Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 17:51

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Трудове навчання

Професійна орієнтація як елемент викладання трудового навчання
Професійна орієнтація як елемент викладання трудового навчання

Лаврищева Світлана Федорівна, методист з профорієнтації Запорізького міжшкільного навчально-виробничого комбінату, вчитель трудового навчання, вища категорія, вчитель-методист.

Запорізький міжшкільний навчально-виробничий комбінат Запорізької міської ради Запорізької області;

директор : Серемов Степан Іванович;

адреса: м. Запоріжжя,69035;
вул. Сорок років Радянської України, 57;


тел. (061)233-33-71;
e-mail : zmnvk@mail.ru.

Провідна педагогічна ідея досвіду.
Виховання бажання та розвиток умінь учнів орієнтуватись у світі професій. Сприяти отриманню знань про свої індивідуальні особливості, професійні якості. При виборі майбутньої професійної діяльності керуватись формулою вибору професії: «Хочу» - «Можу» - «Треба».

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду.
Проблема формування у старшокласників готовності до вибору професій набуває в сучасних умовах великого значення.  Формування рис творчої особистості у дітей та молоді, їх підготовка до творчої професійної діяльності є однією з важливих функцій системи трудової підготовки і профорієнтації учнів. Тому є необхідність надання учням профорієнтаційних послуг (інформування, тестування, консультування) для правильного вибору професії відповідно до власних інтересів, здібностей, нахилів та з орієнтацією на вибір робітничих професій, необхідних в регіоні.

Науково-теоретична база досвіду.
Психолого-педагогічним аспектам проблеми професійного самовизначення, формування готовності до вибору професій присвячені роботи Павлютенкова Є. М., Мадзігона В. М., Шавір П.А., Журавльової В. І., Климова Є. О., Платонова К. К. та деяких інших дослідників - педагогів і психологів.
Соціальне замовлення суспільства щодо виховання молоді, соціально-педагогічні завдання трудового виховання та профорієнтації розглянуті Атутовим П. Р., Мадзігоном В. М., Батишевим С. Я.
Проблеми психодіагностики, профконсультації та профвідбору учнів відображені у працях Жуковської В.І., Платонова К. К., Федоришина Б. О. та ін.

Стисла анотація досвіду.
У процесі впровадження досвіду в навчально-виховний процес  використовувалася робота в групах під час пошуку необхідної інформації про навчальні заклади міста, області; учні виконували творчі роботи в з окремих питань програми предмету  «Технології», що пов’язані з вибором учнями майбутньої професії. Повною мірою використовувалася проектно-технологічна діяльність учнів, результатом якої в 11 класі є створення орієнтовного проекту «Моя професійна кар’єра». При вивченні особистості учня застосовувалися роботи Клімова Є.О., тест Дж. Холанда, різноманітні тести для діагностики професійної спрямованості, комунікативних і організаторських здібностей, методика «Інтелектуальна лабільність», карта інтересів, Тепінг-тест ( визначення сили нервової системи), оцінка розвитку вольових якостей, рівень сформованості творчих здібностей та ін.

Результативність впровадження досвіду. 
Результатом плідної системної роботи над реалізацією впровадження в практичній діяльності завдань, передбачених проблемною темою досвіду є:
-    Проведення тестового дослідження випускників 2013 року, яке свідчить, що  81% учнів обрали навчальний заклад, в якому здобувають професію згідно своїх інтересів, нахилів та здібностей;
-    Застосування практичних навичок та вмінь за попереднім знанням теоретичного матеріалу та вивчення пріоритетів щодо вибору професій, конкурентоспроможних на ринку праці сьогодення.

Репрезентація досвіду.
Досвід презентовано  на засіданні методичної ради ЗМНВК, методичному об’єднанні вчителів трудового навчання Запорізького району; впроваджується в практику роботи  вчителів трудового навчання, технологій району та міста. Формою репрезентації є розміщення інформації про досвід в мережі Інтернет.


Категорія: Трудове навчання | Додав: OrdgonRMO (24.01.2014)
Переглядів: 647 | Теги: діагностика професійної спрямованос, конкурентоспроможні професії, кар’єрний ріст, створення життєвого проекту, Орджонікідзевський | Рейтинг: 2.4/16
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020