Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 18:04

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Трудове навчання

Проектна діяльність як засіб розвитку творчих здібностей учнів на уроках обслуговуючої праці та позаурочній діяльності.

Проектна діяльність як засіб розвитку творчих здібностей учнів  на уроках обслуговуючої праці та позаурочній діяльності.  





Шейн Віра Іванівна,
вчитель обслуговуючої праці,
спеціаліст вищої категорії,
вчитель – методист.

Запорізький загальноосвітній навчально – виховний  комплекс № 108
Запорізької міської ради Запорізької області
Директор навчального закладу Кришталь В.В
вул. Дорошенка 1,м.Запоріжжя, 69124,
тел./факс.:(061)278-84-75, 
Код ЄДРПОУ 20517314

Провідна педагогічна ідея досвіду:
Суть досвіду –це реалізація проблеми творчого розвитку особистості, спрямованої на засвоєння чогось  принципово  нового, потрібного та корисного в даній й ситуації й часі.   
 Впровадження  новітніх педагогічних  технологій та розробка творчих завдань, метою яких є постійне збагачення творчим досвідом   і формуванням механізму самоорганізації кожного учня.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
     Якості, необхідні сучасній людині, - це  здатність опановувати інформацію, вирішувати насущні побутові проблеми, обговорювати й розуміти принципи дії найпоширенішої техніки, мати уявлення про різноманітні характеристики існуючих професій. Велику допомогу у вирішенні цих завдань може надати школа, використовуючи шляхи розширення загальних знань і розвитку здібностей, стимулюючи одночасно вміння логічно мислити, встановлювати причинно – наслідкові зв’язки й робити висновки. «Метою освіти , - відзначається в Законі « Про освіту», - 
є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і фізичних здібностей ,виховання високих моральних якостей,формування громадян,  здатних до свідомого суспільного вибору…»
    Слід пам’ятати, що кожна людина є унікальною, неповторною особистістю, здатною до самоактуалізації, до розвитку власних творчих здібностей. Ця особистість наділена надзвичайним багатим потенціалом, який часто буває реалізованим не повністю через об’єктивні  і суб’єктивні причини. Тому формування творчих здібностей на уроках трудового навчання залишається актуальним і сьогодні.

Науково – теоретична  база:
   В основу досвіду покладені роботи:
 Зайцева  О.В. «Творча діяльність як засіб розвитку професійних інтересів школярів у процесі трудового навчання»,
Коперник О.М, Ящук  С.М «Методика організації проектно - технологічної діяльності на уроках трудового навчання»,
Махмутов М.М. «Організація проблемного навчання в школі»,
Пометун О, Піроженко Л. «Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання».
Рибалка В.В. «Психологія розвитку творчої особистості»,
Сисоєва С. «Творчість   як умова самореалізації особистості»

Стисла анотація досвіду:
     У досвіді представлена система уроків з теми «Проектування та оздоблення виробів вишивкою» для учнів 6- го класу ; проведення захисту творчого проекту «Вишита листівка» . 
Види об’єктів праці для  проектування та оздоблення виробів вишивкою, відповідно до вікових особливостей учнів.
Позаурочна діяльність з розвитку  творчих здібностей учнів .
Результативність впровадження досвіду.
Виступи на методичних семінарах та педагогічних  нарадах  з проблемного питання.

Результативність впровадження досвіду:
     Впровадження мною інноваційних технологій на уроках обслуговуючої праці розвиває творчі здібності учнів, привчає їх до самостійності; підвищує логічне мислення; забезпечує оволодіння навичками та удосконалення майстерністю; виховує прагнення до вибору професії. Саме такий підхід привів до бажаних результатів. Учениці нашої школи неодноразово  ставали переможцями районних та обласних  конкурсів творчих робіт  учнів « Місто Z», « Знай і люби свій край», « Таланти твої Україно» та нагороджувались грамотами за високу якість та майстерність; були призерами районних олімпіад с обслуговуючої праці.

Репрезентація досвіду:
      «Проектування та оздоблення виробів вишивкою» для учнів 6- го класу ; проведення захисту творчого проекту «Вишита листівка» - шкільний та районний рівень репрезентації. 
 Композиційні розробки вишивання рушників.
 Види об’єктів праці для  проектування та оздоблення виробів вишивкою, відповідно до вікових особливостей учнів  - міський та обласний рівень репрезентації.
     Форми репрезентації – виступи на семінарах та конференціях.
Методична розробка конкурсу  «Школярочка - господарочка» схвалена на методичній раді КЗ « ЗОІППО» ЗОР та рекомендована  для використання вчителям обслуговуючої праці у своїй діяльності. 
Категорія: Трудове навчання | Додав: Stas (30.01.2014)
Переглядів: 1462 | Теги: український рушник, побудова, листівка ручної роботи, Українська народна вишивка, проект, об'єкти проектування, українська писанка, оздоблення виробів | Рейтинг: 2.9/45
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020