Виховання самодостатньої, гармонійної особистості, яка прагне до
вдосконалення, виявлення моральної позиції, прояву естетичних поглядів
та самостійноговикористання набутих знань у полікультурному соціальному
просторі.
Кудій Ольга Вікторівна, учитель теорії музики, сольфеджіо, музичної літератури, концертмейстер, куратор, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист, ”Відмінник народної освіти". Боброва Ірина Вікторівна, учитель теорії музики, сольфеджіо, музичної літератури, концертмейстер, куратор, спеціаліст вищої категорії, вчитель-методист, ”Відмінник народної освіти".
Запорізький класичний ліцей Запорізької міської ради Запорізької області,
Баньковська Олена Григорівна, директор класичного ліцею,
69035, Запорізька область, місто Запоріжжя, вулиця Правди, 23, телефони: (0612)34-06-82, факс 233-11-44 E-mail: lyceumsekret@ukr.net, сайт http://classlyceum.zp.ua
Провідна педагогічна ідея досвіду: Спрямування навчально-виховного процесу на формування духовного світу особистості, утворення загальнолюдських цінностей, розкриття творчого потенціалу ліцеїстів. Знайомство з кращими творами народної, класичної та сучасної музики, що є найважливішим засобом розвитку інтелектуально-пізнавальної та емоційної активності школярів. Створення психолого-педагогічних умов для самореалізації учнів ліцею в музичній творчості. Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Соціальні перетворення в українському суспільстві докорінно змінили орієнтації в галузі освіти. Нова освітня філософія визначила головну стратегію педагогічної діяльності, пов`язану з гуманітаризацією освіти. У Запорізькому класичному ліцеї сформувався унікальний для загальноосвітньої школи цикл музично-естетичних предметів, де поєднуються теоретичне та практичне вивчення музики. Підростаюче покоління не тільки залучається до музичного мистецтва, а й вчиться вмінню давати естетичну оцінку навколишнього світу. Ліцеїсти мають змогу оволодівати навичками гри на різноманітних музичних інструментах, вивчають основи теорії та історії музики на групових уроках, опановують ази музикування у численних творчих колективах. Науково-теоретична база досвіду: Теоретичними засадами досвіду є: наукові положення про сутність становлення і розвиток : • педагогічних систем: К.Д. Ушинського, А.С.Макаренка, В.О.Сухомлинського • психологічних та музикознавських концепцій Б.В.Асаф`єва, Б.М.Теплова, А.Л. Островського, Л.А.Майзеля та інш. Стисла анотація досвіду: Широке впровадження інтеграційних, інтерактивних, комп`ютерних технологій, індивідуального та колективного музичного виховання, міжпредметних зв’язків, спрямованих на розвиток творчих здібностей та нахилів особистості. Технологічне та методичне наповнення уроків музики пов’язано з комплексним підходом, поєднуючим кілька видів діяльності – практичної і теоретичної, конструктивної і творчої. У ньому cистематизовані такі розділи: I. Музична грамота. II. Сольфеджіо. III. Музикознавство. IV. Слухання музики. V. Хоровий спів. VI. Гра на сопілці. Засобами, обєднуючими усі теми і розділи програми є імпровізація, коли учні використовують усі отримані знання і навички у різноманітних творчих роботах. Гуманізація навчально-виховної діяльності в ліцеї здійснюється завдяки, насамперед, синтезу учбового процесу та виховної, так званою, позакласної роботи. Вона включає відвідування концертів разом з учнями, роботу з батьками, організацію та проведення різноманітних свят. Такі важливі питання сучасної педагогіки, як підвищення мотивації, розвиток комунікативної компетентності, вміння використовувати набуті знання також з успіхом вирішуються у рамках позакласних заходів з предмету, наприклад, конкурси «Музичний ерудит», різноманітні брей-ринги. Усе це відображає спіцифіку ліцею як навчального закладу. Роль кафедри теорії музики у цьому процесі є, дійсно, універсальною, бо наш предмет об`єднує, інтегрує різноманітні дисципліни музично-естетичного та загальноосвітнього циклу. Результативність впровадження досвіду: (стисло вказати найбільші результати впровадження досвіду) • Найбільш обдаровані учні класичного ліцею мають звання лауреатів Всеукраїнських, обласних та міських смотрів і конкурсів обдарованої молоді. Кращі роботи увійшли у збірник "Лицейский калейдоскоп”, різноманітні твори систематично друкуються у збірниках " Лицейские года". • Вступ вихованців ліцею у спеціалізовані музичні заклади в Україні та за кордоном. • Творчі роботи, презентації учнів старших класів. Репрезентація досвіду: Систематична участь у конференціях, семінарах ЗОІППО, в тому числі доповіді, уроки та відкриті позакласні заходи.