Суть досвіду –це реалізація проблеми творчого розвитку особистості, спрямованої на засвоєння чогось принципово нового, потрібного та корисного в даній й ситуації й часі.
Впровадження новітніх педагогічних технологій та розробка творчих завдань, метою яких є постійне збагачення творчим досвідом і формуванням механізму самоорганізації кожного учня.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Якості, необхідні сучасній людині, - це здатність опановувати інформацію, вирішувати насущні побутові проблеми, обговорювати й розуміти принципи дії найпоширенішої техніки, мати уявлення про різноманітні характеристики існуючих професій. Велику допомогу у вирішенні цих завдань може надати школа, використовуючи шляхи розширення загальних знань і розвитку здібностей, стимулюючи одночасно вміння логічно мислити, встановлювати причинно – наслідкові зв’язки й робити висновки. «Метою освіти , - відзначається в Законі « Про освіту», -
є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей ,виховання високих моральних якостей,формування громадян, здатних до свідомого суспільного вибору…»
Слід пам’ятати, що кожна людина є унікальною, неповторною особистістю, здатною до самоактуалізації, до розвитку власних творчих здібностей. Ця особистість наділена надзвичайним багатим потенціалом, який часто буває реалізованим не повністю через об’єктивні і суб’єктивні причини. Тому формування творчих здібностей на уроках трудового навчання залишається актуальним і сьогодні.
Науково – теоретична база:
В основу досвіду покладені роботи:
Зайцева О.В. «Творча діяльність як засіб розвитку професійних інтересів школярів у процесі трудового навчання»,
Коперник О.М, Ящук С.М «Методика організації проектно - технологічної діяльності на уроках трудового навчання»,
Махмутов М.М. «Організація проблемного навчання в школі»,
Пометун О, Піроженко Л. «Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання».
Рибалка В.В. «Психологія розвитку творчої особистості»,
Сисоєва С. «Творчість як умова самореалізації особистості»
Стисла анотація досвіду:
У досвіді представлена система уроків з теми «Проектування та оздоблення виробів вишивкою» для учнів 6- го класу ; проведення захисту творчого проекту «Вишита листівка» .
Види об’єктів праці для проектування та оздоблення виробів вишивкою, відповідно до вікових особливостей учнів.
Позаурочна діяльність з розвитку творчих здібностей учнів .
Результативність впровадження досвіду.
Виступи на методичних семінарах та педагогічних нарадах з проблемного питання.
Результативність впровадження досвіду:
Впровадження мною інноваційних технологій на уроках обслуговуючої праці розвиває творчі здібності учнів, привчає їх до самостійності; підвищує логічне мислення; забезпечує оволодіння навичками та удосконалення майстерністю; виховує прагнення до вибору професії. Саме такий підхід привів до бажаних результатів. Учениці нашої школи неодноразово ставали переможцями районних та обласних конкурсів творчих робіт учнів « Місто Z», « Знай і люби свій край», « Таланти твої Україно» та нагороджувались грамотами за високу якість та майстерність; були призерами районних олімпіад с обслуговуючої праці.
Репрезентація досвіду:
«Проектування та оздоблення виробів вишивкою» для учнів 6- го класу ; проведення захисту творчого проекту «Вишита листівка» - шкільний та районний рівень репрезентації.
Композиційні розробки вишивання рушників.
Види об’єктів праці для проектування та оздоблення виробів вишивкою, відповідно до вікових особливостей учнів - міський та обласний рівень репрезентації.
Форми репрезентації – виступи на семінарах та конференціях.
Методична розробка конкурсу «Школярочка - господарочка» схвалена на методичній раді КЗ « ЗОІППО» ЗОР та рекомендована для використання вчителям обслуговуючої праці у своїй діяльності.