Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 08:03

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Трудове навчання

Розвиток компетентностей на уроках обслуговуючої праці технології

Розвиток компетентностей на уроках обслуговуючої праці (технології)

Полторапавлова Елла Анатоліївна 

Вчитель обслуговуючої та технічної праці, спеціаліст першої категорії.

Запорізька гімназія № 46 Запорізької міської ради Запорізької області 

Директор Кругла Людмила Юхимівна

Адреса: вул. Орджонікідзе, буд.29, м.Запоріжжя, 69009,

Телефон (061)2365614, (061)2365633, 

e-mail: gimnazy46@i.ua,

сайт: http://gimnazy46.wix.com/school


Провідна педагогічна ідея досвіду 

Створення умов для підвищення компетентностей учнів в ході модернізації освітньої галузі та реалізації Державних освітніх стандартів. Компетентностний підхід в освіті як інноваційний процес. Формування ІКТ-компетентностей на уроках технології, як необхідна умова підвищення рівня навченості та інтересу учнів до предмету. Нові методи проведення нестандартних уроків та розробка нових варіативних модулів з технології.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 

Знання та вміння, які учні отримають на уроках праці, дають можливість учням адаптуватися у сучасному житті після школи. А можливість поєднати на уроках технології знання з різних предметів з інноваціями є кроком до оновлення освітньої політики та якості навчання. Введення нових тем, з рукоділля зокрема, потребують постійного пошуку нових організаційних форм та технологій навчання. Входження навчальних закладів у ринкові відносини, створення нових типів та приватних навчальних закладів створюють реальну ситуацію конкуренції. Це в свою чергу стимулює до розвитку та створення інноваційного процесу навчання і для вчителя.

Науково-теоретична база досвіду 

Ідеї модернізації утворення на компетентностній основі активно обговорюються і розробляються в наукових кругах В.А.Болотовим, Е.В. Бондаревскою, О.Е.Лебедєвим, Е.А.Ленскою, А.А.Пинским, В.В. Сериковим, А.П. Тряпициною. В своїй роботі спираюсь на аналіз факторів, які впливають на компетентність учнів шкіл в сфері ІКТ, що широко обговорювалось в інтернеті Собкіним В.С., Адамчуком Д.Н. та Руднєвим М.Г.. Науковим підґрунтям досвіду є класифікація ключових компетенцій за Хуторським А.В. Під час розробки уроків з варіативної програми я спиралася на досвід роботи Юганової Н.А. , яка так само використовує інформаційно-комуникативні технології на уроках праці та на приклади уроків з використання комп’ютера, які запропонувала Симканич О. у книзі «Застосування комп’ютера в процесі навчання, моделювання та конструювання одягу». Теория уроку за Волковою Н.П. та дидактичні основи сучасного уроку трудового навчання, розроблені Коберник О., допомогли мені скласти плани-конспекти до нестандартних уроків та до уроків проекту варіативного модуля.

Стисла анотація досвіду 

Розглядаючи характеристику груп компетентностей за класифікацією різних авторів та порівнюючи їх, я прийшла до висновку, що найбільш актуальною є розвиток ІКТ-компетенції на уроках технології. Важливими етапами в формуванні ІКТ-компетенцій у школярів є: 1) комп’ютерна підтримка уроків; 2) комп’ютерний супровід уроку; 3) використання комп’ютерних програм для розробки інструкційних та технологічних карт, тестів та контрольних завдань, презентацій. Характеристика методів трудового навчання, методичні рекомендації та методичні розробки уроків з використанням ІКТ стануть у нагоді під час підготовки до уроків та допоможуть іти в ногу з часом. Запропоновані презентації за певними темами варіативних модулів допоможуть інноваційно пояснити новий матеріал учням, а тестові та контрольні завдання – його перевірити. Поширене використання створення проектів учнями на уроках технології вимагає необхідності у розвитку нових форм перевірки цих проектів. Тому приклад театралізованого уроку-змагання буде у нагоді. У досвіді запропоновано проект варіативного модуля «Дизайн побуту та житла» як оптимальний, змістовний та цікавий для впровадження в класах, які не поділяються на групи хлопців та дівчат. Пропонується для вивчення у 9 класі як самостійна варіативна тема або на базі виготовлення комплексного виробу. Цей досвід апробовано і може бути впроваджений в навчальний процес. Мною розроблена програма та система планів-конспектів теоретичних уроків-лекцій, схеми, малюнки, інструкційні карти для практичних робіт. Наведені зразки робіт учнів у фотозвіті: зразки макетів будинків та кімнат, малюнки дизайну кімнат у перспективі, екстер’єрів будинків. У додатку запропоновані розроблені мною різнорівневі тестові завдання з різних тем для різних класів. Представлені також презентації з тем: «М’яка іграшка», «Дизайн. Макети», «Дизайн будинку», роздруковані у слайдах. Запропоновані у додатку 2-3 майстер-класи з виготовлення макетів будиночків у техніці «Квілінг», з сірників, картону, пінопласту та інших матеріалів.

