Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 17:38

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Трудове навчання

Компітентнісно–орієнтований підхід до формування інформаційно–комунікаційної та проектно–технологічної компетентностей учнів старшої школи
Компітентнісно–орієнтований підхід до формування інформаційно–комунікаційної та проектно–технологічної компетентностей учнів старшої школи в процесі профільного навчання «Технології» засобами  ІКТ»
КУРАЛЕХ ВІРА ВАСИЛІВНА,  вчитель трудового навчання та профільного навчання «Технології», 
«Спеціаліст вищої категорії», «Старший вчитель», «Відмінник освіти України».

Запорізький навчально–виховний оздоровчий комплекс № 110 Запорізької міської ради Запорізької області 

Директор школи: Демченко Аркадій Григорович

вул. Стешенка, 19 м. Запоріжжя, Запорізька область, 69118, 
тел. (061)289 – 78 – 15, факс 289 – 78 – 17, 
Е – mail: sh110@ukr.net
   

Провідна педагогічна ідея досвіду: Зміни у суспільному житті і свідомості вимагають від педагогів  визначити нову мету навчання та виховання – розвиток інноваційної особистості, здатної до життєвої творчості та самореалізації у нових соціальних умовах. Якщо говорити про учня, то йому сьогодні потрібні не тільки знання, але і достатній рівень життєвої компетентності для успішної адаптації в швидкозмінному соціумі та сучасному світі, враховуючи те, що за останні кілька років нові інформаційні технології повели людську цивілізацію на багато кроків уперед і стали невід’ємною частиною нашого життя. Ми вчимося жити самі та навчаємо жити дітей. 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Впровадження  інформаційно-комунікаційних технологій в навчально–виховний процес  – явище нове та актуальне. Освіта в Україні повинна розвиватися у контексті розвитку цивілізації та інформатизації суспільства. При цьому формується високого рівня інформаційна культура кожного члена суспільства, держави; впроваджуються сучасні інформаційні технології у практику навчально-виховного процесу, що є пріоритетними шляхами розвитку освіти.
 Специфіка викладання предмету «Технології» поставила на вимогу часу впровадження не тільки нових форм та методів роботи, а й використання новітніх технічних засобів. Тому для актуалізації роботи потрібно використовувати саме нові технології інформаційного, комунікаційного та проектно-технологічного характеру. Комп’ютер та всесвітня мережа займає чітку позицію у навчально-виховному процесі, а отже використання в практиці роботи ІКТ є доцільним та актуальним.
   
Науково-теоретична база досвіду: Проблемам формування інформаційно-комунікаційної компетентності та підготовки вчителів до використання в навчальному процесі ІКТ присвячені роботи Н. В. Апатової, В. Ю. Бикова, Б. С. Гершунського, Т. М. Демиденко, М. І. Жалдака, Т. І. Коваль, М. М. Левшина, Ю. І. Машбиця, В. М. Монахова, Н. В. Морзе, О. В. Овчарук, О. М. Спіріна, Є. С. Полат, М. Л. Смульсон, Н. Ф. Тализіної та ін. Як зазначає В. Биков, «…у діяльності навчальних закладів усіх типів проблемам інформатизації повинна приділятись першочергова увага». Тому однією з умов успішної реалізації завдань інформатизації освіти є розв’язання проблеми підготовки вчителів до використання інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) у своїй професійній  діяльності та формування у педагогів як професійної інформаційної, так і загальної інформаційної культури. Учитель повинен розуміти, що підвищення власної ІКТ-компетентності дозволить йому інтенсифікувати та полегшити свою працю.
   
Стисла анотація досвіду: В матеріалах досвіду представлено наробки вчителя з використання ІКТ на уроках профільного навчання. Даний досвід є раціоналізаторським з елементами новизни у тому, що процес трудового навчання будується на основі співпраці та активної навчальної діяльності усіх учасників освітнього процесу, що сприяє створенню учнями власних освітніх продуктів і оволодінню досвідом продуктивної діяльності засобами ІКТ, а саме використання програмних комплексів та систем автоматизованого проектування «LEKO», «JULIVI». Використання нових методик – засіб підтримати зацікавленість предметом. 

Результативність впровадження досвіду: 
* Стабільний рівень навчання на усіх щаблях навчання .
*  Позитивна динаміка за показником «Якість знань».
*  Активізація пізнавальної діяльності.
* Підвищення мотивації до навчання і компетентного   вибору професійної діяльності.
*  Оволодіння учнями ключовими компетентностями.
* Сформованість науково-дослідницьких навичок.
*  Активна участь учнів в проектній діяльності та творчих конкурсах.

Репрезентація досвіду: Питання по впровадженню ІКТ в навчально-виховний  процес  були висвітлені на районних семінарах по темі: «Використання ІКТ технологій на уроках трудового навчання»  2011рік – НВОК №110; 2012рік – ЗОШ №84.
Категорія: Трудове навчання | Додав: kommun (31.01.2014)
Переглядів: 1839 | Коментарі: 4 | Теги: САПР «LEKO», Комунарський, компітентнісно – орієнтований підхі | Рейтинг: 3.6/261
Всього коментарів: 4
4 gallina_li  
Сильный и творчески состоявшийся учитель!Молодец!Успехов и  вдохновения!!!

3 Валентина (15.02.2014)  
Цікавий матеріал,вчитель працює творчо. Успіхів!

2 Виктория  
Материал интересный, а главное, что дети на уроках работают с удовольствием! Успехов!

1 Nataly  
Дуже цікавий матеріал. Для сьогодення - тема актуальна та перспективна. Вчитель працює творчо, самовіддано - про це свідчать результати впровадження досвіду

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024