Формування продуктивної творчості в учнів через застосування проектної технології на уроках трудового навчання
Формування продуктивної творчості в учнів через застосування проектної технології на уроках трудового навчання
ПІБ: Назаренко Ірина Ігорівна. Посада: учитель обслуговуючої праці. Педагогічна категорія, звання: спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист.
Запорізький навчально-виховний комплекс з відділенням для реабілітації дітей хворих на цукровий діабет Запорізької міської ради Запорізької області. Директор: Любімова Алла Володимирівна. Адреса: І корпус - 69000, м. Запоріжжя, вул. Якова Новицького, 9; ІІ корпус – 69035, м. Запоріжжя, вул..Сталеварів, 29. Телефони: (061)233-14-77, (061)233-25-24, (061)234-01-04 Факс: (061)233-14-77; E-mail: osnovazp@mail.ru Сайт: https://sites.google.com/site/znvkosnova/
Провідна педагогічна ідея досвіду: Проектна технологія забезпечує перехід від традиційних освітніх технологій до нового типу навчання, спрямована на формування в учнів певної системи інтелектуальних і практичних умінь, дозволяє здійснити успішне формування здатності учнів до продуктивної творчості. Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Технологія проектної діяльності в сучасній освіті вважається однією з перспективних технологій навчання, тому що вона створює умови для творчої самореалізації учнів, підвищує мотивацію для отримання знань, сприяє розвитку здатності до практичної творчості. Учні набувають досвіду вирішення реальних проблем з огляду на майбутнє самостійне життя, які проектують у навчанні. Науково-теоретична база досвіду: Практичний досвід базується на дослідженнях сучасних вітчизняних вчених К.Бабій, А.Бахтарової, І.Литвиненко, які використовують проектну технологію навчання під час нетрадиційного уроку в школі; Т.Бєлявцевої та П.Лернег, які застосовують метод проектів при формуванні пізнавальної активності учнів; Є. Ксьондзік, Н. Христюк, які використовують проектні технології в роботі з обдарованими дітьми; Т. Матвійчик, який вирішує проблему успіху в проектній діяльності. Стисла анотація досвіду: Матеріали досвіду подані за розділами: методи проектно-технологічної діяльності, формування ключових компетентностей учнів на уроках трудового навчання, зміст основних етапів проектно-технологічної діяльності, проектна технологія, діяльність вчителя і учнів у процесі виконання проектів, економічна частина проекту, оцінювання навчальних досягнень учнів, творчі проекти учнів. Вчителем розроблено дидактичні таблиці для кращого засвоєння матеріалу, практичні поради для вчителів з досвіду роботи. Результативність впровадження досвіду: Практичне значення одержаних результатів полягає в розробці та впровадженні технології використання проектної діяльності, яка впливає на ефективний розвиток продуктивної творчості учнів на уроках трудового навчання. Методичні підходи та рекомендації вчителя можуть бути використані з метою створення психолого-педагогічних умов та впровадження проектних технології під час проведення практичних занять. Здобутки досвіду роботи рекомендовано для вчителів трудового навчання та керівників гуртків. Репрезентація досвіду: Досвід роботи презентовано : • на засіданні районного МО «Методи інтерактивного навчання на уроках трудового навчання» ( січень 2011); • на обласному семінарі «Орієнтовне календарно-тематичне планування виконання проекту» ( березень 2011); • на засіданні творчої група міського МО вчителів трудового навчання «Проектно-дослідницька робота» жовтень 2012); • презентація на обласному семінарі «Активізація пізнавальної діяльності на уроках трудового навчання» ( лютий 2012); • на обласному семінарі «Реалізація програми «Обдарована дитина» (квітень 2012); • на засіданні творчої групи міського МО вчителів трудового навчання «Розвиток творчих компетентностей школярів через використання інтерактивних методик і технологій навчання» (листопад 2013); • проведення заняття для школи молодого вчителя «Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів з трудового навчання. Форми та методи оцінювання» (березень 2013). Матеріали досвіду опубліковано: 1. Назаренко І.І.«Графічна підготовка учнів на уроках обслуговуючої праці» газета «Трудове навчання» №2, 2008// Шкільний світ. 2. Назаренко І.І.«Завдання для тематичного оцінювання 7 класу» газета «Трудове навчання» №3, 2009// Шкільний світ. 3. Назаренко І.І.«Народна кухня – культурна спадщина українського народу» газета «Трудове навчання» №10 (46) жовтень 2011// Шкільний світ.