Результативність впровадження досвіду 

Розробки ІКТ-презентацій дають можливість стисло, наочно та швидко пояснити новий матеріал, який добре запам’ятовується з опорою на зорові сприйняття. Розробки тестів дають можливість за короткий час перевірити великий обсяг теоретичної інформації, що особливо актуально, коли практичний урок з технології лише 45хвилин. Розробки уроків з використанням ІКТ підвищують інтерес до предмету на 50 відсотків. Нові форми перевірки знань, зокрема урок-презентація (театралізований урок), не тільки зацікавлює та згруповує учнів, а й допомагає задіяти міжпредметні зв’язки та сконцентрувати увагу на естетичному вихованні. Проект варіативного модуля «Дизайн побуту та житла» є оптимальним, змістовним, цікавим та актуальним для майбутніх громадян суспільства і вимагає вдосконалення не тільки трудових навичок роботи з різними конструкційними матеріалами, а й розвитку графічних вмінь, творчих потенціалів та естетичних смаків.

Презентація досвіду 

У навчальному закладі Запорізька гімназія №46 під час тижня кафедри: відкритий театралізований урок-змагання з теми «Презентація проектної роботи з теми варіативного модуля «М’яка іграшка» (2010р.); майстер-клас для учнів 2-7 класів «Музика вітру. Прикраса для дому»(2011р); виставка малюнків та макетів учнів «Будинок моєї мрії»(2011р); виставка робіт вчителя та учнів «Жінка-майстриня»(2012р); майстер-клас для учнів 5-9 кл. «М’яка іграшка. Домовик – оберіг дому».

 Виступи на районних методичних об’єднаннях з тем: «Використання між предметних зв’язків на уроках обслуговуючої праці», «Використання різнорівневих тестів на уроках трудового навчання», «Розробка інструкційних різнорівневих карт до теми «М’яка іграшка. Іграшки з помпонів», «Естетичне виховання учнів на уроках праці» (2010-2013р.) та на педраді з теми «Розвиток компетентностей на уроках обслуговуючої праці».

Участь у районному конкурсі дитячих робіт «Знай та люби свій край» (2012р, 2013 р.), участь у районному конкурсі дитячих поділок з теми «Протипожежна безпека» (2013р.)

http://zw.ciit.zp.ua/index.php/%D0%A3%D1%87%D0%B0%D1%81%D1%82%D0%BD%D0%B8%D0%BA:%D0%9F%D0%BE%D0%BB%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B0%D0%BF%D0%B0%D0%B2%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%B0_%D0%AD%D0%BB%D0%BB%D0%B0_%D0%90%D0%BD%D0%B0%D1%82%D0%BE%D0%BB%D1%8C%D0%B5%D0%BD%D0%B2



Категорія: Трудове навчання | Додав: zavod (26.01.2014)
Переглядів: 2563 | Коментарі: 2 | Теги: уроки технології, Заводський, комп’ютерний супровід уроку, програма проекту варіативного модул | Рейтинг: 3.1/56
Всього коментарів: 2
2 Мешкова Оксана  
Дуже талановито та професійно, пощастило вашим учням.
Щастя вам та успіхів.

1 Черних Ольга  
Матеріал цікавий. Творчих успіхів і натхнення!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024