Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 17:59

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Трудове навчання

Інновації у профільній школі: роль технології педмайстерні в підвищенні ефективності уроків з основ дизайну
Інновації у профільній школі: роль технології педмайстерні в підвищенні ефективності уроків з основ дизайну

Гриняєва Наталія Григорівна,
вчитель обслуговуючої праці, «спеціаліст вищої категорії», «учитель-методист»

Запорізький навчально-виховний комплекс технічного профілю № 70 Запорізької міської ради Запорізької області
Адреса:  69104, м. Запоріжжя, вул. Снайперська, 1
Телефон: 7698050
E-mail: school70@ukr.net
Сайт: zp-school70.at.ua

Директор Гігаурі Надія Вікторівна


Провідна педагогічна ідея досвіду: Педагогічна майстерня — це така форма навчання дорослих і дітей, яка створює умови для сходження кожного учасника до нового знання й нового досвіду шляхом самостійного або колективного відкриття.  Діти здійснюють самостійні відкриття, шукають, відповіді на питання і радіють знахідкам у об'єкті, що вивчається, та в самих собі. Усі учасники — і діти, і дорослі — сприймають процес у майстерні як частинку живого життя. Мета та завдання технології: навчити учасників мислити творчо та розкуто і самостійно вибудовувати  свої знання.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:  Дизайнеру в своїй творчості доводиться виконувати функції конструктора, модельєра, технолога, дизайнера тощо. Він повинен вміти знаходити найбільш раціональні засоби створення цілісної структури і гармонії форми. Формування дизайнерських знань і вмінь відбувається у відповідній діяльності. Досвід свідчить, що вона забезпечується технологіями, спрямованими на спостереження, власний пошук та практичну реалізацію задуму. Для вчителя трудового навчання обов`язковими є пошук, вивчення, апробація та впровадження ефективних технологій та методик, що максимально забезпечать умови для розвитку дизайнерських здібностей, організації творчої діяльності учнів. Серед новітніх технологій таку можливість надає технологія педагогічної майстерні, яка передбачає розуміння творчого задуму через порівняння, співставлення, а далі рух до розуміння сутності явища, що є поштовхом для самостійної творчості.

Науково-теоретична база досвіду. Теоретичні засади технології майстерень створені педагогами французької групи «Нова освіта» (О. та А. Басис, М. Дюком, П.Коллен) та отримали розвиток в роботах російських учених.

Стисла анотація досвіду: У даному досвіді узагальнено матеріал, який на практичному рівні демонструє можливості та переваги використання технології педагогічної майстерні при викладанні обслуговуючої праці та спецкурсів з трудового навчання. Ця технологія надає можливість вчителеві основ дизайну максимально заглибитися в твір мистецтва та реалізувати основні етапи проробки виробу (художньо-конструкторський аналіз, художньо-конструкторську пропозицію, ескізний пошук оптимальної форми та компонування виробу, художньо-конструкторський проект) в органічно створеній діяльності з максимальними результатами.

Результативність впровадження досвіду: Дана технологія забезпечує високу продуктивність навчального процесу, стимулює творчу діяльність учнів. Крім того, дана технологія спрямована на досягнення а) внутрішнього результату (знайомство з основними поняттями теми, усвідомлення особистої значущості змісту, емоційне переживання та формування ціннісних відношень до змісту теми, нові питання, що потребують роздумів, заглиблення в тему); б) зовнішнього результату (творча робота узагальнюючого та рефлексивного характеру, яка може бути представлена в різних формах: слово, фарба, синтетичний жанр).

Репрезентація досвіду: проведення уроків в рамках роботи шкільної міжпредметної творчої групи, презентація здобутків на міській науково-практичній конференції «Художньо-педагогічний аналіз творів мистецтва» (лютий 2013 р.), участь у конкурсі «Вчитель року 2014».

Категорія: Трудове навчання | Додав: kommun2 (24.01.2014)
Переглядів: 549 | Теги: технологія педмайстерні, розвиток дизайнерських здібностей., Комунарський, профільна школа, самостійний пошук та колективне від | Рейтинг: 2.9/29
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020