Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Українська та російська філологія [83]
Історія і правознавство [27]
Математика [32]
Фізика, астрономія [15]
Географія та економіка [29]
Інформатика [16]
Іноземні мови [62]
Хімія, біологія, екологія [38]
Фізичне виховання та основи здоров'я [20]
Музика, образотворче мистецтво [18]
Трудове навчання [9]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 17.04.2021, 23:55

Головна » Статті » Специфіка навчальних предметів » Музика, образотворче мистецтво

Виховання самодостатньої, гармонійної особистості
Виховання самодостатньої, гармонійної особистості,  яка прагне до вдосконалення, виявлення моральної позиції, прояву естетичних поглядів та самостійного використання набутих знань у полікультурному соціальному просторі.

Кудій Ольга Вікторівна, учитель теорії музики, сольфеджіо, музичної літератури, концертмейстер, куратор, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист, ”Відмінник народної освіти".
Боброва Ірина Вікторівна, учитель теорії музики, сольфеджіо, музичної літератури, концертмейстер, куратор, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист, ”Відмінник народної освіти".
 
Запорізький класичний ліцей Запорізької міської ради Запорізької області,

Баньковська Олена Григорівна, директор класичного ліцею,

69035, Запорізька область, місто Запоріжжя, вулиця Правди, 23,
телефони: (0612)34-06-82, факс 233-11-44
E-mail: lyceumsekret@ukr.net,
сайт http://classlyceum.zp.ua


Провідна педагогічна ідея досвіду:
Спрямування навчально-виховного процесу на формування духовного світу особистості, утворення загальнолюдських цінностей, розкриття творчого потенціалу ліцеїстів.
Знайомство з кращими творами народної, класичної та сучасної музики, що є найважливішим засобом розвитку інтелектуально-пізнавальної та емоційної активності школярів. Створення психолого-педагогічних умов для самореалізації учнів ліцею в музичній творчості.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:

Соціальні перетворення в українському суспільстві докорінно змінили орієнтації в галузі освіти. Нова освітня філософія визначила головну стратегію педагогічної діяльності, пов`язану з гуманітаризацією освіти.
У Запорізькому класичному ліцеї сформувався унікальний для загальноосвітньої школи цикл музично-естетичних предметів, де поєднуються теоретичне та практичне вивчення музики. Підростаюче покоління  не тільки залучається до музичного мистецтва, а й вчиться вмінню давати естетичну оцінку навколишнього світу. Ліцеїсти мають змогу оволодівати навичками гри на різноманітних музичних інструментах, вивчають основи теорії та історії музики на групових уроках, опановують ази музикування у численних творчих колективах.

Науково-теоретична база досвіду:

Теоретичними засадами досвіду є:
наукові положення про сутність становлення і розвиток :
•    педагогічних систем: К.Д. Ушинського, А.С.Макаренка, В.О.Сухомлинського
•     психологічних та музикознавських концепцій  Б.В.Асаф`єва, Б.М.Теплова, А.Л. Островського, Л.А.Майзеля та інш.

Стисла анотація досвіду:

Широке впровадження інтеграційних, інтерактивних, комп`ютерних технологій, індивідуального та колективного музичного виховання, міжпредметних зв’язків, спрямованих на розвиток творчих здібностей та нахилів особистості.
Технологічне та методичне наповнення уроків  музики  пов’язано з   комплексним підходом, поєднуючим кілька видів діяльності – практичної і теоретичної, конструктивної і творчої. У ньому cистематизовані такі розділи:
        I.     Музична грамота.
        II.   Сольфеджіо.
        III.  Музикознавство.
        IV.  Слухання музики.
        V.   Хоровий спів.
        VI.  Гра на сопілці.
Засобами, обєднуючими  усі теми і розділи програми є імпровізація, коли учні використовують усі отримані знання і навички у різноманітних творчих роботах.
Гуманізація навчально-виховної діяльності в ліцеї здійснюється завдяки, насамперед, синтезу учбового процесу та  виховної, так званою, позакласної роботи. Вона включає відвідування концертів разом з учнями, роботу з батьками, організацію та проведення різноманітних свят.
Такі важливі питання сучасної педагогіки, як підвищення мотивації, розвиток комунікативної компетентності, вміння використовувати набуті знання також з успіхом вирішуються у рамках позакласних заходів з предмету, наприклад, конкурси «Музичний ерудит», різноманітні брей-ринги.
Усе це відображає спіцифіку ліцею як навчального закладу. Роль кафедри теорії музики у цьому процесі є, дійсно, універсальною, бо наш предмет об`єднує, інтегрує різноманітні дисципліни музично-естетичного та загальноосвітнього циклу.

Результативність впровадження досвіду:
(стисло вказати найбільші результати впровадження досвіду)
•    Найбільш обдаровані учні класичного ліцею мають звання  лауреатів Всеукраїнських, обласних та міських смотрів і конкурсів обдарованої молоді. Кращі роботи увійшли у збірник  "Лицейский калейдоскоп”,  різноманітні твори систематично друкуються у збірниках "  Лицейские года".
•    Вступ вихованців ліцею у спеціалізовані музичні заклади в Україні та за кордоном.
•    Творчі роботи, презентації учнів старших класів.

Репрезентація досвіду:

Систематична участь у конференціях, семінарах ЗОІППО, в тому числі доповіді, уроки та відкриті позакласні заходи.


Категорія: Музика, образотворче мистецтво | Додав: OrdgonRMO (19.01.2014)
Переглядів: 750 | Теги: сопілка, Музика, Орджонікідзевський | Рейтинг: 2.8/48
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2021