираючись на сучасні наукові погляди, положення, учитель наводить приклади застосування ІКТ на уроках світової літератури як засобу позитивної мотивації навчальних досягнень учнів. Успішність роботи вчителя, як показує досвід, полягає і в організації позакласних  заходів. У досвіді вчитель презентує вистави шкільної театральної студії , створені за мотивами творів зарубіжних авторів. Педагог використовує різноманітні форми та методи роботи з учнями, які  слугують єдиній меті – пошуку шляхів розвитку креативності  дитини в процесі навчання в загальноосвітній школі, створення педагогічних умов для розвитку творчих здібностей учня. 
Досвід роботи рекомендовано фахівцям для впровадження у навчально-виховний процес  основної та старшої школи з предмета «Світова література».

Результативність впровадження досвіду:
Створена система педагогічної діяльності вчителя, що сприяє:
-  формуванню комунікативної компетентності особистості школяра,  стійкої мотивації до читання художньої літератури, до вивчення світової літератури як скарбниці духовних цінностей людства; 
- формуванню читацької та мовленнєвої культури, духовного світу особистості, її високої моралі, ціннісних орієнтирів;
-  розвитку творчих здібностей учнів, їхньої культури спілкування, розвиток критичного мислення.
Даний педагогічний досвід містить  ефективну систему уроків (фрагментів), сценаріїв виховних заходів, які орієнтують   діяльність вчителя на активізацію творчих здібностей учнів у контексті формування комунікативної компетентності особистості школяра, націленої на досягнення життєвого успіху.

Репрезентація досвіду: 
-участь у  районному (міському) турі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2014» у номінації «Світова література», (ІІ місце);
-участь учнів у міжнародному конкурсі з української мови імені Петра Яцика (2010-2011 н. р. (ІІ тур) – ІІ місце);
-участь учнів у Міжнародному мовно-літературному конкурсі учнівської та студентської молоді ім. Т. Шевченка (2012-2013- н. р.   (ІІ тур) – ІV місце);
-участь учнів  у Всеукраїнській учнівській олімпіаді з української мови та літератури (2012-2013 н. р. (ІІ тур) – ІV місце).

Категорія: Українська та російська філологія | Додав: Stas (30.01.2014)
Переглядів: 963 | Теги: креативна педаго, відкрите мислення, критичне мислення, креативність, рівні інтелектуальної активності, інтелект, креативне мислення, творчі здібності | Рейтинг: 3.1/67
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024